Strona używa plików cookies, dzięki którym może działać lepiej. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki.

Tel: 22 635 64 76 | E-mail: kontakt@zpapieru.pl




Jak stworzyć opakowanie, które samo sprzedaje?


W procesie sprzedaży to opakowanie bywa ważniejsze niż sam produkt. Obecnie na półkach sklepowych jest ogromny wybór różnorodnych marek, które na wszelkie sposoby walczą o zainteresowanie klienta. Dlatego właśnie stworzenie skutecznego opakowania, które wyróżni się na tle konkurencji i samo sprzeda produkt jest tak bardzo istotne. Jak tego dokonać?


opakowania


Jak stworzyć opakowanie, które samo sprzedaje?


# Opakowanie musi posiadać kolory

# Nadaj atrakcyjny kształt

# Informacje na opakowaniu

# Czcionka to ważna sprawa

# Przygotuj grafikę




Pudełko to też Twoja reklama

Opakowanie oprócz funkcji ochronnej, powinno również sprzedawać produkt w nie zapakowany. Zdecydowana większość społeczeństwa jest wzrokowcami więc to opakowanie w przeważających przypadkach będzie kluczowe przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Dobrze zaprojektowane opakowanie przede wszystkim musi się wyróżniać i zwrócić uwagę podczas codziennych zakupów. Pudełko powinno wyraźnie pokazywać nazwę oraz logo firmy. Co ważne, wszystkie opakowania konkretnej firmy powinny być ze sobą spójne, równocześnie dobrze jest, by klient mógł odróżnić kilka wariantów danego produktu (np. kolorystyczne oznaczenie linii kosmetyków do włosów suchych, przetłuszczających się, farbowanych).

Kolejna istotna kwestia to funkcjonalność opakowania już po jego zakupie, a więc powinno zawierać niezbędne informacje na temat produktu a także być wygodne w użyciu. Wszystko po to, by klient chciał ponownie skorzystać z oferty danej firmy. Oczywiście podczas projektowania opakowania należy także mieć na uwadze grupę docelową klientów (ma to znaczenie przede wszystkim w kwestii kolorystyki oraz użytych haseł), rodzaj produktu (szczególnie w przypadku kosmetyków bardzo istotna jest wygoda używania produktu), wizerunek marki a także cenę (ekskluzywny wygląd oraz wysoka jakość wykonania).

Wykorzystując najważniejsze czynniki, które działają na kupujących można stworzyć opakowanie mające większą siłę sprzedażową. Zatem jakie to czynniki?

Wybierz odpowiednie kolory opakowania

Barwa niebieska „oddala” produkt na półce, czerwony „przybliża”, natomiast żółty optycznie go „powiększa”. Warto także zapoznać się z psychologią barw, aby wiedzieć jak określone kolory wpływają na ludzki mózg oraz jak są kojarzone przez klientów np. czerwony zwiększa zainteresowanie oraz pobudza do szybkiego działania, czarny i złoty kojarzą się z luksusem.

opakowania



Nadaj atrakcyjny kształt opakowania

Kształt opakowania ma istotną rolę pod względem atrakcyjności produktu. Oryginalne wymiary z pewnością rzucają się w oczy, równocześnie jednak muszą być praktyczne w przechowywaniu i korzystaniu z pudełka.

opakowania



Jakie informacje zawiera opakowanie?

Informacje umieszczone na pudełku powinny być proste i zrozumiałe dla potencjalnego nabywcy, oczywiście muszą być także zgodne z prawdą.

opakowania



Czcionka przyciąga wzrok

służy nie tylko do przekazania ważnych informacji ale również spełnia funkcję dekoracyjną. Litery powinny być przejrzyste, proste i mają zainteresować klienta. Kluczowe hasła, szczególnie w sklepach samoobsługowych należy zaznaczać dużą, pogrubioną czcionką, aby były widoczne z daleka.

opakowania



Odpowiednia grafika to połowa sukcesu

zdjęcie wykorzystane na opakowaniu znacznie podnosi efekt wizualny produktu, powinno być dostosowane do określonej grupy odbiorców. Grafika działa na podświadomość konsumenta więc ma bardzo duże znaczenie podczas produkowania opakowania.

opakowania








Masz pomysł na kreatywne opakowanie?
Napisz do nas!
kontakt@zpapieru.pl





# Warto przeczytać:


Jak zaprojektować kreatywne opakowanie?

Jak zaprojektować kreatywne opakowanie?

Zadbaj o efekt WOW w materiałach marketingowych

Zadbaj o efekt WOW w materiałach marketingowych

Jakie materiały przygotować szykując się na targi

Jakie materiały przygotować szykując się na targi?