Co daje nam spójny wizerunek marki

Co daje nam spójny wizerunek marki?

Dlaczego niektóre marki odnoszą sukces, są łatwo rozpoznawalne i chwalą się rzeszą zadowolonych klientów? Z kolei, dlaczego inne marki, mimo produktów o najwyższej jakości, nikną w tłumie i nie mają siły przebicia? Dlaczego klienci wśród wielu powielanych produktów i usług wybierają te, a nie inne? Wszystko to za sprawą identyfikacji wizualnej. Czym tak właściwie ona jest? I jakie korzyści zyskuje firma przez spójny wizerunek marki?

Identyfikacja wizualna to nadal niedoceniony element kształtowania marki. To narzędzie, za którego sprawą mamy możliwość wykreować wizerunek marki. Narzędzie to służy również do komunikacji z określoną grupą odbiorców, do której skierowany jest produkt. Wykorzystując identyfikację wizualną do tworzenia całokształtu marki, używamy symboli oraz oznaczeń graficznych. To właśnie ich nadrzędnym celem jest uzyskanie spójnego przekazu. Ma to na celu wyróżnienie marki na rynku oraz kształtowanie pozytywnego obrazu marki wśród potencjalnych klientów.

Zobacz także: Wyjątkowe materiały reklamowe dla Twojej firmy

Jakie elementy składają się na identyfikację wizualną marki?

Elementy te bardzo łatwo określić. To nic innego jak zastosowany styl graficzny, wykorzystane kolory, rodzaje czcionki, różnego rodzaju ikony, logotypy i wzory. Ważne jest to, aby identyfikacja wizualna była spójna. Wszystkie jej elementy muszą być konsekwentnie wykorzystywane w niezmienionej formie na wszystkich elementach kształtujących obraz firmy. Również tych wykorzystywanych do marketingu.

Jakie korzyści daje firmie spójny wizerunek marki?

Zadbanie o spójną identyfikację wizualną marki to krok, który podczas budowania wizerunku marki odgrywa nadrzędną rolę. Co dzięki temu zyskuje marka?

Rozpoznawalność

Niewątpliwie pierwsze, co zyskuje marka to rozpoznawalność. Odbiorcom marki będzie łatwiej ją zapamiętać, jeśli jako środek komunikacji wybierzesz materiały oparte na tym samym stylu. Wizytówki, którymi będziesz się posługiwał. Koperty firmowe lub papeteria. Profile w mediach społecznościowych, których wygląd oparty będzie na spójnych rozwiązaniach graficznych. Wszystko to sprawi, że klienci będą rozpoznawali Twoją markę i nie będą mylić jej z konkurencją. Dodatkowo spójna identyfikacja wizualna marki wpływa na jej zapamiętywanie. A o to właśnie chodzi, aby Twoja marka została zapamiętana na dłużej. Dzięki temu klienci częściej do Ciebie wracają.

Budowanie zaufania

Konsekwentny i spójny wizerunek marki buduje zaufanie u odbiorców, którzy rozpoznają markę. Spójność tego, co widzi klient, wpływa na to, w jaki sposób odbierana jest firma. A zależność w tym przypadku jest niezwykle prosta. Klient ocenia to, co widzi. Jeśli widzi markę, której wszystkie materiały są spójne, to w jego oczach kreuje się obraz marki zorganizowanej i uporządkowanej. A niewątpliwie marka, która wywołuje takie skojarzenia u odbiorców, wydaje się być godna zaufania.

Profesjonalizm

Być specjalistą w swoim fachu to nie wszystko, jeśli chcesz, by Twoja marka stała się rozpoznawalna. Jeśli chcesz zaistnieć na rynku, musisz zostać dostrzeżony przez klientów. Spójna identyfikacja wizualna sprawia, że w oczach swoich potencjalnych klientów jesteś postrzegany jako stabilny i profesjonalny. A profesjonalizm to cecha, która sprawia, że Twoja marka uznawana jest za wartą swojej ceny i godną zaufania. A im bardziej godna zaufania, tym większą liczbę klientów przy sobie zrzesza.

Doskonały sposób na dotarcie do odbiorców

Pilnując, aby wizerunek Twojej marki był spójny, dbasz również o to, aby długofalowo docierać do ustalonej grupy odbiorców, do której kierujesz produkt. A niewątpliwie określenie grupy odbiorców oraz określenie, w jaki sposób Twoja marka będzie pozyskiwała klientów to podstawowy krok zapewnienia sobie odpowiedniego sposobu funkcjonowania firmy. Przecież, aby firma prawidłowo funkcjonowała, potrzebni są klienci. Bez klientów produkt lub usługa nie będą się sprzedawały. A niezaprzeczalnie brak odpowiedniej sprzedaży sprawia, że marka nie będzie odpowiednio prosperować.

Jeśli spójny wizerunek marki ma dla Ciebie znaczenie, sprawdź naszą ofertę. Nasz zespół z przyjemnością zadba o elementy, które pozytywnie wpłyną na identyfikację wizualną Twojej marki. Zapraszamy do kontaktu.

Podobne wpisy