|||

Pudełka CBD marki HANV

W świecie, w którym miliardy produktów są dostępne na wyciągnięcie… myszki, o rynkowym sukcesie przesądza coś więcej niż sama jakość towaru, przesądza całe doświadczenie zakupowe, a jego ważną częścią jest unboxing. Tysiące firm zaczęły więc na nowo kreować design swoich opakowań.

Firma HANV z Niemiec powierzyła to zadanie właśnie nam. Sprawdź jak opracowaliśmy serię pudełek współtworzącą tożsamość marki. Pudełek, które nie tylko zabezpieczają produkty, ale pomagają je sprzedawać.

Spójność przekazu kluczem do sukcesu

Przy tworzeniu opakowań dla HANV czekało na nas kilka wyzwań. Mieliśmy bowiem stworzyć całą serię pudełek produktowych, zbiorcze opakowanie wysyłkowe oraz ulotki informacyjne. Choć każdy z tych projektów ma swoją własną specyfikę, należało znaleźć punkt wspólny, który budowałby spójność przekazu graficznego, a ponadto oddawałby charakter marki. A może wykorzystać w tym celu mozaikę z logo firmy?

Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę! Mozaika nawiązuje do ekologii, utrwala znak graficzny marki w świadomości klientów i po prostu świetnie się prezentuje. Ponadto, taki wzór jest niepowtarzalny, przez co nadaje opakowaniom unikalny charakter.

Zobacz także: Pudełka kartonowe na zamówienie

Opakowania produktowe, czyli nieco inaczej o ekologii

Najczęściej do reklamowania produktów typu vege i eko, a zwłaszcza produktów z CBD, wykorzystuje się kolor zielony. To oczywiste skojarzenie, ale my nie lubimy korzystać z banalnych rozwiązań. Postawiliśmy więc na biel, czerń i brąz. Czarnobiałe opakowania wybraliśmy dla olejków CBD z konopi, a białobrązowe – dla olejków CBD z kokosa.

W każdej wersji kolorystycznej powstały cztery opakowania przeznaczone na olejki o różnych stężeniach. Zastosowane przez nas połączenia kolorystyczne przydały opakowaniom elegancji i wyrazistości, a ponadto są związane z naturą. Jak widać, klasyka zawsze się broni.

Pudełka CBD – minimalistycznie, a więc z klasą

Na pudełkach CBD umieściliśmy tylko niezbędne elementy. Z tyłu znalazły się informacje na temat specyfikacji produktu, a po bokach – wspomniane już mozaiki. Największym elementem na froncie jest logo.

Umieściliśmy tam również informacje o gramaturze, stężeniu i rodzaju olejku, ponieważ właśnie to najbardziej interesuje klientów, a wiadomo, że nic nie irytuje tak bardzo, jak szukanie podstawowych informacji w gąszczu drobnych literek na tylnej stronie opakowania. Subtelna kolorystyka i dużo wolnej przestrzeni, słowem: w tym przypadku mniej naprawdę znaczy więcej.

Mistrzowskie połączenie, czyli design i funkcjonalność

Jak to w biznesie bywa, opakowanie musi być nie tylko designerskie, ale i funkcjonalne. Dlatego stworzyliśmy zbiorcze pudełko produktowe, które ma służyć zarazem jako karton wysyłkowy. Wykorzystaliśmy w tym celu opakowanie fasonowe, czyli model o najbardziej eleganckim kształcie spośród wszystkich rodzajów pudełek dostępnych na rynku.

Nie zadrukowaliśmy całego kartonu, pozostał w naturalnym, brązowym kolorze. Znalazły się na nim jedynie białe elementy graficzne: duże logo, mozaika i kwadratowe obramowanie. Stylistyka nawiązuje więc do pudełek produktowych, a zarazem wpisuje się w ducha eko.

Z myślą o komforcie pracowników i klientów HANV

Wewnątrz opakowania zbiorczego znalazła się zintegrowana wkładka z trzema slotami na produkty. Buteleczki z olejkami są więc dobrze zabezpieczone na czas wysyłki i nie trzeba już wydawać pieniędzy na wypełniacze, które zresztą nie zawsze są ekologiczne. Dobrze wiemy, że w trakcie pakowania produktów liczy się także czas, więc na spodniej części klapy umieściliśmy mocny pasek klejowy.

Dzięki temu do zamknięcia paczki nie trzeba używać taśmy klejącej, co pozwala przyspieszyć pakowanie. Ponadto, bez taśmy pakowej przesyłka prezentuje się po prostu lepiej. Pomyśleliśmy także o komforcie klientów, dlatego na przedniej ściance znalazł się pasek zrywalny. Wystarczy pociągnąć, żeby w ciągu sekundy otworzyć przesyłkę. Prosto, szybko i bez zbędnych komplikacji, czyli dokładnie tak, jak lubią klienci.

Realizacja każdego projektu jest dla nas jak opowiadanie historii o marce. Tym razem w naszej opowieści główne role odegrały: ekologia, funkcjonalność i elegancja. Niełatwo było to wszystko pogodzić, ale uwielbiamy takie wyzwania. To właśnie one najsilniej pobudzają naszą kreatywność.

Jeżeli zastanawiasz się nad wyborem pudełek kartonowych na olejki CBD dla swojej firmy, napisz do nas.

Podobne wpisy