Opakowanie – sposób na to, by klient chciał do Ciebie wrócić

Lojalność wobec marki jest świętym Graalem marketingu i handlu detalicznego. Niesamowita ilość czasu i pieniędzy wydawana jest na poszukiwanie sprawdzonego sposobu, który sprowadzi klientów z powrotem. Twoje opakowanie to idealne miejsce, by pokazać, dlaczego to właśnie Twój produkt jest godny uwagi. Szczypta humoru i zachęcenie do zabawnych interakcji z opakowaniem, może znacznie ułatwić wdrożenie marki i pozyskanie stałych klientów.

Co słynne ciasteczka z wróżbą mają wspólnego z opakowaniem?

Weźmy na przykład jeden z najbardziej pomysłowych sposobów na zainteresowanie klienta, jakim jest ciasteczko z wróżbą, a raczej wróżba z ciasteczkiem… Często ciasteczko to tylko zabawny sposób zapakowania prawdziwego produktu, jakim jest kawałek papieru z wróżbą. Zastanów się. Kiedy przychodzisz do ulubionej chińskiej restauracji, łapiesz za ciasteczko, otwierasz go i czytasz swoją przepowiednie, zapominając o tym, że w całym tym procesie to ciasteczko jest produktem. To właśnie ciasteczko pełni tu rolę opakowania. Jeśli z jakiegoś powodu trafiłbyś na ciasteczko bez wróżby, na prawdopodobnie byłbyś rozczarowany. To ciastko to w 100 procentach zabawny, w 100 procentach jadalny, po prostu w 100 procentach marketingowy produkt.

opakowanie

Podążając za ciasteczkami

Przygotowywanie niespodzianek dla klientów to nic nowego dla projektantów paczek. Wiele firm wyrobiło swoją markę, wprowadzając zabawne elementy opakowania. W 1991 roku Mars wprowadził na rynek markę Dove Promises i zdecydował się wsunąć trochę humoru do opakowania. Każda czekolada jest indywidualnie pakowana z zachęcającym dowcipem wydrukowanym na etykiecie – podobnie jak w ciasteczkach z wróżbą.

Napoje butelkowane również nie pozostają w tyle w tej sferze promocji. Polski Tymbark od lat zachwyca zarówno młodych jak i starszych, krótkimi, zabawnymi tekstami pod nakrętką. Kto nie zbierał tych genialnych kapsli i nie przyczepiał ich do plecaka? Również soki Tarczyn pod swoją nakrętką zawierają trudne słowa oraz ich znaczenie, by poszerzać wiedzę odbiorcy.

opakowanie

Wszystko wskazuje na to, że niewielka kreatywność w zakresie opakowań (i odwaga w ich wykorzystaniu) może z pewnością znacznie przyczynić się do umocnienia lojalności wobec marki. Największym wyzwaniem dla każdej firmy jest decydowanie, kim chcą być i jak chcą opowiedzieć swoją historię. Zabawne opakowanie przypomina konsumentom, aby zwolnić oraz cieszyć się chwilą.

opakowanie

Zarejestruj się na kurs, by głębiej poznać technikę zaskoczenia. 

A jeśli szukasz nieszablonowych rozwiązań opakowaniowych dla swoich produktów, skontaktuj się z nami. Od wielu lat wspieramy działania firm, by poprzez opakowania wyróżniali swoją markę i przyciągali klientów.

Już dziś zamów próbki naszych realizacji i daj się zainspirować!

źródło: http://tiny.cc/02ik4y

Podobne wpisy