Jak zaprojektować idealną wizytówkę?

Niewielki, najczęściej prostokątny kartonik o wielkim znaczeniu. Ma charakter informacyjny i reklamowy, ale stanowi także ważny element identyfikacji wizualnej firmy.

Wizytówka – królowa tego artykułu. Bez jej obecności trudno wyobrazić sobie jakiekolwiek spotkanie biznesowe.

Jak zatem sprawić, aby była wyjątkowa i zapadła w pamięci?

Niezbędne dane przy projektowaniu wizytówki

Podstawową rolą wizytówki jest poinformowanie kim jesteśmy. Wręczamy ją przy osobistym spotkaniu z potencjalnym klientem czy też partnerem biznesowym. Konieczne jest zatem umieszczenie imienia i nazwiska. Dobrze, jeśli te dane są wyraźnie podkreślone – poprzez pogrubienie lub użycie większej czcionki.

Nie może oczywiście zabraknąć nazwy firmy. Warto tu pamiętać, że wizytówka jest jednym z narzędzi, dzięki którym budujemy wizerunek marki. Na pewno wpływ będzie miało umieszczenie logo czy utrzymanie spójności kolorystycznej. Takie działania podkreślą Twój profesjonalizm i jednocześnie wpłyną na podświadomość odbiorcy, który zakoduje wybrane elementy wizytówki. Jeśli je właściwie wyeksponujesz, ułatwisz odbiorcy ich zapamiętanie, co w przyszłości się przełoży na szybsze skojarzenie z Twoją firmą.

W dobrym tonie jest także podanie nazwy zajmowanego w firmie stanowiska.

I oczywiście must have Twojej wizytówki to dane kontaktowe. Numer telefonu i adres mailowy to minimum. Dodatkowo można podać adres firmy czy informację o stronie internetowej.

Na co jeszcze zwrócić uwagę projektując wizytówkę?

Wizytówka jest ważnym projektem. To, w jaki sposób zostaną rozmieszczone poszczególne elementy ma znaczenie. Zachowanie równowagi i właściwe wykorzystanie przestrzeni są niezmiernie istotne. Jeśli masz wątpliwości i nie wiesz, jak przygotować wizytówkę, nasi projektanci z przyjemnością Cię w tym wyręczą. Pozwól, aby ten niewielki materiał marketingowy godnie reprezentował Ciebie i Twoją firmę.

Niezmiernie ważnym aspektem jest wydruk wizytówki. Wybór odpowiedniego dostawcy w tym zakresie to punkt kluczowy. Sprawdź, jakie możliwości ma drukarnia. Nie tylko pod kątem doboru surowca, ale również możliwości uszlachetnienia Twojej wizytówki.

Bardzo popularnym materiałem do druku jest papier kredowy, który charakteryzuje się gładką i przyjemną w dotyku powierzchnią. Dzięki niemu uzyskasz wysokiej jakości druk i bez problemu odwzorujesz nawet najdrobniejsze elementy projektu.

Kolejny krok do dobór rozmiaru i kształtu Twojej wizytówki. Najbardziej popularne są prostokątne kartoniki o wymiarze 90 x 50 mm. Możesz oczywiście wykazać się kreatywnością i wyjść poza standard. Profesjonalna drukarnia będzie w stanie spełnić Twoje oczekiwania.

Kropka nad i, czyli uszlachetnienie wizytówki

To może być Twój wyróżnik! Pięknie zaprojektowana i uszlachetniona wizytówka jest w stanie zadziałać jak magnes i przyciągnąć do firmy nowych klientów.

Możliwości wzbogacenia druku jest całe mnóstwo: folie, lakiery, tłoczenia, złocenia… To, na co się zdecydujesz, w dużej mierze powinno zależeć od projektu. Dobór właściwych uszlachetnień tylko z pozoru wydaje się być prosty. Jednak, aby uzyskać pożądane efekty, należy przemyśleć każdy szczegół.

Przy projektowaniu wizytówek, oferujemy również pomoc w wyborze odpowiednich uszlachetnień. Warto skorzystać z takiej propozycji, zwłaszcza, jeśli nie masz doświadczenia. Uszlachetnienie wizytówki jest tak samo ważne, jak umieszczone na niej informacje. Nasz zespół specjalistów z przyjemnością przygotuje koncepcję, uwzględniającą Twoje oczekiwania oraz panujące trendy.

Zobacz nasze realizacje i sprawdź, co możemy zrobić dla Ciebie!

Podobne wpisy