Zaskocz swoich klientów na święta

Czas Bożego Narodzenia to magiczny okres. Ludzie są dla siebie życzliwsi, w centrach handlowych oraz radio słychać radosne kolędy, na ulicach można spotkać Mikołaja lub Śnieżynki. Przedświąteczne poszukiwania obejmują również czas poszukiwania prezentów, którymi chcemy obdarować najbliższych – rodzinę oraz znajomych. Od kilku lat coraz popularniejsze staje się wręczanie upominków również i swoim kontrahentom.

Prezenty świąteczne dla klientów

Z czym kojarzą nam się prezenty? Z czymś, co sprawia radość lub też jest nietypową pamiątką na wiele długich lat. Dzięki świątecznemu upominkowi utrwalamy się w pamięci osoby obdarowywanej. Jest to także podziękowanie za dotychczasową współpracę oraz wyraz uznania dla danego kontrahenta.

Niektóre firmy chętnie obdarowują swoich klientów prezentami z logo własnej marki. Powszechnie uznaje się, że taki zabieg może później budzić pozytywne skojarzenia z danym znakiem. Wśród najbardziej typowych upominków są więc długopisy z grawerem, kalendarz, kubek, pendrive, T-shirt, podkładka pod mysz komputerową… Jeżeli jednak chcemy na dłużej zapaść w pamięć naszego kontrahenta, powinniśmy rozważyć przygotowanie oryginalnego, pomysłowego prezentu świątecznego.

 

Prezent od artystycznej duszy

Gdy drzemie w nas artystyczna dusza, możemy rozważyć samodzielne wykonanie prezentów świątecznych, którymi obdarujemy naszych klientów. W przypadku świąt Bożego Narodzenia ciekawym pomysłem może być wręczenie własnoręcznie malowanych bombek na choinkę. Na szklanej lub plastikowej kuli możemy nawet dyskretnie przemyć nazwę oraz logo naszej firmy.

W ostatnich latach ręcznie wykonane przedmioty cieszą się dużą popularnością, podobnie jest z bombkami, które samodzielnie ozdobimy. Wystarczy kupić gładkie, jednokolorowe kule (np. w kolorze nawiązującym do barw firmy) oraz specjalne farbki, za pomocą których namalujemy niepowtarzalne, oryginalne wzory. Własnoręcznie malowana bombka choinkowa to upominek, który posłuży przez wiele lat i w każde święta Bożego Narodzenia będzie przypominała kontrahentowi o naszej firmie.

Jeżeli nie mamy zdolności artystycznych, jednak pomysł z własnoręcznie malowanymi bombkami przypadł nam do gustu, zawsze możemy zdecydować się na zakup gotowych bombek lub zlecenie ich wykonania zewnętrznej firmie.

Wyszukany alkohol dla koneserów nowych smaków

Jeżeli cenimy sobie współpracę z danym klientem, możemy go obdarować butelką dobrego alkoholu. Najczęściej jest to wino lub whisky jako najbardziej popularne trunki. Gdy mamy pewność, że nasz kontrahent jest koneserem innych smaków, możemy postarać się go zaskoczyć – nalewką w nietypowym smaku czy regionalnym piwem z niewielkiego browaru. Niemniej, jeśli już zdecydujemy się na prezent pod postacią alkoholu, pamiętajmy, aby był to trunek dobrej jakości. Ciekawym rozwiązaniem jest również zestaw przyrządów dla wina, który z pewnością przypadnie do gustu miłośnikom tego alkoholu.

Kieszonkowy multitool

Multitool to prezent, który doceni męskiej część klientów naszej firmy. Najlepiej zdecydować się na niewielką, kieszonkową wersję, którą można używać jako breloczek do kluczy. Klasyczny multitool wyposażony jest w kilka podstawowych narzędzi, między innymi śrubokręty, szczypce, nożyk, brzeszczot, klucze oraz otwieracz do butelek. Dodatkowo możemy zlecić firmie zewnętrznej wygrawerowanie na nim logo naszej firmy.

