jak projektować opakowania dla swoich produktów
|

Jak projektować opakowania dla swoich produktów?

Jesteś otwarty na nowe rozwiązania i spektakularne rezultaty sprzedażowe? To genialnie! Aby się rozwijać oraz osiągać sukcesy w swojej branży potrzebujesz jeszcze dobrego pudełka, które wypromuje i sprzeda Twój produkt. Sprawdź, w jaki sposób warto projektować opakowania, aby Twój produkt stał się sprzedażowym bestsellerem!

Dzisiejsze wyniki sprzedażowe oraz analizy marketingowe ukazują spektakularne rezultaty osiągane przez pudełka na produkty. Dynamicznie rozwijająca się sprzedaż oraz dystrybucja produktów, w stopniu znacznie większym niż kiedykolwiek, uzależniona jest od zaprojektowanego opakowania. To właśnie pudełka na produkty poczęły aspirować do roli najlepszego i najbardziej produktywnego sprzedawcy. To właśnie one stanowią najwłaściwszy i najbardziej skuteczny impuls oddziałujący na zakup. Potwierdza to 96,9% konsumentów.

Może jeszcze nie wiesz, ale tak niepozorna czynność, jak zaprojektowanie opakowania stanowi większą połowę Twojego sukcesu. Współczesny świat, to nieustanny rozwój, innowacyjność, wprowadzanie wciąż nowych produktów oraz cykliczny wzrost rynkowej konkurencji. Dzięki dostępności wielu rozwiązań, dróg oraz możliwości, zaczynamy dążyć do spełnienia marzeń, realizacji celów, do spektakularnych rezultatów – projektując coś nowego. Nie ulega wątpliwości, że pragniemy pozostać jednostkowi i niepowtarzalni, chcemy czuć się wyjątkowo oraz komfortowo. Zdecydowanie, swoją unikatowość oraz oryginalność mamy okazję wyrażać, tworząc tak modne i wyjątkowe obecnie – opakowania na produkty.

Dlaczego pudełka są ważne?

Coś, co niegdyś wydawało nam się prozaicznym przedmiotem pozbawionym głębszej wartości, dziś znajduje się na wizerunkowym piedestale kreatywności. Przede wszystkim, warto podkreślić fakt, że fenomen opakowań na zamówienie zdecydowanie zaskoczył! Obecnie każdy z nas, niezależnie od zawodu, wieku, płci oraz indywidualnych preferencji, zwraca uwagę na estetykę i samodzielność tworzenia rzeczy, którymi się otaczamy. Lubimy obdarowywać, być obdarowywanymi, przechowywać, jak również segregować. Okazuje się, że zawartość nie ma obecnie tak dużego znaczenia, jak zewnętrzna prezencja.

Dochodzi do tego, że pudełka na produkty są w stanie samodzielnie wypromować i sprzedać produkt lub całą markę. Zauważa się, iż są one ważniejsze niż znajdująca się w nich zawartość i że to one odgrywają kluczową rolę, zarówno w indywidualnym wyborze jak i w masowej dystrybucji. Co więcej, zaczynamy identyfikować z tymi produktami własną kreatywność, wyobraźnię, poczucie wartości oraz pewności siebie. W opakowaniach na zamówienie wyrażamy emocje, uczucia, jak również potrzebę przynależności i uznania. Pudełka na produkty towarzyszyły nam przecież od zawsze, bez względu na to na jakim etapie życia się znajdowaliśmy.

Od najmłodszych lat gromadziliśmy w nich przedmioty, dawaliśmy lub otrzymywaliśmy podarunki. Współcześnie jesteśmy jednak konsumentami bardzo wymagającymi, poszukującymi czegoś więcej niż masowość. Nawet opakowania dla firm są obecnie nastawione na pełną personalizację i nietuzinkowość. Oczekujemy najwyższej jakości i techniki wykonania, jak również niesamowitego stylu, który nas zniewoli.

