opakowania

Jak wykorzystać opakowania do promocji firmy?

Czy potrzebujesz specjalnego opakowania dla swojej firmy? W dzisiejszych czasach, każde przedsiębiorstwo stoi przed wyborem różnego rodzaju opakowań, które mogą posłużyć jako kolejny kanał komunikacji z użytkownikiem lub zwyczajnie sposób na porządne opakowanie swoich produktów.

Z opakowań wszelkiego rodzaju korzystają sklepy internetowe i stacjonarne, agencje reklamowe, duże i mniejsze firmy. Według badań Jabil (firmy dostarczającej rozwiązania elektroniczne) większość, bo 56% przedsiębiorstw, odpowiednio różnicuje opakowania w zależności od kanału sprzedaży. Można pójść na łatwiznę i wybrać stonowane, niczym nie wyróżniające się opakowania, ale czy o to nam właśnie chodzi? Warto skorzystać z okazji i w trakcie wyboru opakowań i innego rodzaju papeterii podkreślić swoją unikalność i rozpocząć korespondencję z potencjalnym nabywcą już na tym etapie zakupowej drogi.

Wielu z nas opakowania kojarzą się ze smętnymi, tekturowymi pudełkami, które chcemy jak najszybciej otworzyć (interesuje nas głównie ich zawartość) i od razu wyrzucić do kosza. O ile jednak bogatsze może być doświadczenie potencjalnego klienta, osoby biorącej udział w szkoleniu, czy gościa odwiedzającego naszą firmę, gdy otrzyma zupełnie niebanalne opakowanie, kryjące w środku gadżety lub ważne dokumenty? Nie dość, że wykorzystamy element zaskoczenia, to jeszcze niebanalne, kolorowe i spersonalizowane opakowanie z pewnością ucieszy obdarowanego. To, że zapamięta właśnie naszą markę (i to w bardzo pozytywny sposób) jest niemal pewne!

Z marketingowego punku widzenia samo otrzymanie oryginalnego opakowania powinno być swoistą niespodzianką i zarazem pierwszym doświadczeniem klienta, a otwarcie i zapoznanie z produktem zaproszeniem do związania się z marką na dłuższy czas lub najlepiej na stałe. Dlatego odpowiednio przygotowane pudełka to niemal forma sztuki i dowód na bardzo profesjonalne podejście do sprzedaży. Mając na myśli opakowania najczęściej skojarzymy je z wersjami papierowymi lub tekturowymi, jednak pudełka mogą być znacznie bardziej kreatywne. Na rynku funkcjonują już opakowania w kształcie owoców, pudełeczka „eko” wykonane z siana, opakowania z dodatkową kieszonką na łupiny (na orzeszki ziemne), a nawet bardziej szokujące w kształcie trumny – jest niezliczona ilość możliwości!

Najpopularniejsze formaty opakowań i papeterii reklamowej:

pudełka kartonowe, dostosowane do charakteru produktu i rozmiarów, w tym pudełka ekologiczne, fasonowe, z wieczkiem, obwolutą, okienkiem, a nawet pudełka na kluczyk,

wizytówki, banery i plakaty wysokiej jakości, spójne z elementami graficznymi charakteryzującymi markę,

koperty z nadrukiem, wzmacniane koperty kurierskie i eleganckie koperty ozdobne – idealne na wręczenie zaproszeń, ważnych dokumentów itp.,

teczki na dokumenty sprytnie porządkujące przestrzeń, w tym teczki firmowe, na akta, a także skoroszyty,

tekturowe pudełka ozdobne,

torby papierowe ułatwiające przechowywanie.

Przykłady oryginalnych nadruków na opakowaniach firmowych:

• „Zobacz, co mam w środku!”

• „Otwórz mnie!”

• „Przygoda zaczyna się tutaj!”

• „Wreszcie masz mnie w rękach!”

• „Jestem tu specjalnie dla Ciebie”

 

Zalety promocji firmy dzięki opakowaniom

• Według badań przeprowadzonych przez Jabil (badanie Trends In E-commerce Packaging z 2017 roku), aż 95% specjalistów z branży wierzy, że opakowanie ma znaczący wpływ na doświadczenie użytkownika podczas dokonywania zakupów online, a co za tym idzie, chętniej wybiorą oni te oryginalne i wyjątkowe niż pozbawione charakteru.

• Szansa stworzenia pozytywnego wrażenia na temat marki – dostarczenie oprócz najwyższej jakości produktu, opakowania, które będzie piękne, oryginalne i estetyczne.

Wyróżnienie wśród konkurencji i na całym rynku, dzięki spersonalizowanym opakowaniom, przemawiającym do wyobraźni konsumentów.

• Możliwość dodatkowego „przemycenia” własnych wartości i idei korespondujących z grupą docelową, np. komunikowanie o ekologicznym pakowaniu, przywiązaniu do wykorzystania naturalnych składników itp.

• Wysokiej jakości firmowe pudełeczko można wykorzystać później do przechowywania innych produktów, dzięki czemu zagości ono na stałe na domowej półce.

• Budowanie „brand awarness” – natychmiastowego skojarzenia z marką np. „To ta frima, która ma super opakowania”.

• Niepowtarzalne opakowania mogą być później udostępniane w social media przez wiele osób, które chcą podzielić się z innymi swoimi pozytywnymi wrażeniami. Rozpowszechniają tym samym rekomendacje wśród znajomych, na swoich kanałach w social media – dzięki temu marka zdobywa naturalnych ambasadorów i dociera do nowego grona potencjalnych klientów.

• Ocieplenie wizerunku marki, przybliżenie jej idei, charakteru.

• Możliwość realizacji własnych pomysłów i prawdziwy fun podczas tworzenia projektu opakowania.

Podobne wpisy