Jak wykonać opakowanie na zamówienie?
Chcesz zamówić nowe opakowanie dla swoich produktów, ale nie wiesz od czego zacząć? Zobacz, jak wykonaliśmy opakowanie na zamówienie dla naszego klienta.
Producent ekskluzywnej linii kosmetyków dla mężczyzn Berani potrzebował opakowań dla swoich produktów. Firma chciała zaoferować swoim klientom produkty w różnych zestawach. Marce Berani zależało na:
- odpowiedniej prezentacji produktów zaraz po otworzeniu opakowania,
- stworzeniu wielu wariantów zestawów,
- opakowaniach wpisujących się w obecną identyfikację marki,
- gwarancji bezpieczeństwa produktów podczas transportu,
- opakowaniach dostosowanych do kształtu i rozmiaru produktów.
Aby zoptymalizować projekt zaproponowaliśmy wykonanie jednego, wspólnego pudełka oraz serię wkładek na różne warianty produktów. Takie rozwiązanie było nie tylko ekonomiczne, ale również idealnie się wpisało w oczekiwania klienta.
Na podstawie rozmowy i po ocenie wszystkich produktów, które miały wejść w skład zestawów, postanowiliśmy wykonać:
- różne modele wkładek utrzymujących produkty,
- wspólną szufladkę,
- obwolutę na szufladkę,
- pudełko fasonowe.

Siatka wykrojnika pod opakowanie na zamówienie
Na podstawie otrzymanych produktów oraz przekazanych informacji, jakie otrzymaliśmy od klienta, stworzyliśmy koncepcję opakowania na zamówienie. Jednak, aby wykonać nowe opakowanie na produkt, w pierwszej kolejności musieliśmy narysować siatkę wykrojnika, czyli rzut produktu w 2D.
Projektowanie tego rodzaju opakowań zaczęliśmy od wkładki, która chroni i stabilizuje produkt. Warto pamiętać, że odpowiednio zaprojektowana wkładka potrafi ładnie zaprezentować i wyeksponować produkt, a co za tym idzie, podkreślić jego walory. Pudełka z takim stabilizatorem cieszą się dużą popularnością.
Makieta opakowania
Następnym krokiem była produkcja makiety opakowania, która się opierała na stworzonej wcześniej siatce wykrojnika.
Makiety pudełek na produkty wykonaliśmy z brązowej tektury falistej o fali E.
To bardzo ważny element przy realizacji opakowań na zamówienie. Bo to właśnie na tej podstawie klient może sprawdzić, czy opakowanie spełnia jego oczekiwania. To jest również moment na wprowadzenie ewentualnych zmian w projekcie, przed finalną produkcją.






