opakowanie

Jak kreatywnie zaprojektować opakowania?


Sprawdź na co warto zwrócić uwagę podczas projektowania opakowań dla swoich produktów.

Nieistotne w jakiej branży produkty projektujesz i sprzedajesz swoje produkty. Podejście Twoich potencjalnych oraz obecnych klientów do kupowanych przez nich produktów na przestrzeni lat uległo diametralnej zmianie. Zarówno jako sprzedający jak i kupujący spostrzegliśmy, że sama jakość produktu nie odgrywa już wyłącznie najważniejszej roli w procesie kupna i sprzedaży. Producenci skupili się więc na tym, co w dzisiejszych czasach - oczywiście poza jakością samego produktu - najważniejszym, czyli na przyciągnięciu uwagi odbiorcy już z poziomu samego opakowania produktu!

Codzienne zakupy stały się już nie tylko rutynową czynnością, ale pełnym doświadczeniem podczas którego producenci muszą zadbać nie tylko o dobrą jakość, ale i o zainteresowanie klienta wyjątkową ideą, nietypowym opakowaniem czy też zaskakującym sposobem zakupu. Winnym temu zjawisku jest zbyt duży wybór podobnych do siebie produktów na sklepowych półkach. Ponoć decyzję o kupnie poszczególnego produktu podejmujemy podczas maksymalnie pięciu sekund. Producenci muszą się więc nieźle nagimnastykować, aby zwrócić uwagę swoich potencjalnych klientów!

Na co warto więc zwrócić uwagę podczas projektowania opakowań swoich produktów?

Zapraszamy do krótkiego podsumowania, które z pewnością pomoże w doborze odpowiednich technik oraz pomysłów. A Twoi klienci będą zachwyceni!


Trzy kroki do doskonałego opakowania

Filozofia marki zamiast suchej wyliczanki zalet

Niezwykle istotnym jest, aby przekazać potencjalnemu klientowi całą ideę marki, która przekona go bardziej niż suche wyliczenie zalet produktu. To o wiele skuteczniejszy sposób na zachęcenie go do zakupu! Nie mów, że to Twój produkt jest najlepszy - po prostu to pokaż!

Doskonała manipulacja kształtem

Czyli liczy się nie tylko kolor - kształt może odgrywać naprawdę dużą rolę przy projektowaniu opakowań, a do tego jest pierwszą rzeczą, która wzbudzi nasz zachwyt! Jeśli do tego zaprojektowany jest z dbałością o szczegóły oraz wygodę klienta - to już połowa sukcesu!

Dobrze dobrana grupa docelowa

Stwórz swoją personę klienta i do niej kieruj wszystkie swoje działania. Zastanów się ile ma lat, gdzie używa Twojego produktu oraz co jest dla niej najważniejsze: estetyka, komfort użytkowania czy może wartościowy przekaz. Koniecznie to wykorzystaj!

Poznaj 10 przykładów szalenie kreatywnych opakowań

Przedstawiamy dziesięć fantastycznych i przemyślanych opakowań, które z pewnością wzbudziły zainteresowanie swoich potencjalnych odbiorców. Wszystkie z nich spełniają nasze trzy warunki do stworzenia naprawdę imponujących, kreatywnych opakowań.

Szczęśliwe jajka? Jak najbardziej!

Czy widziałeś kiedykolwiek kreatywnie zapakowane … jajka? Raczej nie! Pakowanie tego typu produktów spożywczych praktycznie zawsze odbywa się w ten sam sposób. Poniższy projekt ma na celu przełamanie nudnego i sztampowego wizerunku. A są nim jajka zapakowane w opakowanie podobne do sposobu pakowania kul bilardowych!

Co w nim wyjątkowego? Ten interesujący projekt łączy niezwykłe podobieństwo między szczęśliwą ósemką z gry w bilard i szczęśliwym jajkiem. Trójkątne pudełko nie tylko jest wygodne w przechowywaniu Co więcej, koszty uzyskania tego kreatywnego opakowania są dokładnie takie same jak w przypadku produkcji prostokątnego, nudnego opakowania. Znaczenie odgrywa również szczęśliwa bilardowa ósemka.

jak kreatywnie zaprojektować opakowania

Krem do rąk w kształcie banana? Dlaczego nie!

Rynek azjatyckich kosmetyków to prawdziwa kopalnia pomysłów na kreatywne opakowania produktów. Jedną z najbardziej znanych oraz popularnych linii są produkty kosmetyczne zapakowane w … owoce.

