|

Dobry projekt graficzny. Jak sprawić, aby się wyróżniał?

Projekt graficzny, w różnej formie, otacza Cię z wielu stron. Codziennie masz z nim kontakt, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. W prasie, Internecie, na ulicy czy w sklepie. Może przybierać różne formy, ale ma jeden cel – przykuć uwagę grupy docelowej, by wejść z nią w interakcję.

Co zatem decyduje o tym, że dana kreacja graficzna zapada Ci w pamięci od razu, a na inne nie zwracasz nawet uwagi? Jakie zatem cechy powinien mieć dobry projekt graficzny?

Od czego zacząć projekt graficzny?

Przede wszystkim przemyśl, jaki charakter ma spełniać Twój projekt graficzny. Do kogo go kierujesz, co chcesz nim wyrazić, co przekazać odbiorcy i do jakich działań go zachęcić. Założenia i cele projektu są kluczową informacją i nadają kierunek dalszym etapom projektowania.

Kolejnym, ale chyba najważniejszym, krokiem jest pomysł. To dzięki niemu wywołasz w odbiorcy emocje i uczucia. Wzbudzisz u niego pożądanie. Sprawisz, że właśnie Twój projekt zostanie zakodowany. I pamiętaj! Na zrobienie dobrego wrażenia masz tylko kilka sekund! Dlatego otwórz swój umysł i przygotuj coś wyjątkowego.

To właśnie kreatywne pomysły wyróżniają najlepsze projekty. Doskonale o tym wiemy, dlatego grafiki, które przygotowujemy idealnie łączą wszystkie powyższe założenia. Tworzenie unikatowych projektów graficznych to nasza specjalność.

Cel i pomysł to dwa elementy, które decydują o sukcesie Twojego projektu. Dodatkowo, aby uzyskać spójność przekazu, oba etapy muszą ze sobą współgrać. Zupełnie innych grafik i innego języka użyjesz, jeśli grupą docelową będą dzieci, niż w przypadku projektu skierowanego do osób dorosłych. Warto o tym pamiętać.

Równowaga kontra proporcje w projekcie graficznym

Profesjonalny projekt graficzny musi cechować harmonia.  Co to oznacza?

W umiejętny sposób należy pogodzić równowagę z proporcjami. Nawet, jeśli element dotyczący głównego przekazu ma dominować, to musi zostać wkomponowany w design. W przeciwnym wypadku może nie spełnić swojej roli i zamiast przyciągać wzrok, będzie wywoływał dyskomfort albo stanie się nijaki i zginie wśród innych elementów.

Nie zapominaj, że właściwie zaprojektowana grafika jest w stanie pobudzić wyobraźnię odbiorcy, dlatego warto dobrze zaplanować hierarchię poszczególnych elementów projektu. Niech główny motyw przyciągnie spojrzenie, które następnie zgrabnie przejdzie przez pozostałe punkty projektu.

Tymi cechami charakteryzują się projekty tworzone przez nasz zespół. Z wyczuciem podchodzimy do proporcji i zachowujemy właściwą równowagę, by zachwycić odbiorcę i odpowiednio nim pokierować za pomocą tworzonych projektów graficznych.

Tylko poprawna kolejność elementów sprawi, że zainteresowanie projektem się utrzyma, że nie skończy się na jednym spojrzeniu, ale wzrok odbiorcy z ciekawością przeskanuje obraz przechodząc od istoty projektu do pozostałych informacji. Zastosowanie takiego działania zwiększa szanse na zmotywowanie odbiorcy do konkretnego, z góry założonego, działania.

Projekt graficzny a typografia, kolorystyka i czytelność

Projekt graficzny to nie tylko obrazy. To również treść, jaką chcesz przekazać swoim odbiorcom. Bez względu na to, czy są to krótkie komunikaty, hasła czy większa ilość informacji, musisz zadać o właściwy font, wielkość i czytelność. Te elementy również muszą pasować do reszty projektu i razem tworzyć spójną i harmonijną całość.

Podobnie dzieje się z kolorami, które zastosujesz w projekcie. Przede wszystkim musisz wziąć pod uwagę spójność z wizerunkiem marki. Dodatkowo dobrą drogą jest wybór kolorów na podstawie skojarzeń z danym tematem czy przesłaniem projektu albo na podstawie symboliki.

Bardzo istotne jest nie tylko tło czy główny motyw. Koniecznie należy zsynchronizować pod kątem kolorystycznym wszystkie elementy projektu. Dzięki właściwej grze kolorów można wiele osiągnąć.

Czy to wszystko?

Oczywiście, że nie!

Poza wszystkim aspektami technicznymi ogromną rolę odgrywa doświadczenie i umiejętności samego grafika. Teoria to zdecydowanie za mało, aby stworzyć dobry projekt graficzny. Warto zatem powierzyć takie prace właściwym osobom, które poza wiedzą i odpowiednim zapleczem technicznym, posiadają również bogate doświadczenie, poczucie estetyki i głowę pełną niezwykłych pomysłów. Dlatego zapraszamy do współpracy.

Dla niektórych projektowanie, to żmudna i nudna praca. Dla nas projekty graficzne są pasją. Pracujemy nad nimi z poświęceniem, energią i radością tworzenia. Może właśnie dlatego potrafimy zaskoczyć klientów i stworzyć niesamowite projekty graficzne, które pozytywnie wpłyną na Twój biznes.

Podobne wpisy