Chcemy trzymać w dłoniach niezwykłość, to właśnie daje nam największą radość oraz satysfakcję. Ze względu na to, że pozostajemy bardzo kreatywni i lubimy robić coś swojego, z czym możemy się identyfikować, pudełka kartonowe stanowią dla nas wyjątkowy produkt. Traktujemy je bowiem jako jeden z elementów kreowania swojego wizerunku, tworzenia społecznego wrażenia, uzewnętrzniania się. Nie oczywistość tego, co nas otacza i z czym spotykamy się na co dzień, niejako wymusza na nas umiejętność dostosowywania się do ciągłego rozwoju trendów i mód.

Pudełka na produkty ważne są nie tylko ze względów estetycznych lub marketingowych, ale przede wszystkim identyfikacyjnych – warto wiedzieć zatem, jak projektować opakowania, aby odnosiły sukcesy.

Jak zaprojektować niepowtarzalne opakowania?

Oczywiste kwestie mogą, niekiedy, przysporzyć nam najwięcej trudności. W świecie, w którym niczego nam nie brakuje, a wszystko mamy wprost na wyciągnięcie ręki, bardzo trudno znaleźć jest najlepszy sposób na stworzenie genialnego opakowania – dlatego niemal każdy producent opakowań wychodzi nam naprzeciw. Z pewnością stajemy wówczas w obliczu wyzwania, któremu musimy sprostać, w celu zaspokojenia swoich potrzeb. Niesamowite jest, że producent opakowań, w tak dużym stopniu, dostosowuje się do naszych potrzeb, oczekiwań i poczucia estetyki , jak również pozwala na pełną dowolność. Dodatkowo potęguje to pozytywne emocje, wynikające z samorealizacji oraz chęci spełnienia.

Projektując pudełka z nadrukiem, warto rozpocząć od stworzenia własnej wizualizacji oraz określenia przyświecającego nam celu. Proceder ten może przyjmować różne formy, ze względu na to, że obudowy służą w zasadzie nieograniczonej liczbie zadań. Warto podkreślić przy tym, że opakowania na zamówienie, to obecnie jedna z najpopularniejszych form działalności konsumenckiej w obszarze rozwoju i innowacji. Stanowią one niezwykle pożądaną i często wykorzystywaną formę zakupów,  satysfakcjonującą nawet najbardziej wymagających klientów. Tworząc coś wyjątkowego, sami również tak właśnie się czujemy.

Sposób projektowania danego opakowania zależy od jego przeznaczenia, nie mniej jednak w każdym przypadku musi ono posiadać niebanalne cechy i wyjątkowy charakter. Obecnie nikt, bez względu na to, czy jest to klient indywidualny, czy też przedsiębiorstwo nie jest nastawiony na powtarzalną formę. Wręcz przeciwnie! Wszystko jedno, czy celem staje się chęć wypromowania i sprzedania znajdującego się wewnątrz produktu , czy też kształtowanie wizerunku danej marki, a może wykonanie reklamy dla swojej firmy, tudzież przedsiębiorstwa – stworzony szablon musi być niezwykły. W przeciwnym razie nie zostanie jakkolwiek dostrzeżony i zginie pod naporem nowości . My, jako konsumenci, odczuwamy silną potrzebę tworzenia czegoś estetycznego, czegoś  z czym będziemy mogli się utożsamiać.

Oczywiście, nie tylko właściciele firm lub marek mogą projektować – tworzyć może każdy, bez względu na wszystko i to jest właśnie fajne. Możemy komponować, na przykład, opakowania z nadrukiem na różnego rodzaju produkty, wykorzystując do tego nietuzinkowe wzory, różnorodne grafiki, kształty, jak również barwy. Wykonując opakowanie na zamówienie warto zwrócić uwagę również na jakość wykorzystywanych do jego produkcji materiałów, a także stosowaną przez producenta opakowań technikę. Jak więc projektować opakowania? Sercem, umysłem, wrażliwością oraz…teraźniejszością.

Najważniejszymi cechami samodzielnego kreowania wydaje się indywidualne podejście, włożone w to emocje, serce i charakter. Pudełka na produkty należy projektować tak, aby były one zapamiętane, niebanalne, aby wywoływały podziw i zainteresowanie i aby wpasowały się w dane zbiorowości, jeśli do takowych chcemy dotrzeć. Ponadto, ważnym jest, aby to co skomponowaliśmy było aktualne, wzbudzające zachwyt – po prostu – aby nie było oczywiste i zwyczajne, bo tego zdecydowanie nie lubimy.

