pudełka na perfumy
|

Pudełka na perfumy – jak je zaprojektować?

Pudełka na perfumy powinny zostać zaprojektowane w taki sposób, aby ich wzornictwo zapadało w pamięci na długo po zakupie.

Dobrze jest, gdy klient myśląc o danym zapachu, przywodzi na myśl również design flakonika i opakowania. Wówczas można powiedzieć, że stworzony projekt jest rozpoznawalny. Odpowiednio zaprojektowane pudełka na perfumy potrafią „przekazać”, jakiego zapachu można się spodziewać.

Bez względu na to, o jakim rodzaju produktu mowa, większość klientów ocenia zawartość opakowania na podstawie kartonika. Jeżeli klient ma do wyboru jeden spośród dwóch przedmiotów – z pewnością wybierze ten, który do niego „przemówi” i zrobi pozytywne pierwsze wrażenie. Ważne jest, aby pudełka na perfumy bezpośrednio korespondowały ze swoją zawartością.

Opakowanie na perfumy powinno pełnić jeszcze jedną zasadniczą rolę. Wzornictwo, które jest bardzo ważne, powinno zostać uzupełnione trwałością konstrukcji. Pudełko musi odpowiednio zabezpieczać zawartość podczas transportu – tak, aby zarówno sam produkt, jak i kartonik dotarły do klienta w stanie nienaruszonym. Wówczas dodatkowo podkreśla to wysoką jakość zawartości.

Pudełka na perfumy w Twoim stylu

Stylowe pudełka na perfumy łączą w sobie kilka cech. Ich projekt powinien być zestawieniem elementów klasycznych z czymś ponadczasowym oraz oryginalnym. Ogromną rolę odgrywają także zastosowane kolory. Muszą one ze sobą współgrać. Nie należy się również decydować na zbyt wiele barw. Ich mnogość może wprowadzić zaburzenie harmonii, a tym samym sprawić, że projekt niczym nie będzie się wyróżniał czy zachęcał, a wręcz zacznie odpychać.

Co ważne, opakowania na perfumy powinny korespondować zarówno z samym zapachem, jak i filozofią oraz założeniami marki. Jeżeli firma oferuje kilka różnych produktów, ich pudełka powinny się w pewnym stopniu łączyć się ze sobą.

pudełka na perfumy

Projekt, o którym chcemy Wam opowiedzieć, bazuje na kilku prostych elementach, które tworzą stylowe zestawienie. Na pierwszy plan wysuwa się przekaz, który podpowiada, że perfumy mają związek z rytmem dobowym. Gwiazdy w projekcie symbolizują noc, wszak – jak wskazuje również nazwa – jest to pudełko z perfumami z serii nocnej.

Rola kolorów

Projekt zbudowany jest z kilku kolorów. Ich dobór nie jest przypadkowy. Beż i szarość odnoszą się do samego produktu, czyli flakonika na zapach. Srebrzystoszara zakrętka oraz beżowa barwa butelki podkreślają spójność produktu i opakowania.

Dzięki wykorzystaniu koloru białego udało się uniknąć efektu przytłoczonego, ciężkiego projektu. Biel świetnie złamała cięższą szarość i beż, nadając całości lżejszego charakteru. To kolejny dowód na to, że barwa ta świetnie wprowadza ład i harmonię. Jest na tyle uniwersalna, że może zostać wykorzystana praktycznie w każdym projekcie.

Jakie elementy warto umieścić na pudełku na perfumy?

To zdecydowanie logo oraz nazwa produktu. Dla każdej marki istotna jest identyfikacja wizualna, aby klient mógł od razu rozpoznać swoje ulubione perfumy. Warto również dodać napis informacyjny o serii. Logo przedstawia ptaka siedzącego na gałęzi na tle księżyca oraz gwiazd. Wzory zdobiące skraje opakowania zostały zaczerpnięte ze znaku firmowego – przedstawiają część księżyca.

Klient, patrząc na pudełko, skojarzy perfumy z zapachem mocniejszym, cięższym, idealnym na wieczorne wyjścia. Z pewnością aromat ten będzie zmysłowy i zapadający w pamięci.

