Strona używa plików cookies, dzięki którym może działać lepiej. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki.

Tel: 22 635 64 76 | E-mail: kontakt@zpapieru.pl




Najczęściej zadawane pytania


Jak zamówić produkty?

W pierwszej kolejności proszę wysłać zapytanie na adres kontakt@zpapieru.pl podając rodzaj, nakład i wymiary opakowania lub opisać przedmiot jaki ma być opakowany.

Na podstawie zapytania przygotujemy kalkulację wraz z propozycjami wykonania oraz różnymi wariantami cenowymi.

Przed realizacją możemy wykonać również wzory opakowania, abyś mógł bezpośrednio ocenić jakość rozwiązania.

Co do formy płatności oferujemy płatność za pomocą przelewu bankowego lub płatność przy odbiorze przesyłki.

Płatność za pomocą przelewu bankowego - w przypadku pierwszego zamówienia wykonujemy realizację na podstawie zaliczki lub przedpłaty. Wszystkie niezbędne informacje do wykonania przelewu otrzymasz w korespondencji e-mail. Dodatkowo przedpłata realizowana jest zawsze na podstawie Faktury Proforma.

Płatność przy odbiorze przesyłki - za zamówione produkty możesz zapłacić w momencie dostarczenia przez kuriera.

Co najważniejsze, po złożeniu zamówienia będziesz stale informowany o postępach realizacji m.in. o statusie zlecenia, przygotowaniu wysyłki i odbiorze przez kuriera.

Oczywiście w każdej chwili możesz się z nami skontaktować w celu uzyskania wszelkich dodatkowych informacji.




Jestem osobą prywatną, w jaki sposób mogę zapłacić za zamówienie?

Zapłaty za zamówione produkty można dokonać osobiście podczas odbioru lub przelewem na konto firmowe. Na wszystkie nasze zamówienia wystawiamy faktury VAT.




Jakie są warunki podczas pierwszego zamówienia?

W przypadku pierwszego zamówienie przez nową firmę pobieramy zaliczkę na surowiec ok. 40% kwoty brutto wartości faktury. Zaliczkę pobieramy na podstawie wystawionej faktury proforma.




Jak przygotować plik do druku?

Jeśli grafika kończy się równo z krawędzią cięcia (strony) należy dodać minimum 3 mm spadu - czyli rozciągnąć zdjęcie o 3 mm za krawędź. W wypadku pozostawienia zdjęcia równo z krawędzią cięcia na gotowym produkcie mogą występować niezadrukowane fragmenty. Zaleca się również dodanie znaczników cięcia.

Projekt, czyli wszystkie zdjęcia i grafiki, powinien być przygotowany w trybie CMYK dla druku offsetowego lub Pantone dla sitodruku (1,2 kolory, niski nakład). Nie powinno stosować się kolorów RGB (w przypadku dostarczenia pracy zawierającej kolory RGB, końcowy wydruk może być niezgodny z oczekiwaniami klienta).

Natomiast jeżeli praca będzie drukowana z użyciem kolorów Pantone, odpowiednie obiekty powinny być zdefiniowane jako kolory Pantone.

Rozdzielczość zdjęć powinna wynosić minimum 300 dpi. Rozdzielczość niższa niż 300 dpi obniża jakość drukowanych obiektów. Natomiast optymalna rozdzielczość w projektach w formacie bitmapy TIF to 600 dpi.

Wszystkie teksty znajdujące się w projekcie należy zamienić na krzywe - bez tego projekt może zmienić wygląd, a pismo nabrać nowy kształt.

Istotne elementy projektu jak logo lub znaczący tekst, najlepiej umieścić w bezpiecznym obszarze ok. 3mm od linii cięcia - w przeciwnym wypadku napisy lub logo mogą zostać przycięte.

Jeżeli plików jest więcej najlepiej umieścić je w jednym katalogu i spakować go programem ZIP.

Projekt powinien zawierać znaczniki cięcia, punktory i kostkę drukarską.




Jak przygotować PDF?

- Czcionki zamienione na krzywe
- Zdjęcia zapisane w skali 1:1
- Tryb kolorów CMYK - dla druku offsetowego
- Tryb kolorów Pantone - dla druku techniką sita
- Rozdzielczość zdjęć min. 300 dpi
- Rozdzielczość wektorów min. 2400 dpi
- Projekt wyśrodkowany na stronie
- Spady min. 5 mm - tj. wolny obszar poza projektem
- Obiekty graficzne powinny wychodzić poza linie cięcia min. 3 mm
- Znaczniki cięcia, pasery i punktory umieszczone poza obszarem zadruku
- Ważne teksty powinny być odsunięte od linii cięcia min. 3 mm

Nie ponosimy odpowiedzialności za nieprawidłowe przygotowanie plików do druku.
Pliki drukowane są w postaci, w jakiej zostały dostarczone do druku.




Jak sprawdzić czy plik jest rozbarwiony?

Do sprawdzenia pliku, czy posiada jeden czy kilka kolorów, wystarczy otworzyć dokument w programie Adobe Acrobat Professional. Następnie w zakładce "Narzędzia zaawansowane" wybrać opcję "Podgląd wyjściowy". W oknie dialogowym pojawi się lista wszystkich używanych kolorów w pliku. Dodatkowo najeżdżając kursorem na dowolny element lub czcionkę można sprawdzić jakie są kolory składowe
i w jakich procentach.




Która technika druku jest korzystniejsza, sita czy offsetowa?

Wybór techniki druku jest ściśle związany z nakładem i rodzajem opakowania, które chcemy zadrukować. Nadruk offsetowy jest opłacalny przy nakładach minimum 1000 sztuk. Można wykonywać go na produktach gotowych np. kopertach. Do tego w druku offsetowym można uzyskać każdą barwę z palety kolorów CMYK. Z kolei matoda sitodruku jest idealna do druku niskich nakładów. Ta metoda korzysta z farb pokrywających (Pantone) i najczęściej stosowana jest do nadruku jednym lub dwoma kolorami.




Jak zamienić plik rozbarwiony na plik z kolorami Pantone?

Można tego dokonać jedynie w programie (np. Adone Illustrator, Adobe InDesign) podczas montażu pliku. Do tego zmiany koloru można dokonać jedynie w przypadku grafiki wektorowej lub czcionki. W otwartym oknie programu po prawej stronie znajduje sie paleta kolorów. Podczas tworzenia pliku należy zaznaczyć wszystkie elementy i wybrać dla nich "Próbkę" określonego koloru lub jeżeli w pliku ma być użyty jeden ze składowych kolorów CMYK ustawić go na 100 proc. a resztę na 0 proc. Przy eksporcie dokumentu do pliku PDF kolor zostanie zapisany jako ustalona "Próbka" lub wskazany Pantone.




Jaki jest czas realizacji zamówień?

Wszystkie zamówienia powinny być zrealizowane do 7 dni roboczych. Zwykle jednak czas realizacji zamówienia trwa zaledwie 3-4 dni robocze. Dokładny termin odbioru lub wysyłki produktów uzależniony jest od rodzaju zamówienia i nakładu.