Oferta

Jaki rodzaj druku oferujecie?

W zależności od zamówionego produktu oraz nakładu realizację zamówienia wykonujemy w technice druku offsetowego, druku cyfrowego i sitodruku. Wykonujemy również druk UV oraz fleksografię.

Druk offsetowy czy sitodruk – która technika jest korzystniejsza?

Wybór techniki druku jest ściśle związany z nakładem i rodzajem opakowania, które chcemy zadrukować. Nadruk offsetowy jest opłacalny przy nakładach minimum 1000 sztuk. Można wykonywać go na produktach gotowych np. kopertach. Do tego w druku offsetowym można uzyskać każdą barwę z palety kolorów CMYK. Z kolei matoda sitodruku jest idealna do druku niskich nakładów. Ta metoda korzysta z farb pokrywających (Pantone) i najczęściej stosowana jest do nadruku jednym lub dwoma kolorami.

Z jakich materiałów wykonujecie opakowania?

Korzystamy z ekologicznych materiałów przyjaznych środowisku. Rodzaj papieru i kartonu uzależniony jest od zamówienia.

Czy mogę zlecić składanie pudełek?

Dostarczone opakowania są gotowe do samodzielnego złożenia. Nie oferujemy usługi składania pudełek.

W jakim formacie mogę zamówić opakowania?

Dosłownie w każdym. Jedynym ograniczeniem są maszyny na jakich wykonujemy opakowania i materiały reklamowe.

Zamówienia

Jak złożyć zamówienie?

W pierwszej kolejności proszę wysłać zapytanie za pomocą formularza podając rodzaj, nakład i wymiary opakowania lub opisać przedmiot jaki ma być opakowany. Na podstawie zapytania przygotujemy kalkulację wraz z propozycjami wykonania oraz różnymi wariantami cenowymi. Przed realizacją możemy wykonać również wzory opakowania, abyś mógł bezpośrednio ocenić jakość rozwiązania.

Jaka jest minimalne zamówienie?

Materiały reklamowe oraz opakowania możemy wykonać już od 1 sztuki.

Nie prowadzę firmy – czy mogę dokonać zamówienia?

Oczywiście tak. Zapłaty za zamówione produkty można dokonać osobiście podczas odbioru lub przelewem na konto firmowe. Na wszystkie nasze zamówienia wystawiamy faktury VAT.

Jaki jest czas realizacji zamówienia?

Wszystkie zamówienia powinny być zrealizowane do 7 dni roboczych. Zwykle jednak czas realizacji zamówienia trwa zaledwie 3-4 dni robocze. Dokładny termin odbioru lub wysyłki produktów uzależniony jest od rodzaju zamówienia i nakładu.

Projektowanie

Jak przygotować plik do druku?

Jeśli grafika kończy się równo z krawędzią cięcia (strony) należy dodać minimum 3 mm spadu – czyli rozciągnąć zdjęcie o 3 mm za krawędź. W wypadku pozostawienia zdjęcia równo z krawędzią cięcia na gotowym produkcie mogą występować niezadrukowane fragmenty. Zaleca się również dodanie znaczników cięcia. Projekt, czyli wszystkie zdjęcia i grafiki, powinien być przygotowany w trybie CMYK dla druku offsetowego lub Pantone dla sitodruku (1,2 kolory, niski nakład). Nie powinno stosować się kolorów RGB (w przypadku dostarczenia pracy zawierającej kolory RGB, końcowy wydruk może być niezgodny z oczekiwaniami klienta). Natomiast jeżeli praca będzie drukowana z użyciem kolorów Pantone, odpowiednie obiekty powinny być zdefiniowane jako kolory Pantone. Rozdzielczość zdjęć powinna wynosić minimum 300 dpi. Rozdzielczość niższa niż 300 dpi obniża jakość drukowanych obiektów. Natomiast optymalna rozdzielczość w projektach w formacie bitmapy TIF to 600 dpi. Wszystkie teksty znajdujące się w projekcie należy zamienić na krzywe – bez tego projekt może zmienić wygląd, a pismo nabrać nowy kształt.

Jak przygotować PDF?

– Czcionki zamienione na krzywe
– Zdjęcia zapisane w skali 1:1
– Tryb kolorów CMYK – dla druku offsetowego
– Tryb kolorów Pantone – dla druku techniką sita – Rozdzielczość zdjęć min. 300 dpi
– Rozdzielczość wektorów min. 2400 dpi
– Projekt wyśrodkowany na stronie
– Spady min. 5 mm – tj. wolny obszar poza projektem
– Obiekty graficzne powinny wychodzić poza linie cięcia min. 3 mm
– Znaczniki cięcia, pasery i punktory umieszczone poza obszarem zadruku
– Ważne teksty powinny być odsunięte od linii cięcia min. 3 mm
Nie ponosimy odpowiedzialności za nieprawidłowe przygotowanie plików do druku. Pliki drukowane są w postaci, w jakiej zostały dostarczone do druku.

Jak sprawdzić czy plik jest rozbarwiony?

Do sprawdzenia pliku, czy posiada jeden czy kilka kolorów, wystarczy otworzyć dokument w programie Adobe Acrobat Professional. Następnie w zakładce „Narzędzia zaawansowane” wybrać opcję „Podgląd wyjściowy”. W oknie dialogowym pojawi się lista wszystkich używanych kolorów w pliku. Dodatkowo najeżdżając kursorem na dowolny element lub czcionkę można sprawdzić jakie są kolory składowe i w jakich procentach.

Jak zmienić plik rozbarwiony na plik z kolorami Pantone?

Można tego dokonać jedynie w programie (np. Adone Illustrator, Adobe InDesign) podczas montażu pliku. Do tego zmiany koloru można dokonać jedynie w przypadku grafiki wektorowej lub czcionki. W otwartym oknie programu po prawej stronie znajduje sie paleta kolorów. Podczas tworzenia pliku należy zaznaczyć wszystkie elementy i wybrać dla nich „Próbkę” określonego koloru lub jeżeli w pliku ma być użyty jeden ze składowych kolorów CMYK ustawić go na 100 proc. a resztę na 0 proc. Przy eksporcie dokumentu do pliku PDF kolor zostanie zapisany jako ustalona „Próbka” lub wskazany Pantone.

Płatność i faktury

W jaki sposób można dokonać płatności?

Co do formy płatności oferujemy płatność za pomocą przelewu bankowego lub płatność przy odbiorze przesyłki. Płatność za pomocą przelewu bankowego – w przypadku pierwszego zamówienia wykonujemy realizację na podstawie zaliczki lub przedpłaty. Wszystkie niezbędne informacje do wykonania przelewu otrzymasz w korespondencji e-mail. Dodatkowo przedpłata realizowana jest zawsze na podstawie Faktury Proforma. Płatność przy odbiorze przesyłki – za zamówione produkty możesz zapłacić w momencie dostarczenia przez kuriera.

Dostawa

W jaki sposób odbywa się dostawa?

Dostawy produktów realizujemy kurierem DPD lub Inpost. W przypadku większych zamówień wysyłamy towar na paletach.

Reklamacje

Czy mogę zwrócić zamówione produkty?

Opakowania i materiały reklamowe wykonujemy na indywidualne zamówienie, a to oznacza, że nie przyjmujemy zwrotów. Jeżeli wykonane materiały posiadają wadę – wykonujemy zamówienie raz jeszcze bez dodatkowych kosztów.

W jaki sposób złożyć reklamację?

Wyślij wiadomość na adres kontakt@zpapieru.pl podając w treści szczegółowy opis problemu. Jeżeli to możliwe załącz do opisu zdjęcie.