Lista 10 opakowań na perfumy
Perfumy kojarzone są z produktami luksusowymi. Konsumenci przykładają wagę nie tylko do samego zapachu czy też kształtu flakonika, ale także wzornictwa opakowania zewnętrznego. To z pudełkiem klient ma pierwszy kontakt, przyglądając się perfumom ustawionym na sklepowych półkach lub na zdjęciach w sklepie internetowym.
Projekt opakowania na perfumy powinien być dopracowany w każdym detalu od kształtu, przez kolor, aż po odpowiednio dobrane metody wykończenia. Pudełku warto nadać unikatowe cechy, które wyróżnią go spośród innych.
Budowanie marki produktu rozpoczyna się od stworzenia opakowania, które zyska zainteresowanie wśród konsumentów. Klienci większość produktów oceniają „po okładce”, czyli po tym, co widzą. Nawet gdy w nieszczególnie przyciągającym wzrok pudełku ukryto ładny flakon z perfumami, konsumenci mogą się o tym nie przekonać. Dlaczego? Ponieważ opakowanie produktu wcale nie zachęci ich do bliższego poznania.
Oto lista 10 przykładowych projektów opakowań na perfumy, których koncepcje mogą okazać się naprawdę inspirujące.
1. IVmeer pomarańczowy powiew luksusu
Wnętrze opakowania zostało ozdobione delikatnym, złotym wytłoczeniem. Na zewnętrznej części dominuje głęboki pomarańczowy kolor. Zamknięte pudełko prezentuje się niczym typowy box z wieczkiem. Po jego zdjęciu na konsumenta czeka jednak niespodzianka. Dwie boczne ściany rozchylają się, eksponując flakon. Zestawienie koloru pomarańczowego i czarnego oraz złotego wzornictwa nadało opakowaniu wartości premium.
https://www.packagingoftheworld.com/2018/02/ivmeer-luxury-packaging-concept.html
2. The Woods drewno w nieco innej odsłonie
Ręcznie wykonany flakonik z drewna brzozowego nadaje całości prostego, surowego charakteru. Tego typu opakowanie przywodzi na myśl zapach lasu. Jak deklaruje producent, perfumy zamknięte we flakonie są świeże, przeznaczone dla pewnych siebie mężczyzn. Wykorzystanie drewna w projekcie opakowania pozwoliło wzbudzić podobne skojarzenia wśród konsumentów.
https://www.packagingoftheworld.com/2015/11/the-woods-eau-de-parfum-by-brooklyn.html
3. Hedonist by Victoria Minya perfumy niczym biżuteria
Perfumy z tej serii zostały umieszczone we flakonikach wypełnionych mnóstwem kryształów, które pięknie się mienią. To jednak nie wszystko. Same butelki zamknięte są w ręcznie wykonanych drewnianych pudełkach, których faktura do złudzenia przypomina skórę wężową. Całość prezentuje się niczym pudełko z drogocenną biżuterią.
https://www.packagingoftheworld.com/2014/12/viktoria-minya-eau-de-hongrie-and.html
4. Zentropy ochrona produktu i oryginalne wzornictwo
Do produkcji tego opakowania wykorzystano spieniony polistyren z elegancko laminowaną powierzchnią uzyskaną poprzez teksturowanie. EPP zapewnia doskonałą ochronę produktu nawet na długich dystansach transportowych. Porowata struktura powierzchni wraz z chłodnym odcieniem szarości idealnie ze sobą współgrają, tworząc minimalistyczną koncepcję, która przyciąga wzrok.
https://www.packagingoftheworld.com/2010/11/storopack-epp-perfume-packs.html
5. Elipse pomysł na projekt opakowań dla linii produktów
Opakowania linii Elipse z pozoru różnią się jedynie wielkością i kolorystyką. Każdy produkt wyróżnia jednak sposób ekspozycji po otwarciu pudełka. Producentowi zależało na tym, aby kolorystyka oraz sposób otwierania były dopasowane do charakteru zapachu. Dla przykładu mocne perfumy, które idealnie sprawdzą się na wieczór, zostały zapakowane w pudełko z wieczkiem z ciemnoniebieskim wzorem. Subtelniejszy zapach połączono z wysuwaną konstrukcją opakowania opatrzonego pomarańczowym wzorem.
https://www.packagingoftheworld.com/2018/07/elipse.html
6. Beau Jardin pudełko prezentowe
Pierwszym skojarzeniem łączącym się z damskimi perfumami są kwiaty. Oto przykład opakowania wykorzystującego ten motyw. Zewnętrzna część pudełka prezentuje się niczym prezent. Takiego charakteru nadaje mu gładka wstążka zawiązana w kokardę. Wewnątrz flakon perfum „utonął” skąpany w kwiatach. Opakowanie przywodzi na myśl słodki, kwiatowy zapach. Zastosowanie wstążki sprawiło, że produkt idealnie nadaje się na prezent.
https://www.packagingoftheworld.com/2018/06/beau-jardin.html
7. Hermann Gourmet Cosmetics powrót do przeszłości
Na opakowaniach perfum zostały umieszczone wizerunki kultowych cypryjskich kobiet żyjących w latach 20., 30. oraz 40. XX wieku. Ręcznie narysowane ilustracje nadają całości charakteru retro. Dodatkowo na flakonach umieszczona została pieczęć w kształcie monety. Tego rodzaju opakowanie nadaje charakteru marce, podkreślając jej długoletnie tradycje.
https://www.packagingoftheworld.com/2018/09/hermann-gourmet-cosmetics-product.html
8. Scent of a Mountain zapach doświadczany wszystkimi zmysłami
W czarnym opakowaniu wyłożonym gąbeczką znajdują się perfumy, które prezentują się niczym eksponat w muzeum. Kompozycja z zasuszonej rośliny, niewielkiego flakoniku oraz etykiety z podstawowymi informacjami jest wyjątkowa w swej minimalistycznej formie. Zamysłem projektanta było stworzenie kompozycji doświadczanej wszystkimi zmysłami.
https://www.packagingoftheworld.com/2017/12/scent-of-mountain.html
9. One Seed marka związana z naturą
Zastosowanie ziemistej palety kolorów, delikatnych wzorów oraz złotego wytłoczenia nazwy pozwoliło uzyskać efekt luksusu płynącego z natury. Naturalny minimalizm zapada w pamięć, budując pozytywne skojarzenia z marką.
https://www.packagingoftheworld.com/2015/08/one-seed-organic-perfume.html
10. Belle Fleur efekt 3D
Kolorystka oraz motyw 3D opakowania nawiązuje do pięknie rozwiniętego kwiatu, kojarzonego z kobiecością i subtelnością. Zamykane pudełko ułatwia przechowywanie oraz zapewnia ochronę podczas transportu.
https://www.packagingoftheworld.com/2017/12/belle-fleur.html