opakowania ekologiczne na zamówienie

Opakowania ekologiczne na zamówienie

Masz własny produkt? Jeżeli chcesz osiągnąć sukces na rynku, musisz zwracać uwagę na szczegóły. Opakowania ekologiczne pomogą zwiększyć sprzedaż i poprawią działania Twojego marketingu.

Opakowanie to ważny element strategii marketingowej. Stanowi formę pierwszego kontaktu z odbiorcą – powinno komunikować misję firmy, tworzyć pozytywne skojarzenia, zachęcać do zapoznania się z jej ofertą. Aby skutecznie pełniło rolę reklamowego gadżetu, musi stylistycznie współgrać z profilem firmy i tworzyć spójną całość z jej identyfikacją wizualną. Jak zaprojektować opakowanie na ekologiczne produkty? Najlepiej sprawdzą się opakowania z wykorzystaniem materiałów pochodzących z recyklingu, kojarzące się z naturą, proste, ale jednocześnie wpadające w oko.

opakowania ekologiczne na zamówienie
opakowania ekologiczne na zamówienie
opakowania ekologiczne na zamówienie
opakowania ekologiczne na zamówienie

Opakowania ekologiczne na zamówienie

Chcąc osiągnąć sukces na rynku, trzeba zwracać uwagę na szczegóły. Często to one wpływają na decyzję klienta i zachęcają go do zapoznania się z ofertą firmy czy sięgnięcia po konkretny produkt. Jednym z detali, które odgrywają ogromną rolę w budowaniu wizerunku marki i nie powinny być pomijane w planowaniu strategii sprzedaży, są opakowania.

Dobre opakowanie spełnia podwójną rolę: nie tylko chroni produkt, ale też jest narzędziem komunikacji. Powinno sygnalizować, co znajduje się w środku: z jakim produktem ma do czynienia klient, jakiej jakości może się spodziewać, jakie cele przyświecają producentowi. Powinno być spójne z filozofią marki i rodzajem produktu, który zostanie umieszczony w środku.

Ekologiczny gadżet w opakowaniu z plastiku? To poważny błąd marketingowy, który z pewnością wyłapie odbiorca. Dlatego oferując produkty eko, warto zadbać także o przyjazne środowisku opakowanie, najlepiej naturalne lub wytworzone z materiałów pochodzących z recyklingu.

Opakowania przyjazne środowisku

W przypadku większości produktów doskonale sprawdzą się kartonowe opakowania, kształtem, grubością oraz estetyką dopasowane do rodzaju obiektu, który ma zostać w nich umieszczony, oraz do profilu firmy i opracowanej przez nią identyfikacji wizualnej. Opakowania na produkty nie tylko świetnie się prezentują, ale też są trwałe, bardzo uniwersalne, dają ogromne pole do popisu, jeśli chodzi o projektowanie.

Mogą występować w wersji naturalnej z prostym nadrukiem albo w wersji z większą ilością kolorów, grafik czy napisów. Aby stworzyć skojarzenia z eko stylem życia, najlepiej sięgnąć po karton z recyklingu – to przyjazne środowisku rozwiązanie, które jednocześnie bardzo dobrze wygląda, zwłaszcza w satynowym wykończeniu. Papier jest wtedy gładki i przyjemny w dotyku, prezentuje się bardzo elegancko, ale zachowuje swój naturalny proekologiczny charakter. W tej wersji nadaje się także na produkty luksusowe, pomoże stworzyć wizerunek firmy, która jest profesjonalna i nie oszczędza na jakości, ale jednocześnie dba o kwestie środowiskowe.

Gruby i solidny karton z recyklingu idealnie nada się na opakowania ekologiczne z wieczkiem, które będą sztywne i niełatwe do uszkodzenia. Skutecznie ochronią nawet wrażliwy na zniszczenia produkt w czasie transportu oraz zabezpieczą na czas ekspozycji. Produkt zostanie zabezpieczony przed zabrudzeniem, zgnieceniem, połamaniem i innymi uszkodzeniami mechanicznymi. W przypadku bardzo delikatnych elementów można zastosować opakowania ekologiczne z kilkoma warstwami ochronnymi.

opakowania ekologiczne
opakowania ekologiczne
opakowania ekologiczne
opakowania ekologiczne
opakowania ekologiczne

Jak zaprojektować opakowania ekologiczne na własne produkty?

Oprócz samego materiału liczy się także sfera wizualna. Tę najlepiej zaprojektować we współpracy z doświadczonym grafikiem. Powinna kolorystycznie i estetycznie współgrać zarówno z rodzajem produktu, jak i z wizerunkiem marki. W przypadku produktów ekologicznych najczęściej stawia się na prostotę i nieprzekombinowanie, wykorzystuje minimalistyczne fonty, nawiązującą do natury kolorystykę (np. odcienie zieleni), motywy roślinne. Na opakowaniu powinna znaleźć się nazwa firmy, jej logo, nazwa produktu.

Można wykorzystać także motto firmy czy zdjęcie zawartości pudełka. Wiele zależy od tego, jaki styl ma mieć opakowanie i jakie treści podkreślać. Jego styl warto dopasować do wizerunku marki. Jakie wartości oprócz ekologii są dla niej kluczowe? Firma, która zajmuje się technologią, postawi raczej na nowoczesność i minimalizm, które kojarzą się z profesjonalizmem i rzetelnością, będzie chciała podkreślić swoją innowacyjność i wykorzystanie najnowszych osiągnięć techniki z poszanowaniem środowiska.

Z kolei producent akcesoriów do tworzenia czy oryginalnych gadżetów, powinien oprócz stawiania na eko rozwiązania, zaznaczyć swoją kreatywność, dynamikę, wychodzenie poza szablony i stworzyć ekologiczne pudełka na produkty, które natychmiast będą przykuwać wzrok jakimś ciekawym rozwiązaniem. Być może będą miały nietypową kolorystykę czy bardzo oryginalną grafikę, wyróżnią się fakturą albo wykończeniem.

opakowania ekologiczne
opakowania ekologiczne
opakowania ekologiczne
opakowania ekologiczne
opakowania ekologiczne

Opakowania ekologiczne takie jak chcesz

Zawsze opakowanie na produkt powinno zostać wyprodukowane z troską o najwyższą jakość. Im bardziej dopracowane pod względem detali i solidne, tym lepsze wrażenie wywrze na odbiorcy – będzie kojarzyło się z rzetelnością i dokładnością.

Biorąc w dłoń ładnie wykonane opakowania z wieczkiem, klient będzie miał większe zaufanie do producenta: jeśli ten zadbał o ładnie wykonane opakowanie, z dużym prawdopodobieństwem dba także o nienaganną jakość oferowanych przez siebie produktów. Dziś istnieje możliwość wyprodukowania eleganckich czy nawet luksusowych opakowań z materiałów z drugiego obiegu.

Recykling nie oznacza niższej jakości czy brzydoty. Ekologiczne, wykonane z materiałów z recyklingu opakowania będą być estetyczne, stylowe, mieć wysoką jakość, zarówno jeśli chodzi o trwałość i skuteczną ochronę produktu, jak i jeśli chodzi o sam projekt. Ich przygotowanie najlepiej zlecić doświadczonej firmie, najpierw przedstawiając jej swój produkt i opowiadając o oczekiwaniach i planowanej strategii marketingowej.

Podobne wpisy