Teczka z logo – typy, rodzaje, dlaczego warto?
Teczka z logo to sposób na przyciągnięcie uwagi klientów. Na pozytywne wrażenie wpływa zarówno interesujący, przykuwający wzrok projekt, jak i trwałe wykonanie.
Tego typu gadżet uważany jest za uniwersalny, ponieważ można wykorzystać go na wiele sposobów. Najczęściej wykorzystywany jest jako element kampanii marketingowej, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby posłużył również do innych celów.
Czym jest teczka z logo firmy?
Teczki firmowe z logo to sposób na eleganckie zaprezentowanie swojej oferty potencjalnemu kontrahentowi. Dzięki widocznemu nadrukowi stanowią swoistego typu „cichą” reklamę marki. Ich zadaniem jest podkreślenie profesjonalizmu przedsiębiorstwa.
Teczka z nadrukiem zazwyczaj ma gramaturę 350 g. Może być jednak wykonana z grubszego materiału – na przykład tektury o gramaturze 380 g. Wszystko zależy od indywidualnego zamówienia. Zwykle wykorzystywany jest papier kredowy w macie lub połysku. Do naniesienia nadruku stosowany jest druk cyfrowy, który pozwala wiernie odwzorować każdy projekt. Może on zostać naniesiony na awersie oraz rewersie. Wydruki wykonywane są w czerni i bieli oraz w pełnej przestrzeni barw CMYK.
Teczka firmowa z nadrukiem to rozwiązanie wielu problemów – pomaga zapanować nad chaosem w biurze, zapobiega zgubieniu ważnych dokumentów czy też pozwala w sposób estetyczny przedstawić klientowi ofertę przedsiębiorstwa. Kontrahenci docenią, gdy dokumenty zostaną im wręczone w oprawie, a nie „luzem”.
Teczka z logo – dlaczego warto?
Teczka z własnym nadrukiem stanowi jeden z elementów pozwalających na dopełnienie kampanii reklamowej przedsiębiorstwa. Jej zadaniem jest budowanie świadomości marki przy niewielkim zaangażowaniu samej firmy. Z takich gadżetów korzysta się nawet, gdy ich pierwotna zawartość nie jest już potrzebna (np. do przechowywania dokumentacji firmowej). Dlatego też wiele innych osób będzie miało mimowolny kontakt z takim skoroszytem.
Warto również wspomnieć, że teczka z logo służy do bezpiecznego przechowywania dokumentów. Nie tylko będą one w jednym miejscu (mniejsze ryzyko zaginięcia), ale również będą odpowiednio zabezpieczone przed zalaniem, zniszczeniem czy wglądem osób nieuprawnionych do tego.
Zamawiając teczki firmowe z logo, masz pewność, że otrzymasz produkt w pełni spersonalizowany. Możesz wybrać m.in. rodzaj kartonu, projekt, kolorystykę oraz sam typ teczki. Dzięki temu, że całość jest w pełni dopracowana w każdym detalu, prezentuje niezwykle wysoką wartość estetyczną. Odpowiednie wykonanie podkreśli prestiż firmy, a taka teczka idealnie sprawdzi się jako jeden z gadżetów promocyjnych.
Zadaniem teczek jest podniesienie wizerunku firmy. Niemal każdy klient zwraca uwagę na takie szczegóły, jak sposób przekazania dokumentacji. Im lepiej zaprezentujesz swoją ofertę, tym większe prawdopodobieństwo, że kontrahent z niej skorzysta.
Teczka na dokumenty, która stanowi część identyfikacji wizualnej marki, jest świetną i wymierną inwestycją.
Zastosowanie teczek z logo
Teczka reklamowa z nadrukiem znajdzie szerokie zastosowanie w każdej firmie. To rozwiązanie uniwersalne, które doceniane jest w każdy przedsiębiorstwie bez względu na profil jego działalności. Nie da się ukryć, że są jednym z elementów funkcjonowania w świecie biznesowym – nawet teraz, gdy na znaczeniu zyskują e-dokumenty. Niektóre z nich należy wręczać osobiście.
Teczki ofertowe z logo firmy są niezastąpione w sytuacjach, gdy:
- należy lepiej zorganizować pracę w firmie – zapewniają bezpieczny obrót dokumentami na terenie przedsiębiorstwa i poza nim,
- konieczne jest uporządkowanie dokumentów (sprawy biurowe i archiwizacyjne),
- niezbędne jest przechowywanie korespondencji firmowej,
- należy zabezpieczyć dokumenty przed zniszczeniem, zalaniem czy też zgubieniem,
- niezbędne jest wykorzystanie spersonalizowanych materiałów promocyjnych dla marki,
- chcemy uzupełnić prezentację wizualną przedsiębiorstwa na spotkaniach biznesowych, sympozjach, konferencjach, targach produktowych lub innych ważnych wydarzeniach,
- zależy nam na podniesieniu prestiżu firmy – zdecydowanie lepiej prezentują się teczki na dokumenty z logo firmy niż zwykłe białe skoroszyty,
- ponadto sprawdzają się jako skuteczna, nienachalna promocja firmy,
- mogą służyć do przechowywania m.in. materiałów konferencyjnych, ofert handlowych, umów, dyplomów, certyfikatów, zaświadczeń oraz katalogów.
