Strona używa plików cookies, dzięki którym może działać lepiej. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki.

Tel: 22 635 64 76 | E-mail: kontakt@zpapieru.pl




5 wskazówek jak skutecznie współpracować ze studiem graficznym


Przedstawiamy pięć kluczowych porad na temat skutecznej i bezproblemowej współpracy pomiędzy klientem, a studiem graficznym.


teczki


5 wskazówek jak skutecznie współpracować ze studiem graficznym


# Wybór profesjonalnego grafika oraz zlecenie określonych zadań

# Dostarczenie jak największej ilości informacji

# Zaufanie

# Kompromis dla dobra firmy i efektywności projektu

# Terminowość również po stronie klienta




Wybór profesjonalnego grafika oraz zlecenie określonych zadań


druk katalogi

Na samym początku należy znaleźć odpowiednie studio graficzne, a więc takie któremu w pełni będziemy mogli zaufać i powierzyć nasz projekt. Dzięki temu już na wstępie zaoszczędzimy sobie nerwów i stresów podczas całej współpracy. Im bardziej godny zaufania grafik, tym bardziej profesjonalne i wyrozumiałe podejście do klienta. Podczas wyboru kierujmy się zarówno opiniami znajomych, jak i przejrzyjmy przykładowe projekty wykonane przez konkretne studio. Jeśli decydujemy się na „pierwszego, lepszego” grafika raczej nie łudźmy się, że współpraca przebiegnie wzorowo a zlecenie zostanie wykonane w terminie, chociaż oczywiście zawsze są wyjątki od reguły… Po wybraniu określonej firmy graficznej przedstaw najbardziej szczegółowo jak tylko możesz (najlepiej udać się osobiście na rozmowę) czego oczekujesz i jak wyobrażasz sobie końcowy efekt. Równocześnie pamiętaj, iż graficy znają się na swojej pracy i powinni posiadać także podstawową wiedzę na temat obowiązujących trendów oraz marketingu, a więc czasem warto posłuchać ich rad i nowych pomysłów związanych z Twoją wizją.

Dostarczenie jak największej ilości informacji


projekt graficzny

Jako właściciel firmy oferujący konkretny produkt lub usługę, najlepiej znasz swoich klientów i wiesz jaką funkcję ma spełniać konkretny projekt (zazwyczaj jest to oczywiście wzrost sprzedaży). Dlatego przekaż grafikowi jak najwięcej informacji na temat oferty oraz grupy docelowej. Przedstaw również wcześniejsze sposoby marketingu, które się nie sprawdziły. Studio graficzne będzie wtedy wiedzieć na czym się skupić oraz czego powinni unikać.

Zaufanie


projekt pudełka

Jeśli zdecydowałeś się na zatrudnienie konkretnego grafika, ponieważ spodobały Ci jego poprzednie prace to postaraj się zaufać jego wiedzy i kompetencjom. W końcu zależy Ci na skuteczności i osiągnięciu zamierzonego celu więc płacisz nie tylko za samo wykonanie zlecenia ale również za pomoc od strony marketingowej. Jeśli trudno jest Ci wytłumaczyć dokładnie jak powinien wyglądać efekt końcowy, warto jest przedstawić konkurencyjne firmy z branży, w której działasz oraz projekty, które Ci się podobają lub wręcz przeciwnie.

Kompromis dla dobra firmy i efektywności projektu


projekt nadruku

Najważniejsze jest, aby dojść do wspólnej wizji całego projektu. Porady ze strony grafików są niezwykle istotne i świadczą o ich profesjonalnym podejściu więc warto chociaż się nad nimi zastanowić i być może połączyć chociaż część wskazówek z naszymi pomysłami.

Terminowość również po stronie klienta


nadruk koperty

Jeśli oczekujesz od studia graficznego wykonania zlecenia w umówionym terminie, to również staraj się systematycznie odpowiadać na zapytania grafików oraz dostarczać im wszystkie niezbędne materiały (m.in. zdjęcia, teksty, logo), czy też dokonywać płatności za projekt.






Masz pomysł na kreatywne opakowanie?
Napisz do nas!
kontakt@zpapieru.pl





# Warto przeczytać:


Jak stworzyć opakowanie, które samo sprzedaje?

Jak stworzyć opakowanie, które samo sprzedaje?

Zadbaj o efekt WOW w materiałach marketingowych

Zadbaj o efekt WOW w materiałach marketingowych

Jakie materiały przygotować szykując się na targi

Jakie materiały przygotować szykując się na targi?