Czym jest unboxing?
Unboxing jest jednym z ciekawszych trendów, które się pojawiły w Internecie w ostatnich latach.
Osoby korzystające z portali społecznościowych, takich jak YouTube, Instagram czy Facebook, coraz częściej napotykają filmy lub zdjęcia z unboxingów na profilach swoich ulubionych influencerów. Osoby, które posiadają wielu obserwujących na swoich portalach, traktują unboxing jako świetną metodę na dodatkowy zarobek. Nie da się ukryć, że firmy coraz chętniej polecają w ten sposób swoje produkty – niezależnie od tego, z jakiej są branży. Zabawki, kosmetyki, ubrania, telefony czy laptopy… Ta niezwykła forma reklamy przyciąga miliony widzów, a niektóre kanały na platformie YouTube są poświęcone wyłącznie filmom pokazującym unboxing. Ale czym tak właściwie jest unboxing?
Fenomen unboxingu
Unboxing, jako forma reklamy, polega na zaprezentowaniu nowego produktu poprzez rozpakowanie go przed kamerą. Oczywiście prezentacji towarzyszy też przedstawienie najważniejszych informacji na jego temat. Osoby, które nagrywają film zwykle bardzo dbają o jego estetykę. Chodzi przecież o to, aby pokazać reklamowany produkt w jak najlepszym świetle i zainteresować widzów jego zakupem. Produkty są zawsze zapakowane w piękne opakowania, a ich zawartość lśni nowością.
Unboxing generuje niesamowite ilości wyświetleń. Ze wszystkich kanałów unboxingowych największą oglądalnością cieszą się kanały z zabawkami. Oglądają je głównie dzieci i do nich skierowane są nagrania. Jednym z najpopularniejszych kanałów jest Ryan ToysReview, gdzie siedmioletni Ryan rozpakowuje i ocenia nowe zabawki. Wydawałoby się wręcz nieprawdopodobne, ale chłopiec zebrał aż 30.7 miliarda wyświetleń, a sam kanał ma 20.4 milionów subskrypcji. Chociaż zabawki zdają się być bardzo popularne na kanałach unboxingowych, warto wspomnieć o innych produktach.
Na kanałach o tematyce wizażu i urody pojawia się wiele filmów promujących kosmetyki popularnych marek. Unboxing może być połączony z testami nowych produktów, aby zaprezentować ich możliwości. Zdarza się też, że influencerzy promują swoje własne produkty, porównując je z ich podróbkami. Znany YouTuber, James Charles, zdobył w ten sposób prawie 32 miliony wyświetleń pod unboxingiem nieoryginalnej palety cieni. Celem było przekonanie widzów, że warto kupić tą prawdziwą.
Jeśli chodzi o elektronikę, rekordy popularności bije kanał iJustine. Ta amerykańska influencerka w swojej serii „Tech Tuesday” pokazuje najnowsze telefony, laptopy, konsole do gier, mikrofony i wiele innych gadżetów, poprzez unboxing i testowanie produktów. Ciekawym kanałem jest również Unbox Therapy, gdzie znajdziemy nie tylko unboxingi nowinek technicznych, ale także nietuzinkowych produktów takich jak… miotacz ognia z The Boring Company!
Dlaczego unboxing jest tak skuteczną metodą reklamowania nowych produktów?
Unboxing jest prosty w swojej formie. W zasadzie polega na odpakowaniu pudełka i pokazaniu zawartości. Jednak każdy z nas widząc wyjątkowe pudełko jest ciekawy, co się znajduje w środku. Często to właśnie ta ciekawość pcha nas do oglądania filmów unboxingowych. Czasami chcemy po prostu zobaczyć, jak wygląda nowy produkt, o którym wiele dotychczas słyszeliśmy. Czasami szukamy pomocy przy podjęciu decyzji o zakupie. To właśnie unboxing pozwala nam zobaczyć produkt, którym jesteśmy zainteresowani. Takie nagranie pozwala nam się upewnić, że chcemy dokonać właściwego wyboru, decydując się na jego zakup. Dodatkowo pozytywne opinie na temat produktu przekonują nas o jego jakości. Być może w dobie Internetu unboxing jest substytutem wejścia do sklepu „żeby sobie tylko popatrzeć”.
Warto zauważyć, że filmy często są bardzo ciekawe. Ich twórcy wkładają wiele wysiłku, aby zaprezentować produkt w kreatywny sposób. Przykładem może być unboxing wykonany w nietypowych warunkach, mających pobudzić naszą wyobraźnię, na przykład pod wodą, gdy reklamowany jest produkt wodoodporny.
Zdecydowanie chętniej kupujemy rzeczy, które polecają nam inni, a szczególnie, jeśli jest to popularna osoba, której ufamy. Musimy pamiętać, że filmy unboxingowe są źródłem zarobku dla influencerów, dlatego ich opinie o promowanej marce nie zawsze są obiektywne. W gruncie rzeczy są one reklamami, które mają na celu zachęcić nas do zakupów. Ciężko jednak odmówić im skuteczności – informują miliony konsumentów o zaletach produktu, a dzięki formie odmiennej od tradycyjnych reklam, zainteresowani widzowie sami decydują o ich oglądaniu.
Rola opakowań w unboxingu
O tym, jak ważną funkcję pełnią opakowania produktowe wszyscy doskonale wiemy. Jednak w wymiarze unboxingu ich rola jest jeszcze większa. Bowiem nie tylko strona wizualna jest tu istotna. Niezwykle ważna jest też konstrukcja pudełek oraz sposób ich otwierania. Film potrafi unaocznić wszelkie mankamenty. Dlatego warto pomyśleć o idealnie dobranych do produktów opakowaniach. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami. Jesteśmy doświadczonym producentem opakowań i świetnie zdajemy sobie sprawę z roli opakowań w unboxingu. W naszej ofercie znajdziesz mnóstwo rozwiązań, które pomożemy Ci wdrożyć na potrzeby Twoich produktów, zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Kompleksowo zadbamy o odpowiedni wykrojnik pudełka, przygotujemy jego makietę i oczywiście projekt, który będzie dopełnieniem całości. Zapraszamy!