pudełka na perfumy
|

Pudełka na perfumy – jak je zaprojektować?

Pudełka na perfumy powinny zostać zaprojektowane w taki sposób, aby ich wzornictwo zapadało w pamięci na długo po zakupie.

Dobrze jest, gdy osoba przypominająca sobie dany zapach, przywodzi na myśl również wzornictwo flakonika i opakowania. Wówczas można powiedzieć o tym, że stworzony projekt jest rozpoznawalny. Odpowiednio zaprojektowane pudełka potrafią „przekazać”, czego można się spodziewać (jakiego zapachu), spryskując się perfumami.

Bez względu na to, o jakim rodzaju produktu mowa, większość klientów ocenia zawartość opakowania na podstawie designu kartonika. Jeżeli klient ma do wyboru jeden spośród dwóch przedmiotów – z pewnością wybierze ten, który „przemówi” do niego i zrobi pozytywne pierwsze wrażenie. Ważne jest, aby pudełka na perfumy bezpośrednio korespondowały ze swoją zawartością.

Opakowanie na perfumy powinno pełnić jeszcze jedną zasadniczą rolę. Wzornictwo, które jest bardzo ważne, powinno zostać uzupełnione trwałością konstrukcji. Pudełko musi odpowiednio zabezpieczać zawartość podczas transportu – tak, aby zarówno sam produkt, jak i kartonik dotarły do klienta w stanie nienaruszonym. Wówczas dodatkowo podkreśla to wysoką jakość zawartości.

Pudełka na perfumy z Twoim stylu

Stylowe pudełka na perfumy łączą w sobie kilka cech. Ich projekt powinien być zestawieniem elementów klasycznych z czymś ponadczasowym oraz oryginalnym. Ogromną rolę odgrywają także zastosowane kolory. Muszą one ze sobą współgrać. Nie należy również decydować się na zbyt wiele barw. Ich mnogość może wprowadzić zaburzenie harmonii, a tym samym sprawić, że projekt niczym nie będzie się wyróżniał czy zachęcał, a wręcz zacznie odpychać.

Co ważne, opakowania na perfumy powinny korespondować zarówno z samym zapachem, jak i filozofią oraz założeniami marki. Jeżeli firma oferuje kilka różnych produktów, ich pudełka powinny łączyć się ze sobą w jakimś stopniu.

pudełka na perfumy

W omawianym projekcie postawiono na kilka prostych elementów, które łącznie stworzą stylowe zestawienie. Na pierwszy plan wysuwa się zestawienie, które każe przypuszczać, że perfumy mają związek z rytmem dobowym. Wykorzystano różne kolory, w tym beżowy i szary. Można domyślać się, że beż ma symbolizować dzień, szary natomiast noc. Jest to pudełko perfum z serii nocnej. Dobór kolorów uzasadnia także kolorystyka flakonika na zapach, czyli srebrzystoszara zakrętka oraz beżowa barwa perfum.

Dzięki wykorzystaniu koloru białego udało się uniknąć efektu przytłoczonego, ciężkiego projektu. Biel świetnie złamała cięższą szarość i beż, nadając całości lżejszego charakteru. To kolejny dowód na to, że barwa ta świetnie wprowadza ład i harmonię. Jest na tyle uniwersalna, że może zostać wykorzystana praktycznie w każdym projekcie.

Pudełka na perfumy z linii nocnej dodatkowo zostały wzbogacone o logo, gwiazdy oraz napis informacyjny o serii. Te dwa pierwsze elementy bezpośrednio nawiązują do tego, że są to kosmetyki z linii nocnej. Logo przedstawia ptaka siedzącego na gałęzi na tle księżyca oraz gwiazd. Wzory zdobiące skraje opakowania zostały zaczerpnięte ze znaku firmowego – przedstawiają część księżyca.

Klient, patrząc na pudełko, skojarzy perfumy z zapachem mocniejszym, cięższym, idealnym na wieczorne wyjścia. Z pewnością aromat ten będzie zmysłowy i zapadający w pamięci.