Jakie opakowania dla firm?

W dobie obrazków i różnorodnych ikon, warto jest pochylić się nad niezwykle ciekawym zagadnieniem, jakim są niewątpliwie opakowania dla firm. Coraz większa grupa przedsiębiorstw bowiem, zdaje sobie sprawę z ogromnego potencjału skumulowanego w pudełkach na produkty. Nietuzinkowy i przemyślany szablon projektowy może sprawić, że znacznie powiększą się: zainteresowanie, baza klientów oraz sprzedaż, a co za tym idzie – zyski.

Obecnie wiemy już, że pudełko z nadrukiem jest w stanie samodzielnie zbudować pozytywny wizerunek danej marki i co najważniejsze, jego wykonanie wcale nie wiąże się z kolosalnymi kosztami. Pudełka na produkty dedykowane potrzebom danej firmy powinny być szczególnie przemyślane, ponieważ tak niewielka przestrzeń zdecyduje, czy dany produkt, marka, zdobędą uznanie i aprobatę klientów. Jakie cechy powinno więc posiadać idealne opakowanie dla firmy?

Na pewno musi być ono skierowane do konkretnej grupy odbiorców lub do całej zbiorowości, a zatem powinno posiadać skonkretyzowany charakter. Co więcej, ważne, aby było ono kreatywne i niepowtarzalne pod względem zastosowanych rozwiązań. Zauważa się, na przykład, że opakowania wyglądające na takie z wyższej półki cenowej, a zatem luksusowe, sprzedają się znacznie lepiej. Muszą towarzyszyć temu rzecz jasna świetna jakość i technika wykonania.

Pudełka kartonowe powinny posiadać cechy funkcjonalności, odpowiedni dobór barw, odpowiedź na potrzeby, problemy i oczekiwania klientów. Fakt docierania do docelowej grupy odbiorców, a jednocześnie wywoływanie uczucia pożądania, tajemniczości, które skłaniają do zakupu lub skorzystania z usług danej firmy kolejnych konsumentów – stanowią sukces. Dodatkowo, wśród tak wielu dostępnych opcji, stworzone pudełko na zamówienie musi wyróżniać się w sposób szczególny, np. kontrastem zastosowanych odcieni lub kształtów. Ponadto powinno identyfikować się z daną firmą i nawiązywać do głoszonej przez nią filozofii.

Ostatnio bardzo ciekawymi okazują się rozwiązania łączące nowoczesność oraz klasykę, nawiązujące do pozytywnych wspomnień, emocji. W tego typu akcesoriach, gdzie mała przestrzeń musi sprzedać cały produkt, niezwykle ważna pozostaje przejrzystość oraz kreatywność. Atrakcyjną cechą we współczesnym świecie pozostaje również ekologiczność. To jednak nie wszystko! Opakowania dla firm wcale nie muszą służyć jedynie promocji lub sprzedaży.

Mogą być one bowiem wykorzystywane do przechowywania oraz archiwizowania dokumentów, jak również sprawnej,  a także w pełni bezpiecznej wysyłki generowanej przez firmę korespondencji.

Na co zwracać uwagę zamawiając pudełka?

Producent opakowań zdecydowanie zdaje sobie sprawę z tego, że projektowanie indywidualnych wizji z pewnością rozwija naszą kreatywność oraz poczucie estetyki. Pragniemy wyróżniać się z tłumu, chcemy wywoływać niezapomniane wrażenia, rozwijać się i realizować. Składając zamówienie na nasze wymarzone opakowania, warto zwrócić uwagę na kilka istotnych szczegółów. Przede wszystkim, na jakość surowców oraz sposób wykonania każdej z zamówionych przez nas sztuk. Bardzo ważne jest dopięcie wszystkich szczegółów tuż przed rozpoczęciem realizacji zamówienia.

