Opakowania do sprzedaży na Amazon
Na co zwrócić uwagę? Jak zamówić odpowiednie opakowania?
Najbardziej skuteczni sprzedawcy Amazon to ci, którzy rozumieją, że kluczem do sukcesu jest wyróżnienie swojej marki na tle konkurencji. A jednym z najprostszych sposobów, aby tego dokonać, jest oryginalne opakowanie Twojego produktu.
Opakowania do sprzedaży na Amazon są jednym z ważniejszych czynników, które mogą sprawić, że marka będzie dobrze prosperować. Jednocześnie jest to coś, co jest najczęściej pomijane i niedoceniane. Podejście do tej kwestii znacznie się zmieniło w ostatnich latach, głównie za pomocą specyfiki rynku e-commerce.
Sprzedawcy działający na platformie Amazon zdecydowanie powinni postawić na pudełka produktowe dedykowane ich marce.
Jakie opakowania do sprzedaży na Amazon wybrać?
Zacznijmy od projektu opakowania. Jeśli nie masz odpowiednich umiejętności graficznych, lepiej się zdecydować na współpracę z profesjonalistą. Znalezienie utalentowanego grafika nie jest wielkim problemem. Liderzy w branży posiadają swoją witrynę, na której możemy zobaczyć portfolio. Istnieje również masa portali dla freelancerów, które są przestrzenią dla zleceniobiorców i zleceniodawców. Przykładem może być choćby Fiverr czy Useme.
Cena projektu oczywiście różni się w zależności od specyfiki, wymagań i umiejętności danego projektanta. Warto też rozważyć projektowanie opakowań w drukarni, która następnie będzie realizowała zlecenie.
Dodatkowo, przy projekcie opakowania do sprzedaży na Amazon musimy pamiętać o kilku wymaganiach tej platformy.
Każde opakowanie musi:
- zawierać kod FNSKU, który jest wykorzystywany przez Amazon do realizacji zamówień, identyfikacji logistycznej i magazynowej,
- informować o kraju pochodzenia,
- posiadać nazwę marki,
- mieć informacje, certyfikaty o spełnionych wymaganiach prawnych odnośnie do danego produktu,
- być w kształcie sześciokąta.
Warto dogłębnie się zapoznać z wymaganiami narzuconymi przez Amazon, inaczej będziemy zmuszeni do poprawy projektu lub pozbycia się wyprodukowanych już opakowań.
Gdzie zamówić opakowania do sprzedaży na Amazon?
Masz już projekt pudełka? Świetnie! Zatem teraz musisz wprowadzić go w życie. Tutaj kluczową kwestią są warunki oferowane przez drukarnię i te, które musisz spełnić we własnym zakresie. Bywa, że producent jest w stanie sam zaprojektować opakowanie lub wyśle Ci gotowy szablon i całą pracę zostawi Tobie.
Czasami, jeśli nie zamawiasz dużej partii opakowań, producent może nie chcieć wytworzyć odrębnego opakowania do małego nakładu, czemu ciężko się dziwić. Wielu naszych klientów, którzy dopiero zaczynali przygodę z własną firmą, miało problem z opakowaniem. Dopóki nie trafili do nas. Drukarnia zpapieru.pl przychodzi Ci z pomocą. Nawet, jeśli nie wiesz jakiego opakowania potrzebujesz. Podpowiemy i zajmiemy się całą resztą – od projektu po druk i dostawę.
Dlaczego opakowanie produktu w Amazon jest tak ważne?
Należy pamiętać, że doświadczenie klienta nie kończy się po złożeniu zamówienia za pośrednictwem strony internetowej. W rzeczywistości, krok ten rozpoczyna kolejny etap, którym jest pakowanie. I tu właśnie do akcji wkracza opakowanie, które bierze udział w pierwszym fizycznym kontakcie klienta z produktem. Jak to mówią – pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Dlatego ważne jest, aby opakowanie wywoływało ogólne, dobre wrażenie. W praktyce polega to na „dopieszczeniu” relacji klienta z naszym produktem. Chodzi o pewnego rodzaju zaimponowanie mu i sprawienie, że w przyszłości będzie bardziej skory do skorzystania z naszej oferty.
Chyba każdy sprzedawca obserwując strony z potencjalnymi wynikami wyszukiwania swoich klientów w Amazon wie, że konkurencja nie śpi. Jak sprawić, by Twój produkt się wyróżniał i zdobywał więcej „kliknięć”, a w konsekwencji sprzedał się lepiej, niż towar konkurencji? Dzięki zauważalnym i zapadającym w pamięć opakowaniom!
Amazon wymaga, aby wszystkie zdjęcia produktów na ich stronie były tylko obrazem na białym tle. Z tego powodu wielu ekspertów w dziedzinie brandingu zdaje sobie sprawę, że niektóre kolory – szczególnie neonowe żółcienie, pomarańcze i błękit – dobrze się zaprezentują w tych warunkach.
Nie chodzi tylko o same barwy, ale o ogólną formę opakowania. Przemyślany, elegancki design nie tylko przyciąga uwagę klientów, ale też zwiększa prestiż produktu i nadaje mu względnie większą wartość.
Jak opakowanie może pomóc w sprzedaży?
Jako sprzedawca powinieneś się pochylić nad następującymi kluczowymi obszarami, aby Twój produkt nie tylko zwiększył sprzedaż, ale także pozostawił pozytywne wrażenie:
• Prostota i czytelność: przeciętny konsument potrzebuje mniej niż 5 sekund na podjęcie decyzji, czy kupić produkt, czy nie. Każda marka musi wykorzystać ten czas jak najlepiej. Wzór opakowania produktu powinien być łatwy w odbiorze, ale jednocześnie na tyle ciekawy, aby zwrócił na siebie uwagę.
• Autentyczność: na rynku są tysiące produktów z tej samej gałęzi, które nieustannie konkurują ze sobą, aby osiągnąć ten jeden, nadrzędny cel – przyciągnąć uwagę klientów. Kluczem do osiągnięcia tego celu jest autentyczność i swego rodzaju inność. Zdecydowanie trzeba o tym pamiętać, projektując pudełka na produkty.
• Sposób zapakowania: ten czynnik również ma kluczową rolę w odbiorze produktu. To jak zapakowany jest produkt wywołuje wrażenie od razu. Warto pomyśleć o jakimś schludnym, ładnym materiale zabezpieczającym. Jakaś broszura i inne materiały promocyjne również nie są złym pomysłem.
Jeśli szukasz odpowiednich opakowań produktowych do sprzedaży na Amazon, zapraszamy do współpracy. Doskonale wiemy, jak je przygotować, aby stanowiły perfekcyjną oprawę dla Twoich produktów.