Jak wykorzystać opakowania do promocji firmy?
W dzisiejszych czasach wiele przedsiębiorstw stoi przed wyborem różnego rodzaju opakowań. Mogą one pełnić różne funkcje. Jedne opakowania zwyczajnie zapewniają ochronę produktom, inne służą jako kolejny kanał komunikacji z użytkownikiem. Być może i Ty potrzebujesz specjalnego opakowania do promocji swojej firmy.
Z wszelkiego rodzaju opakowań korzystają sklepy internetowe i stacjonarne, agencje reklamowe, duże i mniejsze firmy. Według badań Jabil (firmy dostarczającej rozwiązania elektroniczne) większość, bo 56% przedsiębiorstw, odpowiednio różnicuje opakowania w zależności od kanału sprzedaży. Można pójść na łatwiznę i wybrać stonowane, niczym nie wyróżniające się opakowania. Pytanie tylko, czy o to nam właśnie chodzi? Warto skorzystać z okazji i w trakcie wyboru opakowań lub innego rodzaju materiałów podkreślić swoją unikalność. To dobry sposób, by rozpocząć korespondencję z potencjalnym nabywcą już na etapie zakupowej drogi.
Opakowania są ważne
Wielu z nas kojarzy wciąż opakowania ze smętnymi, tekturowymi pudełkami. Po otrzymaniu przesyłki chcemy je jak najszybciej otworzyć, bo interesuje nas głównie ich zawartość. A opakowanie? Ląduje w koszu. Jednak, o ile bogatsze może być doświadczenie potencjalnego klienta, osoby biorącej udział w szkoleniu czy gościa odwiedzającego naszą firmę, gdy otrzyma niebanalne opakowanie? Wykorzystamy element zaskoczenia, dzięki czemu odbiorca w pierwszej kolejności skupi swoją uwagę na zewnętrznej otoczce, a nie na zawartości, do której trzeba jak najszybciej dotrzeć. Wyjątkowe, kolorowe i spersonalizowane opakowanie z pewnością ucieszy obdarowanego. A to, że zapamięta właśnie naszą markę (i to w bardzo pozytywny sposób) jest niemal pewne!
Z marketingowego punku widzenia samo otrzymanie oryginalnego opakowania powinno być swoistą niespodzianką, ponieważ jest pierwszym doświadczeniem klienta z Twoją firmą. Samo otwarcie go i zapoznanie z produktem jest zaproszeniem do związania się z marką na dłuższy czas lub najlepiej na stałe. Dlatego odpowiednio przygotowane pudełka to niemal forma sztuki i dowód na bardzo profesjonalne podejście do sprzedaży. Mając na myśli opakowania najczęściej kojarzymy je z wersjami papierowymi lub tekturowymi, jednak pudełka mogą być znacznie bardziej kreatywne. Na rynku funkcjonują już opakowania w kształcie owoców, pudełeczka „eko” wykonane z siana, opakowania z dodatkową kieszonką na łupiny (na orzeszki ziemne), a nawet bardziej szokujące w kształcie trumny. Masz niezliczoną ilość możliwości, by się wyróżnić poprzez opakowania!
Najpopularniejsze formaty opakowań i papeterii reklamowej:
- pudełka kartonowe – dostosowane do charakteru produktu i rozmiarów, w tym pudełka ekologiczne, fasonowe, z wieczkiem, obwolutą, okienkiem,
- wizytówki, banery i plakaty wysokiej jakości, spójne z elementami graficznymi charakteryzującymi markę,
- koperty z nadrukiem, wzmacniane koperty kurierskie i eleganckie koperty ozdobne – idealne na wręczenie zaproszeń czy ważnych dokumentów,
- teczki na dokumenty sprytnie porządkujące przestrzeń, w tym teczki firmowe, na akta, a także skoroszyty,
- tekturowe pudełka ozdobne,
- torby papierowe z indywidualnym nadrukiem.
Przykłady oryginalnych nadruków na opakowaniach firmowych:
- „Zobacz, co mam w środku!”
- „Otwórz mnie!”
- „Przygoda zaczyna się tutaj!”
- „Wreszcie masz mnie w rękach!”
- „Jestem tu specjalnie dla Ciebie”
Opakowania a promocja firmy
• Według badań przeprowadzonych przez Jabil (badanie Trends In E-commerce Packaging z 2017 roku), aż 95% specjalistów z branży wierzy, że opakowanie ma znaczący wpływ na doświadczenie użytkownika podczas dokonywania zakupów online. Co to oznacza? Chętniej wybiorą oni te oryginalne i wyjątkowe opakowania niż te pozbawione charakteru.
• Opakowania to szansa stworzenia pozytywnego wrażenia na temat marki. Jak to osiągnąć? Poprzez dostarczenie opakowania najwyższej jakości, które będzie piękne, oryginalne i estetyczne.
• Dzięki spersonalizowanym opakowaniom, przemawiającym do wyobraźni konsumentów, masz możliwość wyróżnienia się wśród konkurencji i na rynku.
• Opakowania dają Ci możliwość dodatkowego „przemycenia” własnych wartości i idei korespondujących z grupą docelową. Na czym to polega? Na przykład na komunikowaniu informacji o ekologicznym pakowaniu czy przywiązaniu do wykorzystania naturalnych składników.
• Wysokiej jakości firmowe pudełeczko można wykorzystać później do przechowywania innych produktów, dzięki czemu zagości ono na stałe na domowej półce.
• Budowanie „brand awarness” – natychmiastowego skojarzenia z marką. Klienci pamiętają, że „to ta firma, która ma super opakowania”.
• Niepowtarzalne opakowania mogą być udostępniane w social mediach przez wiele osób, które chcą podzielić się swoimi pozytywnymi wrażeniami. Rozpowszechniają tym samym rekomendacje wśród znajomych, na swoich kanałach. To dzięki temu marka zdobywa naturalnych ambasadorów i dociera do nowego grona potencjalnych klientów.
• Opakowanie pozwala na przybliżenie idei i charakteru marki, przekazanie jej historii, a tym samym ocieplenie wizerunku marki.
• Możliwość realizacji własnych pomysłów i prawdziwy fun podczas tworzenia projektu opakowania.
Jeśli szukasz wyjątkowych opakowań dla swojej marki, zapraszamy do kontaktu.