Projektowanie logo – 5 najważniejszych zasad
Logo jest unikalnym graficzno-tekstowym znakiem danej firmy. Symbolem, który charakteryzuje markę i zwiększa jej rozpoznawalność. Jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej.
Nie da się ukryć, że zaprojektowanie unikalnego logo jest niezwykle trudnym i odpowiedzialnym zadaniem.
Na co zatem należy zwrócić uwagę?
Cechy dobrego logo
Jednym z ważniejszych założeń dla logo jest jego PROSTOTA. Logo, które nie jest zbyt skomplikowane łatwiej zapamiętać. Dodatkowo prosta grafika zwiększa czytelność. Odpowiedni design i właściwie dobrane kolory potrafią zdziałać cuda. Projektując logo pamiętaj o zasadzie dwóch, maksymalnie trzech kolorów. Nadmiar elementów i barw może zaburzać przekaz.
JASNOŚĆ PRZEKAZU jest dla logo niezwykle istotna. Twój znak, powinien być dla odbiorcy zrozumiały. Grafiką wprowadzasz go w świat swojej marki, dlatego przekaz powinien wskazywać na jej charakter. Swoim logo komunikujesz się z klientem i pokazujesz kim jesteś. Przekazujesz wartości swojej marki. Dlatego przy projektowaniu zwróć szczególną uwagę na elementy, które podkreślą najważniejsze cechy, aby korespondowały one z filozofią Twojej marki.
Tworząc logo nie możesz zapomnieć o wszechstronności wykorzystania tego znaku. Co zatem oznacza UNIWERSALNOŚĆ? Musisz mieć na uwadze, że Twoje logo będzie używane na rozmaitych materiałach reklamowych i marketingowych, zarówno tych drukowanych, jak i umieszczanych w Internecie. To wskazuje, że będzie wymagało dostosowania do różnej wielkości i różnych kolorów tła. Proste i uniwersalne logo będzie łatwiejsze do odtworzenia i nie zgubi swojego charakteru. Skalowalność jest szalenie istotne.
Bardzo dużą wagę należy również przyłożyć do uzyskania niepowtarzalności. ORYGINALNOŚĆ logo sprawi, że będzie ono wyjątkowe. Należy dołożyć starań, aby się nie stało kopią innej grafiki. Indywidualny charakter Twojego logo wyróżni je w gąszczu innych marek i sprawi, że odbiorcy szybciej zwrócą na nie uwagę i je zapamiętają. A o to właśnie chodzi!
Kolejną cechą jest PONADCZASOWOŚĆ logo. Niezmiernie trudno stworzyć symbol, który będzie przeciwstawiał się modzie i panującym trendom, który pomimo zmieniających się okoliczności wciąż będzie „na czasie”. Ale warto się postarać. Dobre logo wraz z upływem czasu nabiera wartości, dlatego ważne jest, aby go nie zmieniać i nie modyfikować zbyt pochopnie.
Projektowanie logo – zaufaj specjalistom
To najbezpieczniejsze rozwiązanie. Zaprojektowanie dobrego logo jest dużym wyzwaniem, dlatego warto zlecić takie prace wykwalifikowanym grafikom, którzy mają doświadczenie i od lat się zajmują takimi tematami. Nie chodzi tu tylko o wprawę w projektowaniu, ale również o wiedzę marketingową i branżową, dzięki której specjalista sprawi, że Twoje logo spełni wszystkie niezbędne cechy, a tym samym szybciej zapadnie w pamięci odbiorców i stanie się rozpoznawalnym symbolem.
Zachęcamy do skorzystania z naszej pomocy. Nasz zespół w profesjonalny sposób zadba, aby Twoje oczekiwania dotyczące wyjątkowego logo stały się rzeczywistością. Zrealizowaliśmy już mnóstwo takich projektów. Z przyjemnością przygotujemy również logo dla Twojej marki.