Sposób na to, by klient chciał do ciebie wrócić

Sposób na to, by klient chciał do ciebie wrócić


Lojalność wobec marki jest świętym graalem marketingu i handlu detalicznego. Niesamowita ilość czasu i pieniędzy wydawana jest na poszukiwanie sprawdzonego, który sprowadzi klientów z powrotem. Twoje opakowanie to idealne miejsce, by pokazać, dlaczego to właśnie twój produkt jest godny uwagi. Szczypta humoru i zachęcenie do zabawnych interakcji z opakowaniem, może znacznie ułatwić wdrożenie marki i pozyskanie stałych klientów.

 

Słynne ciasteczka z wróżbą

Weźmy na przykład jeden z najbardziej pomysłowych sposobów na zainteresowanie klienta, jakim jest ciasteczko z wróżbą, a raczej wróżba z ciasteczkiem… Często ciasteczko to tylko zabawny sposób zapakowania prawdziwego produktu jakim jest kawałka papieru z wróżbą. Zastanów się. Kiedy przychodzisz do ulubionej chińskiej restauracji, łapiesz za ciasteczko, otwierasz go i czytasz swoją przepowiednie, zapominając o tym, że w całym tym procesie to ciasteczko jest produktem. Jeśli z jakiegoś powodu trafiłbyś na ciasteczko bez wróżby, na pewno byłbyś rozczarowany. To ciastko to w 100 procentach zabawny, w 100 procentach jadalny, po prostu w 100 procentach marketingowy produkt.

klient

Podążając za ciasteczkami

Przygotowywanie niespodzianek dla klientów to nic nowego dla projektantów paczek. Wiele firm wyrobiło swoją markę, wprowadzając zabawne elementy opakowania. W 1991 roku Mars wprowadził na rynek markę Dove Promises i zdecydował się wsunąć trochę humoru do opakowania. Każda czekolada jest indywidualnie pakowana z zachęcającym dowcipem wydrukowanym na etykiecie – podobnie jak w ciasteczkach z wróżbą.

Napoje butelkowane również nie pozostają w tyle w tej sferze promocji. Polski Tymbark od lat zachwyca zarówno młodych jak i starych, krótkimi, zabawnymi tekstami pod nakrętką. Kto nie zbierał tych genialnych kapsli i nie przyczepiał ich do plecaka? Również soki Tarczyn pod swoją nakrętką zawierają trudne słowa oraz ich znaczenie, by poszerzać wiedzę odbiorcy.

klient

Wszystko wskazuje na to, że niewielka kreatywność w zakresie opakowań (i odwaga w ich wykorzystaniu) może z pewnością znacznie przyczynić się do umocnienia lojalności wobec marki. Największym wyzwaniem dla każdej firmy jest decydowanie, kim chcą być i jak chcą opowiedzieć swoją historię. Zabawne opakowanie przypomina konsumentom, aby zwolnić, oraz cieszyć się chwilą.

Zarejestruj się na kurs, by głębiej poznać technikę zaskoczenia. 

źródło: http://tiny.cc/02ik4y

 

Zobacz również:




Masz pomysł jakim opakowaniem zaskoczyć klienta?

Wyślij zapytanie

Stwórz coś wyjątkowego

Materiały reklamowe według Twojego pomysłu

Wyślij zapytanie