unboxing

Unboxing, czyli dlaczego pierwsze wrażenie jest takie ważne

Unboxing to sposób na dokładniejsze poznanie produktu przed podjęciem decyzji zakupowej.

Unboxing bardzo często porównywany jest do otwierania gwiazdkowych prezentów przez dzieci. Nie trudno wyobrazić sobie zatem, jakie emocje potrafi budzić w swoim odbiorcy. Popularność unboxingu wynika z rosnącego zainteresowania konsumentów zakupami w trybie online. Co zatem kryje się za tym terminem i dlaczego nagrania tego typu przyciągają przed ekrany miliony osób?

Unboxing – co to takiego?

Unboxing bywa nazywany zamiennie także określeniami typu unpacking, opening czy unwrapping. Wszystkie te nazwy pochodzą z języka angielskiego i oznaczają po prostu „odpakowywanie”, czyli wyjmowanie produktu z opakowania. Unboxing to określenie pewnego rodzaju nagrań wideo, na których widz może na własne oczy zobaczyć, w jaki sposób dany artykuł został zapakowany, co dokładnie się znajduje w pudełku, jaka jest jego jakość czy funkcjonalność. Filmiki tego typu są krótkie i dynamiczne. Potrafią zaciekawić i trzymać odbiorcę w niepewności. Udzielają także wielu cennych informacji, które nie sposób wyrazić przy pomocy zdjęć czy szczegółowego opisu produktu.

Nagraniom z unboxingu towarzyszy atrakcyjna ścieżka dźwiękowa oraz bardzo często głos lektora. To właśnie jest kluczowy element – możliwość podzielenia się z oglądającym swoimi spostrzeżeniami. Im więcej nagrywający powie, tym bardziej przybliży produkt konsumentowi, dzięki czemu filmik będzie przedstawiał wysoką wartość merytoryczną. Unboxing może dotyczyć różnego rodzaju artykułów, które da się zakupić stacjonarnie i przez Internet – od zabawek, poprzez kosmetyki, aż po wszelkiego rodzaju sprzęt elektroniczny.

opakowania

Skąd się bierze popularność unboxingu?

Niektóre filmy z unboxingiem liczą miliony wyświetleń i to zdobytych w bardzo krótkim czasie. Nagrania są niedługie, ciekawe, dynamiczne i wciągające. Ludzie oglądają je z dwóch głównych powodów – w celu zapoznania się z produktem przed jego zakupem lub po to, aby zrekompensować sobie niemożność zakupienia wymarzonego artykułu. Unboxing jest bowiem namiastką samodzielnego rozpakowywania i pozwala z łatwością wyobrazić sobie, że oglądający jest na miejscu rozpakowującego.

W dobie zakupów internetowych nagrania tego typu dostarczają konsumentom wielu cennych informacji. Mówią o tym, co dokładnie się znajduje w pudełku oraz jak się prezentuje dany przedmiot „na żywo”. Osoby, które wiedzą, że zdjęcia produktowe są z zasady retuszowane, często nie ufają temu, co widzą na stronach sklepów. Zupełnie inaczej ogląda się produkt, kiedy sposób prezentowania jest podobny do tego naturalnego, kiedy w sklepie lub w domowym zaciszu, samodzielnie, krok po kroku, odkrywa się zawartość opakowania.

W czasie unboxingu lektor może w obiektywny sposób zwrócić uwagę na wiele cech samego pudełka oraz danego produktu. Określi między innymi, czy towar został spakowany bezpiecznie, czy pudełko łatwo się otwiera, czy materiał, z którego wykonane jest opakowanie, daje wrażenie solidności. Może ocenić także to, co widzi na pierwszy rzut oka dotykając produktu – jego wagę, teksturę, zapach, ergonomię czy ogólny efekt wizualny.

Unboxing a pierwsze wrażenie

Chociaż wiele się mówi o tym, aby nie oceniać przysłowiowej książki po okładce, konsumenci nadal bardzo często kierują się przede wszystkim wyglądem kupowanego produktu. Ogromne znaczenie ma także jego opakowanie. Dlaczego? Ponieważ świadczy o jakości wyrobów producenta, jego dbałości o klienta oraz coraz częściej również o trosce o środowisko.

Opakowanie niepraktyczne, trudne do otwarcia czy uszkodzone z pewnością nie robi na konsumencie dobrego wrażenia. Estetyka i jakość wykonania to podstawa, jednak współczesny klient często oczekuje już znacznie więcej. Dużą popularnością cieszą się zatem designerskie, ciekawie skonstruowane pudełka. Znaczenie mają również dołączone do nich akcesoria, które konsument odkrywa jeszcze przed wyjęciem z opakowania samego produktu.

Mogą to być efektowne firmowe koperty z podziękowaniem za zakup czy ulotki informujące o zniżce.  Takie elementy zachęcają do wystawienia recenzji na stronie sklepu internetowego. Widząc takie dodatki wewnątrz pudełka produktowego, oglądający unboxing może wyciągnąć własne wnioski. Cena produktu ma realne odzwierciedlenie również w jakości obsługi, a to stanowi ogromny atut, pozwalający zyskać przewagę nad konkurencją.

Unboxing to sposób na dokładniejsze poznanie produktu przed podjęciem decyzji zakupowej. Nagrania tego typu przyciągają przed ekrany miliony widzów, ponieważ budzą wiele emocji. Rzetelnie i obiektywnie odpowiadają na liczne pytania potencjalnych klientów. Unboxing w rękach producentów może być bardzo ciekawym narzędziem marketingowym i promocyjnym. Wykorzystując ten rodzaj nagrania jako pokaz przedpremierowy, są w stanie wzbudzić w konsumentach jeszcze większą ciekawość oraz chęć zakupu nowego artykułu.

Jeśli szukasz wyjątkowych opakowań dla swoich produktów, skontaktuj się z nami. Nasze realizacje od wielu lat zachwycają, nie tylko naszych klientów.

Podobne wpisy