Czy opakowanie decyduje o sukcesie?

Co sprawia, że opakowanie staje się rozpoznawalne, ponadczasowe, charakterystyczne?

Każdy z nas, bez względu na to czym się zajmuje, dąży do rozwoju, do czegoś spektakularnego. Okazuje się jednak, że w świecie tak wielu dostępnych rozwiązań, jak również produktów, które zewsząd zalewają nas swoją różnorodnością, bardzo ciężko jest osiągnąć sukces. Wynika to z przepełnienia rynku, z jego rosnącej wciąż konkurencyjności, w której nie ma miejsca na najmniejszy błąd. Obecnie, faktem jest, że bardziej niż zawartość, na konsumentów oddziałują opakowania. To właśnie one decydują, w największej mierze, o sukcesie lub porażce danej marki i jej produktów.

Projektowanie, wytwarzanie, jak również dystrybucja opakowań, to niezwykle ważne i jednocześnie bardzo trudne zadanie. My – konsumenci – wymagamy bowiem od siebie i od innych znacznie więcej. Nasze oczekiwania są dużo wyższe, potrzeby również. Dlatego chcemy stawiać na najwyższą jakość, trwałość, perfekcję oraz bezgraniczną kreatywność – tak jak drukarnia zpapieru.pl. O powodzeniu i utrzymaniu się na rynku, w przypadku opakowań, decyduje wiele różnych czynników. Warto jednak pamiętać o tych, które są wśród nich absolutnie kluczowe.

Należy mieć też na uwadze, że najważniejszy jest mimo wszystko klient. To Twoja grupa docelowa, do której musisz skierować przekaz, jak również ogólny wygląd opakowania. Co więc sprawia, że opakowanie staje się rozpoznawalne, ponadczasowe, charakterystyczne?

 

opakowanie ekologiczne

Opakowanie Twojej marki – zacznij od identyfikacji

Współczesny konsument zdecydowanie wie czego chce. Jest świadomy swoich potrzeb, oczekiwań i tego, jakiej jakości i profesjonalizmu wymaga. Sukces opakowania jest uzależniony, przede wszystkim od tego, czy wyróżnia się ono z tłumu. Ważne jest by było charakterystyczne, definiowało daną markę, trafiało do jej grupy docelowej, posiadało znaki szczególne. Wiemy, że nikt nie zwróci uwagi na setki takich samych, identycznych opakowań, które w swojej strukturze okażą się po prostu nijakie. Nie odniosą one pożądanego sukcesu, nie zdobędą zainteresowania, ani zaufania klientów. I niestety – nie sprzedadzą produktu, bo to właśnie opakowanie decyduje o tym fakcie.

Wyobraź sobie, że mamy stworzyć spektakularne opakowanie dla luksusowego, klasycznego wina. Produkuje je firma z długoletnią tradycją. I nagle decydujemy się na coś absolutnie frywolnego, szalonego. Czy taki design nie byłby wówczas faux pas? Dlatego właśnie o sprzedaży, randze i odbiorze produktu, decyduje jego opakowanie. W przypadku wspomnianego wina, profesjonaliści i perfekcjoniści zdecydowaliby się raczej na foremną bryłę, stonowane, sensualne i tajemnicze barwy – oddające klimat i charakter marki. Być może także na minimalistyczny, jednak luksusowy przekaz, styl.

Opakowania zapadają w ludzkiej pamięci tak silnie, że konsument obdarza je zaufaniem. Można stwierdzić, że czuje się wówczas bezpiecznie – wybiera więc to, co w jego ocenie, nigdy go nie zawiedzie. Liczy się też estetyka i trwałość, jak również rozwój i postępowanie z duchem czasu. Obecnie wiele opakowań jest tworzonych z ekologicznych i biodegradowalnych materiałów, które idą w parze nie tylko z ochroną środowiska naturalnego, ale również z misją oraz przesłaniem danej marki.

Dodatkowo, ekologiczny tryb życia jest obecnie bardzo modny i my – jako konsumenci – coraz częściej poszukujemy produktów zdrowych, bio, wytwarzanych w zgodzie z naturą. Ważne są również przekaz i użyteczność, ponieważ opakowania po produktach bardzo często służą nam przecież do innych celów – porządkujących, ozdobnych, estetycznych.

opakowanie

Nawiąż relację z klientem

O sukcesie opakowania, bez wątpienia, decyduje również umiejętność stworzenia więzi z konsumentem. Czynność ta jest dość skomplikowana, ponieważ zdobycie przywiązania i zaufania klientów – wcale nie jest proste, wręcz przeciwnie. Dlatego też, opakowanie powinno odwoływać się do emocji, zainteresowań, preferencji oraz charakteru grupy docelowej, której jest dedykowane.

Powinno ono potęgować pozytywne emocje, wzruszać, rozweselać, skłaniać do wspomnień, przypominać o niezapomnianych czasach, ciekawić, bawić, intrygować. Opakowania muszą być spektakularne, konsument powinien pożądać produktu – poprzez wygląd i prezencję jego opakowania. Powinien on wydać pozytywną opinię na jego temat, nie widząc go i nie testują. Na tym właśnie polega magia – magia, której niekiedy nie jesteśmy w stanie pojąć, a której na co dzień wszyscy ulegamy.

Opakowania, które są tworzone z pasją, precyzją i zaangażowaniem mają szansę stać się ponadczasowe. To właśnie artykuły spersonalizowane, dostosowane do wizji, oczekiwań, stylu oraz charakteru będą zapamiętane, kochane i uwielbiane. I to często bez względu na to, co znajdzie się w ich wnętrzu. Istotne jest również, aby drukarnia, która będzie wykonywała opakowania, towarzyszyła nam od początku do końca, obrazując nasze wyobrażenia, doradzając, pokazując nowe rozwiązania, drogi. Taka jest właśnie drukarnia zpapieru.pl. Zatroszczymy się o personalizację i satysfakcję, jak również unikatowości oraz 100% satysfakcji. Zamów próbki naszych realizacji i sam oceń efekty naszej pracy.

 

Napisz lub zadzwoń! Opowiedz nam o swoim produkcie, pomyśle na opakowanie. Stwórzmy razem wyjątkowe pudełko, które zachwyci klientów!

Podobne wpisy