czym jest unboxing
|

Czym jest unboxing?

Unboxing jest jednym z ciekawszych trendów, które pojawiły się w internecie w ostatnich latach.

Osoby korzystające z portali społecznościowych, takich jak YouTube, Instagram czy Facebook, coraz częściej mogą napotkać filmy lub zdjęcia z unboxingów na profilach swoich ulubionych influencerów. Dla osób posiadających wielu obserwujących na tych portalach unboxing jest świetną metodą na dodatkowy zarobek, a firmy coraz chętniej polecają w ten sposób swoje produkty. Promowane są rozmaite produkty, od zabawek, kosmetyków, ubrań, aż po telefony i laptopy. Ta niezwykła forma reklamy przyciąga miliony widzów, a niektóre kanały na platformie YouTube są poświęcone wyłącznie filmom pokazującym unboxing. Ale czym tak właściwie jest unboxing?

Unboxing, jako forma reklamy, polega na zaprezentowaniu nowego produktu poprzez rozpakowanie go przed kamerą i przedstawieniu najważniejszych informacji na jego temat. Osoby wykonujące unboxing zwykle bardzo dbają o estetykę filmu, tak, aby pokazać reklamowany produkt w najlepszym świetle i zainteresować widzów jego zakupem. Produkty są zawsze zapakowane w piękne opakowania, a ich zawartość lśni nowością.

Unboxing generuje niesamowite ilości wyświetleń. Ze wszystkich kanałów unboxingowych największą oglądalnością cieszą się kanały z zabawkami, które są oglądane głównie przez dzieci i do nich skierowane. Jeden z najpopularniejszych kanałów – Ryan ToysReview, gdzie siedmioletni Ryan rozpakowuje i ocenia nowe zabawki, zebrał aż 30.7 miliarda wyświetleń, a sam kanał ma 20.4 milionów subskrypcji. Zabawki zdają się być bardzo popularne na kanałach unboxingowych, ale warto wspomnieć o innych produktach. Na kanałach o tematyce wizażu i urody pojawia się wiele filmów promujących kosmetyki i ubrania popularnych marek. Unboxing może być połączony z testami nowych kosmetyków lub przymierzaniem nowych ubrań, w celu pokazania ciekawych stylizacji. Zdarza się też, że influencerzy promują swoje własne produkty, porównując je z ich podróbkami.

Znany YouTuber, James Charles, zdobył w ten sposób prawie 32 miliony wyświetleń pod unboxingiem nieoryginalnej palety cieni, przekonując swoich widzów, że warto kupić tą prawdziwą. Jeśli chodzi o elektronikę, kanał iJustine bije rekordy popularności. Ta amerykańska influencerka w swojej serii „Tech Tuesday” pokazuje najnowsze telefony, laptopy, konsole do gier, mikrofony i wiele innych gadżetów, poprzez unboxing i testowanie produktów. Ciekawym kanałem jest również Unbox Therapy, gdzie znajdziemy nie tylko unboxingi nowinek technicznych, ale także nietuzinkowych produktów takich jak … miotacz ognia z The Boring Company!

pudelka kartonowe

Dlaczego unboxing jest tak skuteczną metodą reklamowania nowych produktów? W swojej formie zdaje się być prosty, w zasadzie polega na odpakowaniu pudełka i pokazaniu zawartości. Jednak każdy z nas widząc pudełko jest ciekawy, co jest w środku. Często to właśnie ta ciekawość pcha nas do oglądania filmów unboxingowych. Czasami chcemy po prostu zobaczyć, jak wygląda nowy produkt, o którym wiele dotychczas słyszeliśmy. Może pomóc nam w podjęciu decyzji o zakupie – unboxing pozwala nam zobaczyć produkt, którym jesteśmy zainteresowani, przed jego kupieniem, a pozytywne opinie na temat produktu przekonują nas o jego jakości. Być może w dobie internetu unboxing jest odbiciem wejścia do sklepu „żeby sobie tylko popatrzeć”.  Filmy często są bardzo ciekawe – na przykład niektórzy dokonują unboxingu pod wodą, jeśli reklamują produkt wodoodporny, lub w innych nietypowych warunkach, mających pobudzić naszą wyobraźnię.

Zdecydowanie chętniej kupujemy rzeczy, które polecają nam inni, a szczególnie jeśli jest to popularna osoba, której ufamy. Musimy pamiętać, że filmy unboxingowe są źródłem zarobku dla influencerów, dlatego ich opinie o promowanej marce nie zawsze są obiektywne. W gruncie rzeczy są one reklamami, które mają na celu zachęcenie nas do zakupów. Ciężko jednak odmówić im skuteczności – informują miliony konsumentów o zaletach produktu, a dzięki formie odmiennej od tradycyjnych reklam, zainteresowani widzowie sami decydują o ich oglądaniu.

Podobne wpisy