Jak zaprojektować dobrą teczkę z logo?
Teczka papierowa z logo to świetne uzupełnienie identyfikacji wizualnej firmy. W połączeniu z wizytówkami, papierem firmowym oraz innymi gadżetami stanowi idealny zestaw wyróżniający markę. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiedniego projektu graficznego, który dopełni całość i będzie spójny z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.
Projektanci zalecają, aby logo lub slogan reklamowy umieścić na przedniej stronie. Wówczas teczka z logo będzie wyglądała profesjonalnie i przykuwała uwagę. Lepiej zdecydować się na minimalizm. Dzięki temu uwaga zostanie zwrócona na odpowiednie elementy – bez dodatkowego rozpraszania uwagi. Jednymi słowy projekt powinien być gustowny i nie powinien odwracać uwagi od najważniejszego – czyli w danym momencie jest to zawartość.
Zobacz także: Teczki firmowe – TOP 20 najciekawszych realizacji
Warto zadbać o to, aby projekt uwzględniał dane kontaktowe, w tym odnośniki do mediów społecznościowych.
Drukarnie udostępniają gotowe szablony. Są to makiety, na których zaznaczono linie cięcia i bigowania. Warto z nich skorzystać, aby mieć pewność, że efekt wydruku spełni oczekiwania.

Teczki ofertowe z logo firmy – typy i rodzaje
Istnieje wiele rodzajów teczek z logo. Każdy z pewnością znajdzie rozwiązanie idealne dla siebie. Wśród najczęściej wybieranych modeli wymienia się m.in.:
- teczka z przegródkami,
- teczka z klipsem,
- teczka z kieszenią bez dodatkowego zamknięcia,
- teczka z wycięciem na wizytówkę,
- teczka z przezroczystą przegródką na płytę CD,
- teczka z gumką,
- teczki dyplomowe z uszlachetnieniem,
- teczki skoroszytowe,
- teczki wykonane z papierów ekologicznych.
Największą popularnością cieszą się papierowe teczki reklamowe, które są lżejsze od teczek tekturowych czy kartonowych. Ich cena również jest nieco niższa. Teczki mogą mieć różną grubość – od 1 mm do 16 mm. W zależności od tej grubości wewnątrz można pomieścić różną ilość kartek.
Dodatkowo teczki firmowe z logo mogą różnić się pod względem zastosowanych uszlachetnień. Mogą być wykończone folią błyszczącą, folią matową jednostronną, folią matową lub też lakierem UV. Dzięki wykończeniu produkt zyskuje bardziej prestiżowy charakter oraz zwiększa się jego trwałość.
Teczki na dokumenty z logo firmy – cena
Cena teczek reklamowych uzależniona jest od kilku czynników. Wpływ na nią ma m.in. format. Standardowy to A4, jednak istnieje możliwość zamówienia innego rozmiaru – mniejszego lub większego. Koszt zależny jest także od samego zadruku – czy jest on wykonany jedynie z przodu, czy też z tyłu teczki.
Nieco wyższa cena może dotyczyć również teczek z dodatkowymi udogodnieniami (np. przegródki). Warto również pamiętać, że uszlachetnienia się droższe – są one bardziej czasochłonne i pracochłonne. Ponadto zadruk kolorowy jest droższy od czarno-białego.
Wpływ na ostateczną cenę teczek ma wielkość zamówienia – im jest ono większe, tym można liczyć na niższy koszt pojedynczego egzemplarza teczki na dokumenty z logo firmy.
Teczka z logo – wydruk w profesjonalnej drukarni
Teczka z logo firmy jest powszechnie wykorzystywana do celów marketingowych. Korzystając z usług profesjonalnej drukarni, ma się pewność, że projekt będzie dopracowany w każdym calu. Istotne jest, aby sprzęt zapewniał odpowiedniej jakości wydruki – za to odpowiedzialny jest odpowiedni park maszyn.
Dla wielu klientów ważna jest także szybkość realizacji. W takich przypadkach można skorzystać z trybu ekspresowego, który pozwala uzyskać wysokiej jakości wydruk w krótszym czasie. Profesjonalna drukarnia pomoże również dopracować projekt, aby uzyskać maksimum satysfakcji każdej ze stron.
Jeżeli zastanawiasz się nad wyborem teczek dla swojej firmy, napisz do nas.