Opakowania produktów na Amazon

Opakowania produktów na Amazon – na co zwrócić uwagę? Jak zamówić opakowania?

Najbardziej skuteczni sprzedawcy Amazon to ci, którzy rozumieją, że kluczem do sukcesu jest wyróżnienie swojej marki na tle konkurencji. A jednym z najprostszych sposobów, aby tego dokonać, jest oryginalne opakowanie Twojego produktu.

Opakowania są jednym z ważniejszych czynników, które sprawiają, że marka dobrze prosperuje, ale jednocześnie jest to coś, co jest najczęściej pomijane i niedoceniane. Podejście do tej kwestii znacznie się zmieniło w ostatnich latach, głównie za pomocą specyfiki rynku e-commerce.

Sprzedawcy działający na platformie Amazon zdecydowanie postawić na pudełka na produkty dedykowane ich marce.

Jakie opakowania na produkty do sprzedaży na Amazon?

Zacznijmy od projektu opakowania. Jeśli nie mamy odpowiednich umiejętności graficznych powinniśmy zdecydować nie na współpracę z profesjonalistą. Znalezienie utalentowanego specjalisty nie jest wielkim problemem. Większość szanujących się grafików posiada swoją witrynę, na której prawie zawsze możemy zobaczyć portfolio. Istnieje również masa portali dla freelancerów, które są przestrzenią dla zleceniobiorców i zleceniodawców, wielkie grono grafików funkcjonuje także na nich. Przykładem może być choćby Fiverr, czy Useme.

Cena projektu oczywiście różni się w zależności jego specyfiki, wymagań i umiejętności danego projektanta. Warto też rozważyć projektowanie opakowań w drukarni, która następnie będzie realizowała zlecenie.

Dodatkowo, przy projekcie pudełka na produkty dostępne na Amazon musimy pamiętać o kilku wymaganiach tej platformy odnośnie opakowania.

Każde opakowanie musi:

• Zawierać kod FNSKU – jest on wykorzystywany przez Amazon do realizacji zamówień, identyfikacji logistycznej i magazynowej.
• Informować o kraju pochodzenia
• Posiadać nazwę marki
• Mieć informacje o spełnionych wymaganiach prawnych odnośnie danego produkty i certyfikaty
• Być w kształcie sześciokąta

Warto dogłębnie zapoznać się wymaganiami narzuconymi przez Amazon, inaczej będziemy zmuszeni do poprawy projektu lub pozbycia się wyprodukowanych już opakowań.

Opakowania produktów na Amazon

Gdzie zamówić opakowania na Amazon?

Masz już projekt pudełka swojej marki? Świetnie! Teraz musisz wprowadzić go w życie. Tutaj kluczową kwestią są warunki oferowane przez producenta produktu i te, które musisz spełnić. Bywa że producent jest w stanie sam zaprojektować opakowanie lub wyśle Ci gotowy szablon i całą pracę zostawi Tobie.

Czasami, jeśli nie zamawiamy dużej partii danego produktu, bywa że producent nie będzie chciał wytworzyć odrębnego opakowania do małego nakładu towaru, czemu ciężko się dziwić. Wieli z naszych klientów, którzy dopiero zaczynają przygodę z własną firmą ma problem z własnym opakowaniem. Dlatego z pomocą przychodzi nasza drukarnia zpapieru.pl – wiesz jakiego opakowania potrzebujesz i to wystarczy. My zajmiemy się całą resztą – od projektu po druk i realizację.

Opakowania produktów na Amazon

Dlaczego opakowanie produktu w Amazon jest tak ważne?

Należy pamiętać, że doświadczenie klienta nie kończy się po złożeniu zamówienia za pośrednictwem strony internetowej. W rzeczywistości, krok ten rozpoczyna kolejny etap, którym jest właśnie pakowanie. Sposób opakowania bierze udział w pierwszym fizycznym kontakcie klienta z produktem. Jak to mówią – pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Ważne jest aby opakowanie wywoływało ogólne, dobre wrażenie. W praktyce polega to na „dopieszczeniu” relacji klienta z naszym produktem, zaimponowaniu mu i sprawienie, że w przyszłości będzie bardziej skory do skorzystania z naszej oferty.

Chyba każdy sprzedawca obserwując strony z potencjalnymi wynikami wyszukiwania swoich klientów w Amazon wie, że konkurencja nie śpi. Jak sprawić, by Twój produkt wyróżniał się i zdobywał więcej „kliknięć” i w konsekwencji sprzedał się lepiej, niż towar konkurencji? Dzięki zauważalnym i zapadającym w pamięć opakowaniom!

Amazon wymaga, aby wszystkie zdjęcia produktów na jego stronie były tylko obrazem produktu na białym tle. Z tego powodu wielu ekspertów w dziedzinie brandingu zdaje sobie sprawę, że niektóre kolory – szczególnie neonowe żółcienie, pomarańcze i błękit – dobrze prezentują się na białym tle Amazon.

Nie chodzi tylko o same barwy ale o ogólną formę opakowania. Przemyślany, elegancki design nie tylko przyciąga uwagę klientów, ale też zwiększa prestiż produktu i nadaje mu względnie większą wartość.

Opakowania produktów na Amazon

Jak opakowanie na produkt może pomóc w sprzedaży?

Jako sprzedawca powinieneś pochylić się nad następującymi kluczowymi obszarami, aby Twój produkt nie tylko zwiększył sprzedaż, ale także pozostawił pozytywne wrażenie:

• Prostota i czytelność: przeciętny konsument potrzebuje mniej niż 5 sekund na podjęcie decyzji, czy kupić produkt, czy nie. Każda marka musi wykorzystać ten czas jak najlepiej. Wzór opakowania produktu powinien być łatwy w odbiorze a jednocześnie na tyle ciekawy, aby zwrócił na siebie uwagę.

• Autentyczność: na rynku są tysiące produktów z tej samej gałęzi, które nieustannie konkurują ze sobą, aby osiągnąć ten jeden, nadrzędny cel – przyciągnąć uwagę klientów. Kluczem do osiągnięcia tego celu jest autentyczność i swego rodzaju inność. Zdecydowanie trzeba o tym pamiętaj projektując pudełka na produkty.

• Sposób zapakowania: ten czynniki również ma kluczową rolę w odbiorze produktu. To jak zapakowany jest produkt wywołuje wrażenie od razu. Warto pomyśleć o jakimś schludnym, ładnym materiale zabezpieczającym. Jakaś broszura i inne materiały promocyjne również nie są złym pomysłem.

Podobne wpisy