Każdy aspekt naszej wizualizacji oraz wszystkie wymagania powinny zostać spełnione w 100%. Kolejnym wartym uwagi aspektem istotnym przy składaniu zamówienia jest profesjonalna asysta zespołu graficznego, na każdym z dostępnych etapów realizacji. Dzięki odpowiedniej obsłudze klienta i pochyleniu się nad naszymi wymaganiami, chętniej skorzystamy z usług danego producenta opakowań. Nie ulega wątpliwości, że zarówno ceny wykorzystanych do produkcji surowców, jak również nakłady produkcyjne, powinny zostać dostosowane do aktualnych potrzeb, jak również oczekiwań.

Niezwykle istotnym jest stały kontakt z klientem, indywidualne oraz w pełni profesjonalne podejście, a także minimalne terminy realizacji. Warto zauważyć także, że wyboru dokonać możemy również spośród dostępnych w witrynie opcji, a jest ich naprawdę wiele. W zależności od tego, jakiego rodzaju opakowania potrzebujemy, czy ma to być koperta, teczka, pudełka lub materiały reklamowe, skoroszyt, papierowa torba, czy też materiał ekologiczny – każdy znajdzie coś dla siebie. Wybór konkretnego produktu zależy również od okoliczności bądź okazji, w której chcemy go wykorzystać.

Ekologiczne pudełka – to hit!

W otaczającej nas rzeczywistości dynamicznie rozwija się nie tylko rynek, ale również nasza świadomość i wrażliwość. W dobie tak bardzo zanieczyszczonego powietrza, wciąż spadającej jakości wód, nadmiaru spalin i coraz uboższej powierzchni zielonych terenów – przeciwstawiamy się degradacji środowiska naturalnego!

To bardzo ważne, aby zwrócić się ku materiałom przyjaznym naturze, albowiem to właśnie dzięki ich wykorzystaniu, my sami posiadamy większe możliwości bardziej komfortowego i zdrowszego życia. Wspólnie zadbajmy o środowisko! Bo razem warto, bo jest o co walczyć. Ekologiczne opakowania zdecydowanie na stałe zagościły już w sercach nawet najbardziej wymagających klientów i podbiły je bezkompromisowo!

Poza tym, że zapewniają one zarówno wizualne poczucie estetyki, jak również komfort użytkowania, to dodatkowo pozytywnie wpływają na to co nas otacza. Nie trzeba chyba zbyt długo przekonywać, że dbałość o naturę nie powinna ograniczać się, tylko i wyłącznie do zacisza domowego ogniska, ale również powinniśmy propagować ją, na przykład, w miejscu pracy. To od kondycji środowiska zależy poziom naszej przyszłości, długość naszego życia, stan zdrowia, samopoczucie, a także wizja dla przyszłych pokoleń. Pudełka ekologiczne stanowią niezwykle proste, jak również funkcjonalne rozwiązanie, które idealnie dopasuje się do każdej firmy oraz jej specyfiki. Dzięki łatwej dostępności, zapewnią one wygodę, jak również komfort codziennej pracy, a dodatkowo wesprą biologię i przestrzeń, którą oddychamy i dzięki której żyjemy.

Warto zaznaczyć także, że dzięki solidnej oraz trwałej strukturze, materiały ekologiczne zapewnią firmowej dokumentacji bezpieczeństwo i komfort przechowywania. Nie sposób pominąć oczywiście walorów estetycznych tego typu rozwiązań. Połączenie nowoczesności i ekologicznego charakteru zdecydowanie ociepli wizerunek każdej firmy i wpłynie na jej korzystny odbiór. Rozwiązania przyjazne środowisku są skierowane do osób, które pragną dbać o miejsce, w którym żyją i w którym na co dzień się poruszają, zachowując przy tym elegancję, klasę, styl oraz najwyższą jakość.

Ekologiczność, w dzisiejszym ujęciu jest związana, przede wszystkim, ze skuteczną promocją produktów, zapewnieniem 100% bezpieczeństwa naturze i … spokojnym sumieniem.

 

Opakowania – najciekawsze przykłady

  • Opakowania na biżuterię

Opakowania na biżuterię

Opakowania na biżuterię

(Źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2016/03/infinity-student-project.html)

Opakowania na biżuterię stanowią zawsze szczególny rodzaj produktu. Nie tylko ze względu na fakt, że zazwyczaj są one dedykowane prezentom, ale również przez wzgląd na ich intymny, niezwykle emocjonalny i wieloznaczny charakter. Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że emanuje z nich coś w rodzaju erotyzmu, niezwykłej tajemnicy, sztuki i … długowieczności.