Estetyka opakowania na perfumy została uzupełniona wysoką jakością wykonania. Wysokogatunkowa tektura jest odporna na uszkodzenia, dzięki czemu zawartość pudełka jest skutecznie chroniona podczas transportu. Ma to znaczenie zarówno w przypadku sprzedaży stacjonarnej (dowóz produktów do sklepów), jak i internetowej (wysyłka produktów do klientów). Gdy opakowanie oraz jego zawartość docierają do rąk klientów w stanie nienaruszonym, buduje to pozytywne skojarzenie z daną marką.

Pudełka na perfumy – jak zaprojektować? Na co zwrócić uwagę?

„Nie oceniaj książki po okładce” – to powiedzenie znane jest chyba każdemu z nas. Trzeba jednak przyznać, że w świecie opakowań nie ma ono żadnego, nawet najmniejszego zastosowania. Pudełka na perfumy muszą przyciągać uwagę i zachęcać do sięgnięcia po nie. Na rynku panuje coraz większa konkurencja, wskazane jest wręcz, aby produkty oraz ich opakowania wyróżniały się z „tłumu”.

Oto kilka uniwersalnych wskazówek, które pomogą w stworzeniu stylowego pudełka na perfumy:

  1. dostosowanie do odbiorców – każdy produkt, w tym perfumy, ma pewną docelową grupę odbiorców; warto poznać jej specyfikę przed przystąpieniem do prac projektowych,
  2. pozytywne budowanie wizerunku marki – wpływ na to ma zarówno sam projekt, jak i jakość materiałów, które zostaną wykorzystane do produkcji opakowań,
  3. hity sprzedażowe w danej dziedzinie – warto przyjrzeć się hitom sprzedażowym z dziedziny perfum i postarać się spróbować poznać ich klucz do sukcesu, być może niektóre zasady można będzie wykorzystać w naszej koncepcji,
  4. nuta tajemnicy – dobrze jest zostawić pewną przestrzeń dla wyobraźni klienta, nie odkrywajmy od razu wszystkich kart, zaciekawmy odbiorcę,
  5. postaw na prostotę – stylowe opakowania najczęściej są minimalistyczne, proste w odbiorze dla klienta,
  6. odpowiedni budżet – jeżeli zależy nam na pozytywnym wrażeniu, nie należy oszczędzać na odpowiednim projekcie; tandetne, niskobudżetowe, niemodne opakowania mogą odwieść do zakupu i sprawić, że klient zniechęci się do naszej marki na długi czas,
  7. zapytaj o zdanie grupę docelową – można zapytać o zdanie na temat konkretnych projektów osoby, które są naszą grupą docelową; a może tak pokazać im dwa – trzy projekty, by mogli wybrać sami, które z nich budzi najlepsze skojarzenia.

Pudełka na perfumy – projektowanie i wykonanie

Podczas projektowania opakowania na perfumy należy zwrócić uwagę na to, jaki produkt ma znaleźć się wewnątrz. Flakoniki zapachów najczęściej są szklane. Z tego też względu pudełko powinno zostać zaprojektowane w taki sposób, aby chronić jego zawartość podczas transportu. W takich przypadkach zalecane jest zastosowanie wysokogatunkowego kartonu, który dzięki dużej trwałości odpowiednio zabezpieczy kosmetyk. Ponadto sztywna tektura lepiej się prezentuje niż cienki kartonik, który łatwo się gniecie.

Opakowanie na perfumy powinno zostać swą wielkością dopasowane do gabarytów flakonika. Wyjątkiem są tu zestawy kosmetyków lub pudełka z okienkiem. Wówczas więcej wolnej przestrzeni nie zaszkodzi, a pozwoli wyeksponować produkt. Z zasady jednak to niewielkie pudełka są tymi wybieranymi przez klientów. Pozwalają one na zapoznanie się z treścią zawartą na opakowaniu, jednocześnie dobrze leżąc w dłoni.

Stylowe pudełka na perfumy to połączenie estetyki wykonania, ponadczasowego projektu kojarzącego się z marką i samym produktem, a także wysokiej jakości użytych materiałów. Takie projekty pozwalają budować pozytywne skojarzenie z marką, jednocześnie zapadając w pamięci na długo.

Podobne wpisy