Opakowania wysyłkowe a bezpieczeństwo przesyłki

Co musisz wiedzieć?

Zakupy online stały się nieodłączną częścią naszego życia. Sklepy internetowe się prześcigają, by przyciągnąć jak największą liczbę kupujących. W procesie tym istotną rolę odgrywają pozytywne doświadczenia zakupowe klientów. Jednym z ważniejszych aspektów jest zabezpieczenie przesyłki, by dotarła do odbiorcy w idealnym stanie. Dlatego opakowania wysyłkowe są tak samo ważne jak zapakowane w nie produkty.

Na co zatem należy zwrócić uwagę przy opakowaniu wysyłkowym, by bezpieczeństwo przesyłki nie zostało zagrożone?

Zapraszamy do lektury.

Odpowiednie dopasowanie opakowania wysyłkowego do rodzaju produktu

Koniecznie weź pod uwagę fakt, że różne produkty wymagają różnych opakowań. Przeanalizuj swój produkt i jego specyfikę. To bardzo ważny element na drodze do idealnego opakowania wysyłkowego. Właściwa wielkość opakowania, odpowiednio dobrana do wymiarów produktu oraz wprowadzenie stabilizatorów lub wkładów zabezpieczających zawartość przed przemieszczaniem się, to podstawowe parametry, o które musisz zadbać, jeśli chcesz zminimalizować ryzyko uszkodzeń.

Właściwie dobrany surowiec opakowania wysyłkowego

Kolejnym ważnym elementem jest wykorzystanie odpowiedniego materiału. W branży e-commerce świetnie się sprawdzają pudełka kartonowe. Najbardziej popularnym surowcem do produkcji opakowań wysyłkowych jest tektura falista. Rodzaj fal dobiera się w zależności od wymagań dotyczących wytrzymałości. Surowiec ten ma wiele zalet i właściwości, które w należyty sposób zabezpieczą Twoje produkty podczas transportu. Warto wspomnieć, że jest to materiał przyjazny środowisku, więc decydując się na niego pokażesz, że losy naszej planety nie są Ci obojętne.

Dobra konstrukcja pudełka do wysyłki

Jest w czym wybierać. Kartony klapowe czy pudełka fasonowe otwierają wiele możliwości. Sztywne ścianki zapewnią właściwą ochronę. Poza tym składa się je szybko i w prosty sposób, co jest istotne przy dużej liczbie wysyłek.  No i oczywiście łatwość otwierania i wygoda użytkownika. Każdy klient doceni te zalety, zwłaszcza kiedy nie naraża zawartości na uszkodzenie przy otwieraniu.

Producenci opakowań mają w ofercie wiele gotowych rozwiązań, które można dopasować do swoich potrzeb. Takie pomysły znajdziesz także w drukarni zpapieru.pl. Dzięki odpowiedniemu zabezpieczeniu i solidnej konstrukcji znacznie zmniejszysz ryzyko uszkodzenia paczki podczas wysyłki.

Pudełka wysyłkowych dla e-commerce

Metoda dostawy

Sposób dostawy ma istotny wpływ na projektowanie i wybór opakowań wysyłkowych. Należy uwzględnić wymagania firm kurierskich zarówno pod kątem wielkości opakowań, jak i ich wagi. Dlatego wybierając pudełko wysyłkowe przemyśl, w jaki sposób będzie ono dostarczane do klienta. Czy będzie to kurier, który dowiezie paczkę pod drzwi odbiorcy czy też wskazany przez klienta paczkomat.

Warto również uwzględnić specyfikę trasy przesyłki. Dłuższe odcinki czy transport międzynarodowy niosą ze sobą większe ryzyko uszkodzeń, co powinno wpłynąć na decyzje dotyczące rodzaju opakowania wysyłkowego i jego wytrzymałości.

Opakowania wysyłkowe i ich oznaczenie właściwymi etykietami

Poza podstawowym oznaczeniem pudełka wysyłkowego etykietą logistyczną z danymi adresowymi, warto wyposażyć je również w etykiety ostrzegawcze, które poinformują o delikatnej zawartości, konieczności trzymania w pozycji pionowej czy też możliwości łamania się lub potłuczenia produktów. To ważne wskazówki dla przewoźników, które zdecydowanie poprawią bezpieczeństwo przesyłki.

pudełko wysyłkowe z etykietą

Nie zapomnij o estetyce opakowania wysyłkowego!

Opakowania muszą nie tylko chronić przed uszkodzeniem. Powinny być również estetyczne. Wykorzystaj możliwość indywidualnego nadruku na opakowaniu wysyłkowym. Marki, które potrafią znaleźć równowagę między tymi dwoma aspektami, zwykle zdobywają przewagę konkurencyjną. Przeczytaj więcej na naszym blogu.

Pudełka wysyłkowe dla e-commerce

Klienci coraz częściej oceniają sklepy nie tylko na podstawie jakości produktów, ale również na podstawie tego, w jakim stanie dotarły one do odbiorcy, dlatego opakowania wysyłkowe odgrywają kluczową rolę w zabezpieczaniu przesyłek podczas transportu. Bezpieczne opakowania to klucz do zadowolenia klienta i zbudowania jego zaufania do Twojej marki.

Mamy nadzieję, że przedstawiona wiedza pozwoli Ci dokonywać bardziej świadomych wyborów opakowań wysyłkowych, które będą wsparciem w rozwoju lepszych standardów w branży e-commerce.

Jeśli się zastanawiasz nad wyborem opakowania wysyłkowego, napisz do nas. Znajdziemy satysfakcjonujące rozwiązanie dla Twojej firmy.

Podobne wpisy