Pudełka biżuteryjne pozostają źródłem wzruszeń i niecodziennych doznań. Okazuje się, że wcale nie muszą przybierać one masowej formy, ani klasycznych kształtów – wręcz przeciwnie! Coraz częściej wybieramy różnorodność, nowe barwy, ciekawe kontrasty, materiały oraz kształty. Zdecydowanie, w produkcie takim jak opakowanie na biżuterię, niepowtarzalnym i wyjątkowym jest wzbudzenie uczuć i emocji jeszcze przed dotarciem do docelowego produktu, w czasie otwierania pudełka.

Warto, na przykład, wykorzystać opakowania ręcznie wykonane, bogato zdobione, odwołujące się do jakiejś historii, do czasów zamierzchłej cywilizacji, której nie mieliśmy szansy być częścią. Kształty oraz barwy ucieleśniające wyraz naszej kreatywności, będącej wynikiem zakodowanych w umyśle obrazów, chwil, momentów – zdecydowanie wzmocnią efekt przyjemności i nieskończoności. Nawiązywanie do symboli jest wynikiem przywiązania, wrażliwości i oddania.

Pamięć w istocie pozostaje ulotna, lecz wcale nie należy pozwolić jej odejść. Warto, za pomocą pudełka na biżuterię sprawić wrażenie, że każde kolejne jutro, będzie coś warte…

 

  • Opakowania na kosmetyki

Opakowania na kosmetyki

Opakowania na kosmetyki

(Źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/10/equre.html)

 

Ten konkretny rodzaj opakowania na kosmetyki, z kolei, doskonale pokazuje, jak wiele wśród pudełek znaczy symbolika, kreatywność oraz zabawa wzorami. Już sam efekt wizualny wywołuje poczucie estetyki, wzmacnia chęć posiadania, podrażnia zmysły, a także wzmaga ciekawość i ewentualną przyjemność z korzystania.

To niesamowite, w jak dużym stopniu opakowanie z nadrukiem jest w stanie zmodyfikować oraz podnieść rangę tak rutynowego procesu, jakim jest szczotkowanie zębów. W tym przypadku zdecydowanie udało się osiągnąć efekt kreatywnej koncepcji stworzenia tzw. „kultu pięknego uśmiechu”.

Kosmetyki, to dość szczególny dział higieniczny co prawda, aczkolwiek tym samym daje on możliwość niepowtarzalnego podejścia do czystości oraz równowagi. Istotnym jest, że współczesna idea kultu, któremu niewątpliwie poddawana jest kąpiel, dbałość o siebie i o swoje ciało, została przedstawiona w sposób bezpretensjonalny, niezwykle delikatny, lecz ciekawy. Tradycyjne kształty ukazanych tubek, wzbogacone zmysłowymi wzorami i elementami nowoczesności, w postaci funkcjonalnych dozowników, zdecydowanie dodały samemu produktowi, jak i całej marce konkurencyjności.

Pudełka na kosmetyki stanowią obecnie bardzo mocny punkt rynkowego popytu, dlatego sztuka ich projektowania i późniejszej dystrybucji jest szczególnie istotna.

 

  • Opakowania na żywność

Opakowania na żywność Opakowania na żywność

(Źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/11/eatfit.html)

Okazuje się, że zaprojektowanie dobrego opakowania dla swojego produktu jest równie istotne, jak jego wytworzenie. Z racji tego, że to właśnie pudełko sprzedaje daną markę i oferowane przez nią dobra, musi być ono nie tylko przełomowe, nietuzinkowe, ale przede wszystkim – trafne.

Jak wiemy żywność stanowi fundamentalny element naszego istnienia. Coraz częściej jednak zwracamy uwagę na to co jemy, jaki skład reprezentują dane posiłki oraz jaki jest ich kaloryczny bilans. W przypadku tych konkretnych opakowań na żywność, mamy doskonałe odzwierciedlenie aktualnych potrzeb konsumentów, wyjście naprzeciw ich oczekiwaniom i ułatwienie codziennego funkcjonowania. Pudełko na żywność ukazujące gotowy, pełnowartościowy i co najważniejsze – zdrowy posiłek, zadowoli nie tylko sportowców, ale również wszystkich innych konsumentów, którzy chcą żyć racjonalnie.