Plastikowe opakowania w kształcie np. bananów, mieszczą w sobie doskonałej jakości kosmetyk, które zarówno zapachem i kolorem nawiązują do kształtu opakowania. Producenci doskonale zachowali spójność estetyczną oraz sprawi, że ich kosmetyki (również ze względu na opakowania!) stały się produktami pożądanymi na całym świecie.

opakowania

Śmiercionośne bomby z alkoholem

Brzmi niebezpiecznie, ale też nadzwyczaj pociągająco! Czym są te małe bomby? To nic innego jak małe porcje alkoholu, zapakowane w formie atrakcyjnych buteleczek - niby z trucizną, a jednak zachęcających. Dodatkowym smaczkiem jest to, że każda z buteleczek została nazwana nazwami prawdziwych, autentycznych bomb.

Wszystkie cztery alkoholowe bomby zapakowane są w pudełko zaprojektowane w podobnej wybuchowej stylistyce. Uwaga! Buteleczki zawierają nawet zawleczki!

jak kreatywnie zaprojektować opakowania

opakowania

Autentyczna maltańska kultura

Cheong Kim Chuan jest producentem lokalnego produktu podkreślającego autentyczność i smakołyki C.K.C, które łączyły wiele pokoleń bez względu na wiek, tworząc prawdziwie maltańską kulturę.

Czym zachwycają opakowania tego producenta? Na pierwszy rzut oka zwracają uwagę artystyczne gryzmoły - mają one za zadanie zwrócić uwagę młodszych konsumentów i również dzięki temu przywiązać ich do tradycji oraz kultury. Każde opakowanie jest zaprojektowane według poszczególnych smaków, aby umożliwić konsumentom identyfikację swoich ulubionych produktów oraz smaków z dużej odległości. Producent wykorzystał również ręcznie czerpany papier w celu wzmocnienia idei firmy przyjaznej dla środowiska naturalnego.

opakowania

Minimalistyczna czekolada

Wszyscy kojarzymy większość opakowań produktów z czekolady - krzykliwe, kolorowe, rzucające się w oczy. A przecież można pójść w zupełnie odmiennym kierunku! Ręcznie robiona czekolada wymaga przecież naprawdę wyjątkowej oprawy! Theobromocacao Chocolate zadbało o ten aspekt w wielkim stylu!

Co sprawia, że opakowania Theobromocacao Chocolate są tak wyjątkowe? Pierwszy rzut oka to minimalistyczny wygląd, który sugeruje, że mamy do czynienia z produktem najwyższej klasy. Ciekawostką jest również nawiązanie do lokalizacji producenta - czyli Londynu, które przejawia się w czerwonych akcentach na opakowaniu.

jak kreatywnie zaprojektować opakowania

Ekologiczne szampony New Age

Szampon i balsam do włosów New Age to niezwykłe produkty do pielęgnacji włosów o naturalnym składzie w wyjątkowo ekologicznych opakowaniach. Co jest w nich niezwykłego? Zarówno użyteczność, praktyczność jak i wyjątkowa troska o środowisko!

Samo opakowanie jest wykonane z papieru z recyklingu - masy celulozowej. Etykieta zaś wykonana z papieru z recyklingu i wydrukowana w dwóch kolorach: jednego określonego koloru odpowiedniego do rodzaju kosmetyku, a logo i powiązane informacje są wydrukowane na czarno. Dzięki temu drukowanie jest zdecydowanie tańsze oraz bardziej ekonomiczne.

Opakowania są również niezwykle praktyczne! Zarówno odżywka jak i szampon różnią się nie tylko kolorem, rozmiarem, ale i kształtem - dzięki temu wybór odpowiedniego kosmetyku będzie łatwością! Po otwarciu produktu do włosów jego opakowanie zamienia się w ekologiczne mydelniczki na szampon i balsam do włosów - to wyjątkowo praktyczne rozwiązanie!

opakowania

Na ratunek pszczołom!

Na całym świecie notujemy gwałtowny spadek żywotności pszczół. Jest ich na naszej planecie coraz mniej, a ich całkowite wyginięcie może mieć tragiczne i katastrofalne skutki dla całego świata. Bee Book to kreacja na miarę MW Luxury, która pozwala nam zajrzeć w życie nadzwyczaj ciężko pracującej pszczoły miodnej. Utalentowany projektant wnętrz, Christian Zebitz, stworzył wspaniałe dzieło, a Melissa Furness była odpowiedzialna za słowa, które opowiadają historię roku życia miodnej pszczoły.