Estetyka opakowania na perfumy została uzupełniona wysoką jakością wykonania. Wysokogatunkowa tektura jest odporna na uszkodzenia, dzięki czemu zawartość pudełka jest skutecznie chroniona podczas transportu. Ma to znaczenie zarówno w przypadku sprzedaży stacjonarnej (dowóz produktów do sklepów), jak i internetowej (wysyłka produktów do klientów). Gdy opakowanie oraz jego zawartość docierają do rąk klientów w stanie nienaruszonym, buduje to pozytywne skojarzenie z daną marką.

Pudełka na perfumy – jak zaprojektować? Na co zwrócić uwagę?

„Nie oceniaj książki po okładce” – to powiedzenie znane jest chyba każdemu z nas. Trzeba jednak przyznać, że w świecie opakowań nie ma ono żadnego, nawet najmniejszego zastosowania. Pudełka na perfumy muszą przyciągać uwagę i zachęcać do zakupu. Na rynku panuje coraz większa konkurencja, dlatego wskazane jest wręcz, aby produkty oraz ich opakowania wyróżniały się z „tłumu”.

Oto kilka uniwersalnych wskazówek, które pomogą w stworzeniu stylowego pudełka na perfumy:

  1. dostosowanie do odbiorców – każdy produkt, w tym perfumy, ma pewną docelową grupę odbiorców; warto poznać jej specyfikę przed przystąpieniem do prac projektowych;
  2. pozytywne budowanie wizerunku marki – wpływ na to ma zarówno sam projekt, jak i jakość materiałów, które wykorzystasz do produkcji opakowań;
  3. hity sprzedażowe w danej dziedzinie – warto przyjrzeć się hitom sprzedażowym z dziedziny perfum; przeanalizuj je i spróbuj poznać ich klucz do sukcesu, być może niektóre zasady staną się inspiracją dla Twojej koncepcji;
  4. nuta tajemnicy – nie odkrywaj od razu wszystkich kart, jeśli zostawisz pewną przestrzeń dla wyobraźni klienta, bardziej go zaciekawisz;
  5. postaw na prostotę – stylowe opakowania najczęściej są minimalistyczne, proste w odbiorze dla klienta;
  6. odpowiedni budżet – jeżeli zależy Ci na pozytywnym wrażeniu, nie oszczędzaj na odpowiednim projekcie; tandetne, niskobudżetowe, niemodne opakowania mogą odwieść od zakupu i sprawić, że klient zniechęci się do naszej marki na długi czas;
  7. zapytaj o zdanie grupę docelową – zrób małe badanie rynku, jeśli są osoby z Twojej grupy docelowej, warto zapytać o ich zdanie na temat konkretnych projektów; a może pokażesz im dwa – trzy projekty, by mogli wybrać sami, które z nich budzi najlepsze skojarzenia?

Pamiętaj, że nie musisz robić tego sam. Zaufaj doświadczonej kadrze naszej drukarni. Zaprojektujemy pudełko, które spełni Twoje oczekiwania.

Pudełka na perfumy – projektowanie i wykonanie

Podczas projektowania opakowania na perfumy należy zwrócić uwagę na to, jaki produkt ma znaleźć się wewnątrz. Flakoniki zapachów najczęściej są szklane. Z tego też względu pudełko powinno zostać zaprojektowane w taki sposób, aby chronić jego zawartość podczas transportu. W takich przypadkach zaleca się zastosowanie wysokogatunkowego kartonu, który dzięki dużej trwałości odpowiednio zabezpieczy kosmetyk. Ponadto sztywna tektura lepiej się prezentuje niż cienki kartonik, który łatwo się gniecie.

Opakowanie na perfumy należy dopasować wielkością do gabarytów flakonika. Wyjątkiem są zestawy kosmetyków lub pudełka z okienkiem. Wówczas więcej wolnej przestrzeni nie zaszkodzi, a pozwoli wyeksponować produkt. Z reguły jednak to niewielkie pudełka są tymi wybieranymi przez klientów.

Stylowe pudełka na perfumy to połączenie estetyki wykonania, ponadczasowego projektu kojarzącego się z marką i samym produktem, a także wysokiej jakości użytych materiałów. Takie projekty pozwalają budować pozytywne skojarzenie z marką, jednocześnie zapadając w pamięci na długo.

Szukasz takich opakowań dla swoich produktów? Zapraszamy do kontaktu i współpracy!

Podobne wpisy