Słodkie upominki zawsze na czasie

Gdy pojawia się problem ze znalezieniem odpowiedniego świątecznego prezentu dla kontrahentów, zawsze możemy postawić na rozwiązania klasyczne i świetnie się sprawdzające. Mowa o słodkościach. Słodycze w klasycznej formie mogą się nam wydać nieco nudne i mało pomysłowe. Co innego, jeżeli będzie to wiklinowy koszyk z łakociami lub wyszukane słodkości, na przykład wykwintne czekoladki lub praliny. W koszu może również znaleźć się kawa czy też herbata, które z pewnością umilą kolejne biznesowe spotkania.

 

Karta firmowa z życzeniami – niebanalne uzupełnienie każdego prezentu dla klienta

Oryginalnym pomysłem na uzupełnienie każdego prezentu dla klienta są firmowe kartki z życzeniami. Zawsze miło jest przeczytać kilka serdecznych słów. Wówczas kontrahent może poczuć się wyróżniony i doceniony.

W dobie Internetu wiele firm rezygnuje z wysłania tradycyjnych świątecznych kartek z własnoręcznym podpisem na rzecz kartek elektronicznych. Z punktu widzenia budowania dobrego wizerunku przedsiębiorstwa oraz pozytywnych skojarzeń nie zawsze może to być dobre posunięcie. Kartki z życzeniami świątecznymi od zawsze kojarzone były ze swoistego typu znakiem pamięci o kimś. Gdy je otrzymaliśmy, wiedzieliśmy, że nadawca chociaż przez chwilę w okresie świątecznym o nas pomyślał.

Tak samo jest w przypadku firmowych kartek z życzeniami. Dlaczego wciąż bardziej cenione są te tradycyjne niż ich elektroniczne odpowiedniki? W głównej mierze tego typu gest zawiera w sobie duży ładunek emocjonalny, który budzi pozytywne skojarzenia. Jeżeli więc chcemy, aby nasz prezent wywołał uśmiech na twarzy klienta – koniecznie dołączmy do upominku tradycyjną kartkę firmową z życzeniami oraz własnoręcznym podpisem.

 

Kartki z życzeniami dla klienta – dlaczego warto je wysyłać?

Karta świąteczna z życzeniami, jak już zostało wspomniane powyżej, jest gestem pozytywnym, miłym. Dla wielu klientów otrzymanie kartki jest sygnałem, że pamiętamy o nich i chcemy złożyć im serdeczne życzenia z okazji świąt Bożego Narodzenia. Dla osób wychowanych w duchu rodzinnym tego typu upominek (z pozoru banalny) jest nierozerwalną częścią kojarzoną z okresem świątecznym. Przeniesienie wysyłania kartek z życzeniami z gruntu prywatnego na biznesowy pomaga podtrzymać oraz zacieśniać kontakty. Można więc śmiało powiedzieć, iż buduje podstawy do dalszej współpracy opartej nie tylko na interesach, ale również na partnerstwie.

Jeżeli już zdecydujemy się wysłać naszemu kontrahentowi kartę ze świątecznymi życzeniami, powinniśmy pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Najlepiej kojarzone są te, które zawierają, chociażby własnoręczny podpis. Jeszcze lepiej odbierane są życzenia w całości pisane ręcznie. Przyjmuje się również, iż firmowe kartki świąteczne nie powinny zawierać typowych motywów religijnych. Bezpieczniej jest je zastąpić świątecznymi grafikami, na przykład z choinką, bombką czy też zimowym krajobrazem. Jeżeli nasz klient okaże się ateistą lub wyznawcą innej wiary, z pewnością nie urazimy go takim gestem.

Kartki firmowe z życzeniami mogą być również wykorzystywane jako oryginalny, lecz na pewno skuteczny kanał promocji. Klient, który otrzyma życzenia, chętniej ponownie nawiąże współpracę lub skorzysta z usług przedsiębiorstwa pamiętającego o nim w okresie świątecznym.

Warto również dodać, iż decydując się na wysyłanie kartek z życzeniami do naszych kontrahentów, powinniśmy to zrobić odpowiednio wcześniej. Przed świętami z usług pocztowych korzysta dużo więcej ludzi niż ma to miejsce w okresie nieświątecznym. Czas doręczeń może się więc wydłużyć. Kartki najlepiej nadać wcześniej, wybierając przesyłkę priorytetową.

Podobne wpisy