Ta niezwykle piękna książka zapakowana jest w tekturową teczkę, z wytłoczonym foliowym logo. W środku znajduje się ta sama złota pszczoła, która znajduje się na kartonie. Po otwarciu opakowania znajdziesz w nim książkę, którą łatwo jest wysunąć za pomocą wygodnej tasiemki. Sama książka wykonana jest z niepowlekanego papieru i posiada szyty grzbiet oraz pięknie złożoną ilustrację okładki z powtarzalnym wzorem pszczół.

Wewnątrz każda strona jest drukowana unikatowymi, skomplikowanymi elementami graficznymi, wykonanymi ze złotej mikro-folii. Ostatnim, ale chyba najciekawszym elementem jest złota koperta z papierem nasiennym, na której wytłoczono instrukcje w przyjaznym dla środowiska tuszu. Dzięki niej samodzielnie możesz posadzić piękne kwiaty, które pomogą pszczołom! To nie tylko doskonałe opakowanie, ale i fantastyczna idea!

opakowania

Rzemieślniczy makaron

Fabryka makaronu Zaccagni zdecydowała się odświeżyć swoją markę, aby zaprezentować się na rynku z nową tożsamością, która najlepiej odzwierciedla naprawdę wysoki poziom ich produktów.

Co wyjątkowego znajdziemy w nowych opakowaniach? Opakowanie doskonale oddaje ideę produktów rzemieślniczych, aby uzyskać wysoką pozycję na rynkach światowych. Nowe, minimalistyczne opakowanie w odcieniach bieli wyróżnia się kształtowym oknem w kształcie Abruzji, które podkreśla mocne zakorzenienie idei marki w regionie.

jak kreatywnie zaprojektować opakowania

Niezwykłe mydełka dla dzieci

Dzieci są niezwykle wrażliwe na otoczenie. Dlatego kosmetyki wyprodukowane dla najmłodszej grupy wiekowej muszą być wytwarzane ostrożnie, precyzyjnie oraz muszą być najwyższej jakości. Chociaż istnieje wiele luksusowych naturalnych marek, które są dostępne na rynku dla dorosłych, niewiele jest takich, które koncentrują się wyłącznie na najmłodszych odbiorcach.

Na szczęście jest Blush! Ich ręcznie robione receptury na mydło dla dzieci są w 100% ekologiczne i starannie opracowane w celu wytworzenia delikatnego, pielęgnującego skórę mydła, które pozostawia skórę dziecka czystą, miękką i promiennie zdrową.

Co jest wyjątkowe w opakowaniach marki Blush? Ilustracje na opakowaniu nie przypominają żadnego innego produktu dla niemowląt na rynku, za to zachęcają do zapoznania się w schowanym w nich produkcie. Są nie tylko estetyczne, ale i praktyczne. Opakowanie wykonane jest w 100% z naturalnego materiału.

opakowania

Kosmiczne przyprawy

Agencja Unblvbl opracowała koncepcję przypraw premium SPACE. Trio z przyprawami to niezwykłe rozwiązanie nawiązujące do kosmosu, które jest nie tylko praktyczne, ale i wyjątkowo estetyczne.

Czym zainspirowała się marka Unblvbl? Kucharz, podobnie jak astronauta odkrywa nieznane. Podróżując pomiędzy smakami odkrywa nowe niezwykłe tereny, smaki i właśnie przyprawy!

Obraz każdej przyprawy w formie planety jest indywidualny i organiczny - za każdym razem, gdy go używasz, mieszanka przypraw w szklanym monolicie zmienia się oraz przekształca. Zupełnie jak prawdziwa planeta! Aktualnie linia designerskich przypraw ma trzy smaki: zioła prowansalskie, mieszankę pieprzu oraz indyjskie przyprawy - nawiązujące do czerwonej planety!

jak kreatywnie zaprojektować opakowania

To już koniec naszego przedstawienia dziesięciu najbardziej kreatywnych opakowań.

Zainspiruj się nimi oraz naszymi wskazówkami!



Zobacz również:




Potrzebujesz opakowania na swoje produkty?

Wyślij zapytanie

Stwórz coś wyjątkowego

Pudełka według Twojego pomysłu

Wyślij zapytanie