Dodatkowym atutem opakowania pozostaje bogata gama kolorów, jak również informacja o tym, jak wiele witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego rozwoju organizmu posiada dany produkt. Zarówno barwy, jak również zdrowe i modne hasła sugerują, że żywność ta zawiera bardzo niski poziom tłuszczu, soli i cukru, co dodatkowo wzmaga jej atrakcyjność.

Producent tych opakowań zdecydował się na rozwiązanie wszystkich problemów współczesnej diety za pomocą jednej grafiki. Zdecydowanie, wybierając opakowanie na żywność lub projektując je, poszukujemy odpowiedzi na wszystkie nurtujące nas pytania. Pragniemy mieć poczucie, że posiłek który właśnie spożywamy jest zdrowy. To właśnie daje nam poczucie komfortu, satysfakcji i spełnienia.

 

  • Opakowania na tytoń

Opakowania na tytoń

(Źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2016/01/lm-electronic-shisha-stick-pack.html)

Czy współcześnie cokolwiek jest w stanie nas zaskoczyć? Wizualnie – na pewno! Okazuje się, że nawet pudełka na tytoń mogą prezentować się po prostu wyjątkowo ładnie, stylowo, a wręcz…niesamowicie.

Pudełka z klasycznym nadrukiem zostały wyposażone w barwy, które połączone są bezpośrednio z krajami, z których wywodzi się dany smak. Nietuzinkowe wzory, orientalne, egzotyczne barwy, to wszystko nadaje paczkom niezapomnianą tożsamość oraz piękny efekt wizualny.

Opakowania na tytoń wcale nie muszą być klasyczne i nijakie, nawet w tak prozaicznej czynności możemy pozostawać wyjątkowi, niepowtarzalni. Coraz większa grupa konsumentów bowiem decyduje się na zamianę tradycyjnych opakowań na papierosy, na nowoczesne, nietuzinkowe oraz niezwykle reprezentacyjne opakowania na tytoń.

Opakowania na tytoń

(Źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/08/tobacco-teeth.html)

Ten typ opakowania został zaprojektowany w celu przeprowadzenia kampanii antynikotynowej. Okazuje się bowiem, że efekty wizualne w największym stopniu wpływają na sposób ustosunkowywania się ludzi do danych praktyk. Widząc coś, co nas odrzuca i czego w istocie się obawiamy, rezygnujemy z czegoś, co może spowodować owe negatywne konsekwencje.

Projektowanie pudełek służących wyższym celom, jak również osiągnięciu danego rezultatu jest niezwykle popularne i potrzebne. Ma to na celu wzmaganie naszej świadomości, wiedzy na temat tego, w jaki sposób na nasz organizm oddziałują np.: używki. Tego typu antynikotynowe kampanie, to według licznych badań oraz analiz, najskuteczniejsze formy zmiany złych nawyków społecznych. Jak widać, efekt wizualny ma kluczowe znaczenie w sprzedaży produktów, opakowania na tytoń, są doskonałym tego przykładem.

 

  • Opakowania na alkohole

Opakowania na alkohole

(Źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/12/solertia.html)

Projektując opakowania z nadrukiem dla swoich produktów, warto zastanowić się nad tym, co właściwie chcemy w nich podkreślić i co mają one sobą reprezentować. Przykład ukazanego na zdjęciu  opakowania na alkohole przedstawia, przede wszystkim, minimalizm, klasykę oraz styl. Przyglądając się opakowaniu na alkohol, mamy wrażenie najwyższej jakości, skrupulatności oraz szacunku do tworzonej marki. Brak wielobarwności oraz spokojne tony zostały zastosowane w celu podkreślenia luksusowości alkoholu.

