Co daje nam spójny wizerunek marki

Co daje nam spójny wizerunek marki

Dlaczego niektóre marki odnoszą sukces, są łatwo rozpoznawalne i chwalą się rzeszą zadowolonych klientów? Dlaczego inne marki mimo produktów o najwyższej jakości nikną w tłumie i nie mają siły przebicia? Dlaczego klienci wśród wielu powielanych produktów i usług wybierają te, a nie inne? Wszystko to za sprawą identyfikacji wizualnej. Czym tak właściwie ona jest? I jakie korzyści za jej sprawą zyskuje firma?

Identyfikacja wizualna to nadal niedoceniony element kształtowania marki. To narzędzie, za którego sprawą mamy możliwość wykreować wizerunek marki, Narzędzie to służy również do komunikacji z określoną grupą odbiorców, do której skierowany jest produkt. Wykorzystując identyfikację wizualną do tworzenia całokształtu marki, wykorzystywane są symbole oraz oznaczenia graficzne, których nadrzędnym celem jest uzyskanie spójnego przekazu. Ma to na celu wyróżnienie marki na rynku oraz kształtowanie pozytywnego obrazu marki wśród potencjalnych klientów.

Zobacz także: Wyjątkowe materiały reklamowe dla Twojej firmy

Jakie elementy składają się na identyfikację wizualną marki?

Elementy te bardzo łatwo określić. To nic innego jak zastosowany styl graficzny, wykorzystane kolory, rodzaje czcionki, różnego rodzaju ikony, logotypy i wzory. Ważne jest to, aby identyfikacja wizualna była spójna. Wszystkie jej elementy muszą być konsekwentnie wykorzystywane w niezmienionej formie na wszystkich elementach kształtujących obraz firmy. Również tych wykorzystywanych do marketingu.

Jakie korzyści daje firmie spójna identyfikacja wizualna marki?

Zadbanie o spójną identyfikację wizualną marki to krok, który podczas budowania wizerunku marki odgrywa nadrzędną rolę. Co dzięki temu zyskuje marka?

Rozpoznawalność

Niewątpliwie pierwsze co zyskuje marka to rozpoznawalność. Odbiorcom marki będzie łatwiej ją zapamiętać, jeśli jako środek komunikacji wybierzesz materiały oparte na tym samym stylu. Wizytówki, którymi będziesz się posługiwał, koperty firmowe, papeteria czy też profile w mediach społecznościowych, których wygląd oparty będzie na spójnych rozwiązaniach graficznych, sprawi, że klienci będą rozpoznawali Twoją markę i nie będą mylić jej z konkurencją. Dodatkowo spójna identyfikacja wizualna marki wpływa na jej zapamiętywanie. A o to właśnie chodzi, aby Twoja marka została zapamiętana na dłużej. Wpływa to na to, że klienci częściej do Ciebie wracają.

Budowanie zaufania

Konsekwentny wizerunek marki buduje zaufanie u odbiorców, którzy rozpoznają markę. Spójność tego, co widzi klient, wpływa na to, w jaki sposób odbierana jest firma. A zależność w tym przypadku jest niezwykle prosta. Klient ocenia to, co widzi. Jeśli widzi markę, której wszystkie materiały, które reprezentują produkt, są spójne w ich oczach, kreuje się obraz marki, która jest zorganizowana i uporządkowana. A nie wątpliwie marka, która wywołuje takie skojarzenia u odbiorców, wydaje się być godna zaufania.

Profesjonalizm

Być specjalistą w swoim fachu to nie wszystko, jeśli chcesz by Twoja marka, została rozpoznawalna. Jeśli chcesz zaistnieć na rynku, musisz zostać dostrzeżony przez klientów. Spójna identyfikacja wizualna sprawia, że w oczach swoich potencjalnych klientów jesteś postrzegany jako stabilny i profesjonalny. A profesjonalizm to to, co sprawia, że Twoja marka uznawana jest za wartą swojej ceny. Profesjonalna marka to marka, która przez klientów uznawana jest za godną zaufania. A im bardziej godna zaufania, tym większą liczbę klientów przy sobie zrzesza.

Doskonały sposób na dotarcie do odbiorców.

Pilnując, aby wizerunek Twojej marki był spójny, dbasz również o to, aby długofalowo docierać do ustalonej grupy odbiorców, do której skierowany jest produkt. A niewątpliwie określenie grupy odbiorców oraz określenie, w jaki sposób Twoja marka będzie pozyskiwała klientów to podstawowy krok zapewnienia sobie odpowiedniego sposobu funkcjonowania firmy. A niewątpliwie, aby firma prawidłowo funkcjonowała, potrzebni są klienci. Bez klientów produkt lub usługa nie będą się sprzedawały. A niezaprzeczalnie brak odpowiedniej sprzedaży sprawia, że marka nie będzie odpowiednio prosperować.

Podobne wpisy