Opakowania na czekoladę – jakie wybrać, jak zaprojektować?
Opakowanie powinno przyciągać uwagę klienta, zachęcić do interakcji z produktem, a ostatecznie też do jego zakupu. Współcześnie pudełka produktowe odgrywają bardzo dużą rolę – nie tylko informacyjną. Warto o tym pamiętać, szukając idealnego opakowania na czekoladę, zwłaszcza, że „czekoladowa branża” jest pełna konkurencji. Na półkach sklepowych można spotkać mnóstwo różnorodnych czekolad. Niektóre nie wyróżniają się niczym, inne natomiast przykuwają uwagę i zapadają w pamięci na dłużej.
Jak zaprojektować opakowanie na czekoladę?
Myśląc o kreatywnym opakowaniu na czekoladę, należy zdać sobie sprawę z tego, że pudełko na słodkości to nie tylko miejsce, na którym ma zostać umieszczona nazwa i logo marki wraz ze składem produktu. Do projektowania opakowań na czekoladę należy podejść kompleksowo. Jak zatem stworzyć coś, co przyciągnie wzrok i zachęci klienta do zakupu?
Wiemy to doskonale! Dlatego, jeśli masz pomysł na opakowanie, to napisz do nas i opowiedz nam, jaki projekt się zrodził w Twojej głowie. A co, jeśli nie masz pojęcia, jak Twój produkt powinien zostać opakowany? Dla nas to żaden problem! Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci wybrać coś odpowiedniego. Na etapie tworzenia projektu jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie. Chętnie służymy profesjonalną radą, dzieląc się swoim doświadczeniem.
Kolejnym krokiem jest stworzenie próbnych opakowań. Klient otrzymuje od nas gotowe modele. Dzięki temu może realnie ocenić, czy projekt spełnia jego oczekiwania i czy pudełko jest dokładnie tym, co wpisuje się w koncepcję zarówno produktu, jak i samej marki. Na tym etapie klient może zgłosić swoje uwagi. Na podstawie wykorzystanych materiałów, zastosowanego rodzaju druku, jak i nakładu powstaje kosztorys realizacji zlecenia.
Po ostatecznych poprawkach projekt trafia do druku. Następuje finalna realizacja zamówienia.
Jakie opakowanie na czekoladę wybrać?
Warto pamiętać, że opakowanie na czekoladę jest reklamą produktu. Zanim klient się zdecyduje na skosztowanie czekolady, musi ją kupić. Do zakupu zachęca m.in. estetyczne pudełko, które same sobą reklamuje swoją zawartość. Oto kilka inspirujących przykładów opakowań na czekoladę.
Pizza czekoladowa – brzmi apetycznie
Opakowanie dla czekolady marki Ruta z Litwy przykuwa uwagę wzornictwem nawiązującym do pizzy. Białe tło połączone ze złotymi literami oraz rysunkami nadaje całości eleganckiego charakteru. Okienko znajdujące się w centralnym miejscu pudełka ujawnia, co czeka na kupującego w środku. Wewnątrz skrywa się sześć różnych smaków czekoladowej pizzy.
Opakowania inspirowane miłością
Miłością niektórych osób jest czekolada. Nic więc dziwnego, że w głowie projektantów zrodziła się idea opakowania na czekoladę inspirowanego wielkim uczuciem. Minimalistyczne pudełko utrzymane jest w stonowanej kolorystyce. Białej barwie towarzyszy kolorowy motyw. Uwagę przykuwa jednak centralny punkt opakowania – serce, wewnątrz którego znajduje się postać na welocypedzie.
Projekt opowiadający mityczną historię
Mirzam to jedna z najjaśniejszych gwiazd w konstelacji Wielkiego Psa. Seria opakowań tej marki inspirowana jest opowieściami arabskich kupców. Opakowania opowiadają historię o mitycznych potworach, które strzegły jednej z morskich przepraw, połykając statki z przyprawami. Projektanci zaproponowali, aby każdy smak czekolady skrył się w pudełku z innym „potworem”. Połączenie oryginalnych kolorów sprawia, że obok tak zaprojektowanych opakowań nie da się przejść obojętnie. Wysuwana konstrukcja nadaje całości jeszcze bardziej oryginalnego charakteru.
Czerń ze złotem – uniwersalne połączenie, które zawsze się sprawdzi
Czarne tło, na którym rysują się złote litery i grafiki, to połączenie, które się sprawdzi również w przypadku opakowania na czekoladę. Sam kartonik wygląda niczym mapa skarbów ze wskazaniem miejsca ich ukrycia. Klasyczny minimalizm w eleganckiej odsłonie.
Opakowanie do ponownego wykorzystania
W jaki sposób opakować czekoladę z nadzieniem z najlepszych win na świecie? Projektanci wpadli na pomysł stworzenia opakowania, które może zostać ponownie wykorzystane. Po rozpakowaniu czekolady klient dodatkowo otrzymuje dwie podstawki pod wino.