Opakowanie na alkohol komunikuje się z odbiorcą poprzez doskonale dopracowany projekt i jego ukryte znaczenia. Ma ono charakter intymny, sensualny, tajemniczy, a jednocześnie ciekawy. Niewątpliwie, jesteśmy wówczas w stanie przyznać się, iż podświadomie odczuwamy pragnienie posiadania produktu, który swoją tajemniczością i brakiem oczywistości, pobudza naszą ciekawość.

 

  • Opakowania na akcesoria

Opakowania na akcesoria Opakowania na akcesoria

(Źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/10/casetify-rebrand.html)

Pudełka na akcesoria, to kopalnia nowości, innowacyjności oraz kreatywności. Tego typu produkty skierowane są zazwyczaj ku personalizacji i jest to, w istocie, ich bardzo duża zaleta. Oprócz tego, że popularne case’y są rozchwytywane na całym świecie, a ich design służy różnego rodzaju promocji, np. w mediach społecznościowych, to spełniają też wiele innych funkcji. Przykład tego rodzaju opakowań na akcesoria pokazuje, że w tym przypadku nie liczy się masowość, a wyjątkowość!

Każdy z nas bowiem chce pozostawać niepowtarzalny, jedyny w swoim rodzaju, w taki sam sposób postrzegamy również swoje sprzęty. Bogata gama barw, kolorów, kształtów, kontrastów i sentencji – to zdecydowanie strzał w 10! Wymaga to jednak doskonałej znajomości współczesnego rynku, dynamicznego rozwoju, dostosowywania się do trendów, mód oraz obiektów pożądań i potrzeb. Opakowania na akcesoria, to doskonałe źródło rozwoju, innowacyjności, jak również badań preferencyjnych wyborów, dokonywanych przez nas – konsumentów.

 

  • Opakowania na suplementy

opakowania na suplementy

(Źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/10/modern-vitamin-supplement-concept.html)

Era przełamywania staromodnych trendów trwa na dobre! Do niedawna klasyczne opakowania suplementy, tj.: na witaminy, minerały, a także inne mikro i makroelementy były, po prostu, typowe, niczym się nie wyróżniały. Od kiedy jednak na świecie zagościła moda na zdrowy, racjonalny oraz aktywny tryb życia – suplementy diety stały się absolutnym hitem! Nie mniej jednak, konkurencyjność również znacznie wywindowała się ku górze, a co za tym idzie, priorytetem stała się walka o klienta.

Absolutnym faktem jest, że pozostajemy wzrokowcami, bardzo duże znaczenie mają dla nas kolory, barwy, niezwykłość oraz ponadczasowość. Ten konkretny przykład produktu został stworzony w celu ożywienia tej części rynku, nadania jej witalności i szaleństwa. Przypomina on nieco opakowanie drogich kosmetyków luksusowej marki i wywołuje wrażenie estetyki, co dodatkowo wzmaga zainteresowanie i pozytywne cechy suplementów.

Opakowania na suplementy działają zdecydowanie informacyjnie, oddziałując jednocześnie na nasze zmysły i pragnienie posiadania czegoś, co w klasycznej wersji nie skusiłoby nas do zakupu.

 

  • Opakowania na słodycze

Opakowania na słodycze Opakowania na słodycze

(Źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/11/1892.html)

Pudełka na słodycze, to nie lada wyzwanie! Ich specyfika oraz charakter, poprzez ogólnodostępność powinny być bowiem czymś szczególnie wyjątkowym. Bogata gama kolorów, barw, kontrastów, kształtów oraz wielkości – odzwierciedlają się w smakach, w ich historii oraz pochodzeniu produktów.

Projektowanie powinno być zdecydowanie niecodzienne oraz niebanalne, albowiem wielość dostępnych na rynku rozwiązań zdecydowanie może przytłoczyć. Niepowtarzalne pomysły odwzorowujące pochodzenie danych składników lub ich aromat, wpływają bezpośrednio na doznania smakowe, jak również jakość i produktywność sprzedaży.

Patrząc na opakowanie na słodycze bowiem, odczuwamy potrzebę jego posiadania, ponieważ intryguje nas ono. Sprawia też, że go pożądamy. Pudełka na słodycze są wyzwaniem dla producentów opakowań, jak również dla samych konsumentów.

 

  • Opakowania na materiały biurowe

Opakowania na materiały biurowe

(Źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/11/bic-highlighter.html)

Opakowania na materiały biurowe, jak i same produkty, to coś, czego używamy przez całe swoje życie, w bardzo różnych sytuacjach. Okazuje się, że w dobie dbałości o środowisko, my sami również chcemy pozostawać w zgodzie z naturą i z własnym sumieniem!

Coraz częściej, producenci opakowań na materiały biurowe decydują się na wykorzystywanie materiałów ekologicznych, na które obecnie zwraca uwagę znaczna część konsumentów. Celem tego rodzaju praktyk jest zabawa wzorami, barwami, kształtami oraz innowacyjnością, celowością – przy jednoczesnej ochronie swojego zdrowia i komforcie.

Wiadomo, że nikt z nas nie chciałby funkcjonować w zanieczyszczonym, pełnym chorób i bakterii świecie, który niczego by nam nie zaoferował. Łatwe w rozkładzie, nieinwazyjne, a przy okazji niezwykle estetyczne opakowanie doskonale wypromuje i sprzeda nawet najbardziej konkurencyjny produkt.

 

  • Pudełka dla nowych klientów/ Clientbox

Pudełka dla nowych klientów

Pudełka dla nowych klientów

(Źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/10/client-gift-boxes.html)

Niewątpliwie, XXI wiek, to doba rozwojowo-innowacyjna. Powstaje w niej niezliczona liczba firm, startup’ów, nowych produktów, przedsiębiorstw oraz marek. Walka o pozyskiwanie nowych klientów i czynienie z nich stałych biorców pozostaje niezwykle zacięta.

Konkurencyjność, jakość oraz obszerność rynku sprawiły, że firmy zaczęły stosować coś, co określamy jako prezenty dla nowych klientów. Wiadomo, że bardzo lubimy być obdarowywani, zwłaszcza kiedy podarunek otrzymujemy względnie za darmo. Celem tworzenia pudełek dla nowych klientów jest wzmocnienie ich przekonania o rodzinnej atmosferze, przywiązaniu, tradycji, bezpieczeństwie, jak również bogatej i niezwykle korzystnej ofercie.

Przeznaczeniem przywołanego w przykładzie pudełka dla nowych klientów jest, na przykład, powrót do niezwykle bogatej oraz ciekawej historii witania się, co łączy wspólnotę i wspiera więzi. Każdy prezent, nawet ten otrzymany od firmy, cieszy oraz wywołuje pozytywne wrażenie, jak również emocje. Clientbox to zdecydowane odkrycie współczesnego świata i jego cywilizacji.

 

Jak zaprojektować opakowania – by odnieść sukces?

Podsumowując, warto zastanowić się, czego tak właściwie oczekują od nas konsumenci? Z pewnością, po tym, jak podzielimy ich na docelowe grupy odbiorców dążących do zaspokojenia własnych potrzeb, problemów oraz estetycznych wrażeń – będziemy w stanie stworzyć własny, niepowtarzalny projekt opakowania z nadrukiem.

Aby odnieść sukces dzięki zaprojektowaniu ponadczasowego pudełka na produkty należy posiadać świadomość jego istotności w wynikach sprzedażowych, jak również warto znać panujące trendy, mody. Wiadomo, że opakowania dla firm, opakowania na zamówienie, jak również te produkowane indywidualnie – są w stanie samodzielnie wypromować produkt i bardzo dobrze go sprzedać. Jesteśmy przecież wzrokowcami, patrzymy na barwy, kształty, kolory – działamy według instynktów. Oddziałując na emocje, doznania, jak również ciekawość będziemy w stanie przekonać do siebie odbiorców bez względu na to, co tak właściwie będzie znajdowało się w środku.

Popatrzmy tylko na to, jak wielkim sukcesem i niewątpliwym fenomenem okazały się pudełka ekologiczne, przyjazne środowisku. Podobnie, opakowania dla firm, które odwoływały się do emocji i wrażenia, jakoby pochodziły z „górnej pułki cenowej” i stanowiły produkt luksusowy. Pudełka na produkty – to przyszłość współczesnego rynku i niepowtarzalna nadzieja dla dzisiejszej sprzedaży!

 

 

Podobne wpisy